Negatieve test voor NOD, later positief ?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Scarabee, Mar 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Hoii dames,

Zijn er toevallig vrouwen die vanaf 4 dagen (of 1,2,3,4 dagen voor) voor hun NOD negatief testte (met testjes die je kan doen 4 dagen voor NOD bijv. Matcare/Sensitest) en pas ná de NOD positief getest hebben ?

En wat vinden jullie (ook de (nog)-niet zwangeren) ervan dat dat kan gebeuren met die testjes ? (aangezien ze het verkopen als testjes die je 4 dagen voor je NOD kan doen, met een verhaal dat dokters die gebruiken om vroeger een zwangerschap vast te stellen).

Zat me zo voor te stellen dat een dokter zo'n test gebruikt voor bijv. een röntgenfoto om zekerheid te krijgen of er geen zwangerschap is, en dan blijkt achteraf dat diegene tóch zwanger was, omdat een bepaalde percentage vrouwen te weinig HcG aanmaakt zo vroeg. o.i.d.

Groetjes.

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tja, een test voor 'zoveel dagen voor NOD' is natuurlijk altijd een richtlijn. Het lichaam van een vrouw is niet in regels te vangen.
    De innesteling kan gewoon van heel vroeg tot heel laat zo'n 4/5 dagen verschillen.
    Ik snap dat het zuur is en niet leuk als je heel graag zwanger wilt worden, maar je kunt een fabrikant daar gewoon niet verantwoordelijk voor stellen. De testen zijn gekeurd en goedbevonden volgens bepaalde normen (is in nederland verplicht). Dat bij uitzondering de vrouw afwijkt van die norm... tja...

Als een arts zeker wil weten of er wel of niet een zwangerschap is, dan is de enige manier een bloedtest doen.
    En dat weten artsen zelf ook best hoor, dus die zullen niet verontwaardigd zijn in dit geval.

3. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Hihi ja okay, das waar, zat het me gewoon voor te stellen van zo'n röntgen, omdat er op de site ergens stond dat dokters die testen gebruiken. Maar dat is dan dus eigenlijk gewoon marketing-truc ?

Dus hoe later de innesteling voltooid is, hoe later je lichaam HcG inmaakt ? Dat is al meteen een antwoord op één van de dingen die me afvroeg :) Klinkt ook logisch eigenlijk !

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja, je begint pas echt met Hcg aanmaken na de innesteling. Dus als je later innestelt zul je ook later positief kunnen testen.

Of het echt een marketing-truc is weet ik niet.
    Want stel, de test werkt zoals hij zou moeten werken, dan nog heeft de test een detectie-grens. Dat betekent dat je nooit 100% zeker kunt zijn dat er geen zwangerschap is. De eerste paar dagen na innesteling is de concentratie Hcg namelijk ook voor zulke testen nog te laag...

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik testte bij Thirza pas bij 2,5 week overtijd (19 dagen) positief, en dus als eerste met sensitest: een heeeel licht streepje. Heb toen niet nog eens overgetest, ik wist zelf toch al wel dat ik zwanger was, alleen die stomme testen wilden maar niet mee.

Tweede zwangerschap met matcare op NOD pas na een uur of 2 een heel licht streepje. Daarna de Kruidvat 2 voor 5 euro gehaald en 3 dagen later getest: dikke vette streep direct :)

Share This Page