dokters zwtesten voor nod positief???

Discussion in 'Zwanger worden' started by rani1987, Aug 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rani1987

rani1987 Niet meer actief

hallo meiden ff vraagje
    vorige maand rare cyclus gehad, normaal gemiddeld 31 dagen toen in eens op dag 26 roze dag 27 ook 28 niks dag 29 bloedverlies dag 30 betje en toen weg, nu 3,5 weken later nog geen ongi en voel me het zelfde als toen ik zwanger was,
    vanmorgen gepraat met recetionist en vertelde mij afsdpraak te maken met huisarts..

denk dat die wil da ik een test ga doen.. ik hoop zelf bloedprikken dan zien ze het eerder tog?
    of zijn die testen van de huisarts wel goed??

wie heeft voor zijn nog positief getest met huisarts testen?

liefs rani

2. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey Rani,

Ik ben doktersassistente en er kan bij bloedprikken inderdaad al vroeg gezien worden of je zwanger bent. Aan de HCG waarden in het bloed kunnen we ongeveer zien hoever dat een vrouw is.

Als je nog voor je NOD zit moet je er wel (hoe vervelend ook) rekening mee houden dat het in 30-35% van de gevallen nog fout gaat en vrouwen toch nog ongesteld worden.

Verder zijn de urine testen bij de dokter natuurlijk goed anders zouden we er nooit mee mogen werken. In principe had de doktersassistente, (of receptioniste zoals jij het noemt, wat niet zo is, haha) al een urine test kunnen doen.

Wanneer heb je de afspraak bij je huisarts? Succes en houd ons op de hoogte.

groetjes nicky

3. rani1987

hehehe ja die bedoelde ik doktersassistente hehe kwam even ni op de naam ben zo verstrooid de laatste dagen kan niet meer fatsoenlijk type.
    nou wat ik dus al zei de eerste x dat ik belde was denk 3 dagen naar datt ik bloed verloor, vertelde ze mij een test te doen, die was nagatief.
    en nu 3 weken verder trug gegaan, en ja ze zei tegen mijn dat het het beste was om met de arts te overleggen..
    ik meot dalijk om 16:40 komen

4. rani1987

en ja het kan ook goed zijn dat het mijn gewonen mentruatie was toen der tijd, maar het was gewoon egt weinig wat ik verloor normaal heb ik 4 dagen lang bloed verlies nu 2 dagen.. en ik voel me zwanger hihi ( al kan het natuurlijk zijn dat het deze maand pas bevrucht is geraakt) egt raar maar heb de zelfde symptomen als mijn vorige zwangerschap 2jr trug was wel een mk geworden :(

en mocht ik voor mijn nod zitten dan met bloedprikken zien ze het tog wel?

5. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Met bloedprikken kunnen we het ongeveer een week voor NOD zien, maar dat verschilt ook een beetje per vrouw omdat niet iedereen meteen evenveel HCG aanmaakt. Je huisarts kan op het bloedformulier ook aanstrepen om de uitslag dezelfde dag door te bellen. Als je dan 's ochtends laat prikken (hoeft niet nuchter) dan belt het ziekenhuis 'smiddags/tegen de avond de uitslag door naar je huisarts. Dan hoef je geen 2 of 3 dagen te wachten. Maar dat doen wij hier, dat is natuurlijk bij iedere arts zijn eigen keus maar je zou het kunnen vragen!

6. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Zelf test ik hier regelmatig met de dokterstesten hoor, haha.
    Is natuurlijk heel verleidelijk zo'n kast met testjes! Helaas nog geen 2 streepjes, maar hoop ze snel te zien.

7. rani1987

nou kom net van de dokter trug bloedpriken doet die niet , hij wil gewoon w8en tot volgende week maandag hij heeft me een potje gegeven en ik moet de ochtendurine brengen, en dat omdat mijn lichaam te traag hcg aanmaakt dat is gebleken uit mijn vorige zwangerschap, daarom dat hij nog een weekje wil w8en,.
    dus er zit niks anders op dan te w8en tot maandag,, pff duurt nog zoo langhehehe

en ja lijkt me ook verleidelijk een kast vol met testen hehehe

8. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey rani,

Wat vervelend dat hij je nog een week laat wachten! Maar van de andere kant misschien maar goed, anders zou je misschien een negatieve uitslag voor niets krijgen. Hoop volgende week te lezen dat je zwanger bent!

Groetjes

9. rani1987

ja het is wel rot ja dat w8en maja het meot hihi,, vroeg slapen laat opstaan dan zijn we zo door deze week heen heheh..

Share This Page