11 DPO, Z&K dipstick versus vroege dipstick

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Hellen1971, Feb 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb dus met mijn domme kop getest vanmorgen. Ik kon mijn enige nog resterende vroegteststrip van Z&K niet vinden, dus pakte een gewone. Tijdens het doorlopen zag ik al een tweede streepje opkomen, ik was niet verbaasd. Naderhand werd ie supervaag maar er bleef wél een zichtbaar, even brede streepje, staan. Te vaag voor een goede foto. Kloppend hart dus!

Terug naar bed. Met een volgend plasje alsnog die ene vroegteststrip gebruikt en een KV. En daarop was niets te zien! Die andere vage streep is en blijft zichtbaar, maar moeilijk op foto vast te leggen.

Dus tja...was die eerste nu wél of geen vaag positieve en was het tweede plasje toch weer te verdund? Het was ook wel veel lichter van kleur ook al had ik nog niets gedronken. Dus al met al weet ik nu nog niets.Of had ik gewoon een vals vaag-positieve test?

Ik vind het wel gek dat een gewone Z&K wél een heel vaag streepje geeft en een vroegtester niet. Als het raak zou zijn, zou ie dan al niet veel duidelijker moeten zijn? Of is het toch dat een tweede plasje minder HCG heeft, ook al heb ik nog niet gedronken?

Major Stress hier dus. Tips, bemoedigende woorden of een standje omdat ik te vroeg getest heb zijn welkom...

2. NinaD

NinaD Niet meer actief

Hi Hellen,
    Wat vervelend al die verwarring!
    Ik denk dat je naast het te vroeg testen de tweede test met verdund urine hebt gedaan. Geconcentreerd urine is pas wanneer je minstens 3-4 uur lang niet gedronken hebt.

Niets aan de hand!
    Je weet het gewoon nog niet, kan nog allemaal :)
    Ik zou paar dagen wachten en dan met ochtendurine weer testen.

Blijf positief!

Liefs, N

3. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Ik denk inderdaad ook dat je urine bij de 2de ronde testen niet geconcentreerd genoeg meer is geweest. Ik zeg; morgenochtend nog eens testen....Of, als je dat vol kan houden, nog een dagje extra wachten... Succes!!

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Morgenochtend nog eens testen.
    Wat ik doe is mijn urine bewaren tot de test goed is voordat ik het weggooi. Ik moet voor 12:00 de uitslag doorbellen (ovutest) en ik kan echt no way voor 12:00 uur drie keer plassen. Vandaar.
    Maar misschien een tip voor morgen :D

5. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Het feit dat je op de gewone Z&K een licht streepje hebt, vind ik wel bemoedigend. Ik had daar namelijk nauwelijks iets op en een toch al duidelijkere kv-test (heb daar toen ook een topic over geopend hier met de foto).
    Misschien was je tweede plasje toch te verdund voor de andere testen?

6. Sascha22

Sascha22 Lid

Sep 5, 2011
    93
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb ook zowel de vroege als de gewone test van zw&k gebruikt:

6dpo vroeg: omo-wit
    7dpo vroeg: omo-wit
    8dpo vroeg: omo-wit
    9dpo gewone: lichte streep
    10 dpo gewone: lichte streep, kv2v5: duidelijke streep,

geen idee hoe het komt, was allemaal ochtendurine...

7. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

Apr 29, 2011
    3,304
    0
    36
    Zuid Holland
    Spannend Hellen!

Toen ik vorige maand zwanger was heb ik pas NA mijn NOD positief getest met die zogenaamde giga vroegtesten van de Z&K. En dat terwijl de KV en de gewone wondfo's al superduidelijk waren.
    Ik zou het dus persoonlijk niet gek vinden als de gewone testen van Z&K eerder kleuren dan de extra vroege...

Succes, ben benieuwd!! :)

8. mama09

mama09 Fanatiek lid

Jul 21, 2009
    1,225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn testen van alweer een tijdje geleden.

Boven: de gewone dipstick
    Onder de uiterst gevoelige midstream

Beide gedaan op 10 dpo (de dag ervoor was de uiterst gevoelige ook al poitief en de gewone niet).

Hopelijk heb je morgen een positieve test!

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nou..volgens mij ben ik gek aan het worden: kom net thuis en pak de test er nog eens bij, amar wat er vanmorgen stond, zie ik niet meer. Volgens mij kan dat niet anders betekenen dan dat ik er kennelijk méér in zag dan het is.

Lijntjes - hoe dun ook- verdwijnen immers niet!

Zal morgenochtend weer es testen, maar ik begin bang te worden dat mijn lijf me gewoon keihard in het ootje neemt :(

10. mieks

mieks Fanatiek lid

Jun 11, 2010
    3,119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Vervelend is dat he. Misschien was het nog te vroeg? Ik zie dat je temp vandaag omlaag is gegaan, hopelijk gaat is snel weer omhoog!:)

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nou..ik geef de moed op voor deze maand. Had 2 omo witte testen en dat in combinatie met een dalende temperatuur wijst wat mij betreft maar op één ding: dat ik en mijn lijf mij gewoon enorm voor de gek hebben gehouden. Ik word gewoon ongesteld deze week.

Topic mag wat mij betreft op slot.

12. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    He meid, wat jammer!

Ik vond die Z&K "vroeg"testen echt waardeloos. Ik testte 11DPO positief met Kv2v5 terwijl de Z&K negatief bleef ook de dagen erna (toen waren ze op, dus weet niet wanneer ze uiteindelijk positief zijn geworden ;)). Ik heb dit van meer mensen gehoord!

Ik houd het op de Kruidvattesten die hebben mij nog nooit in de steek gelaten.

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik testte vandaag met Z&K ( de gewone dipstick) en de KV 2v5. Dus als die bieden witter dan de sneeuw zijn, dan weet je het wel...

14. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

sorry dat ik even inbreek maar ik lees net jullie ervaringen met de dipstick van zwanger en kids. Ik heb ook getest met deze testen en ze blijven gewoon wit, maar ik weet haast zeker dat ik me ei al heb gehad en ben nu dus nog steeds niet ongi. Heb wel elke keer krampjes in me buik, me borsten doen al weken zeer, af en toe misselijk en maagzuur, enz Denken jullie dat ik gewoon de k2v5 moet gaan halen omdat ze wel langer duren voor ze hcg meten of moet ik gewoon echt geloven dat ik niet zwanger ben.....sta nu een beetje in twijfel door jullie verhalen en meerdere die ik gelezen heb....

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik zou voor de KV gaan, ja! Dat heb ik voor mezelf ook besloten, mocht ik ooit zover komen dat ik kan testen!

16. liessie83

liessie83 Bekend lid

Jul 1, 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Ik meld me hier ook even.

Heb op 17 januari een VMK gehad. Om m'n ei weer op te sporen heb ik vanaf de 18e ovu-tests gebruikt. Volgens die testen zou ik op (rond) 7 febr. m'n eisprong hebben gehad. Dan zou morgen m'n NOD zijn. Nu test ik al drie dagen met die vroege test van Z&K en steeds omo-wit. Ergens heb ik het idee dat ik misschien wel zwanger zou kunnen zijn.....Volle en pijnlijke (vooral tepels) borsten, rommelende darmen, af en toe steken in de buik en op de één of andere manier heb ik het gevoel gewoon....

Ik lees op internet wel meer dat die vroege testen van Z&K dus niet zo betrouwbaar zijn en hier lees ik dus ook die ervaringen...Heb vriendlief nu maar opdracht gegeven om morgen vanuit zijn werk 2v5 van de Kruidvat te kopen! Hopelijk kunnen ze mij een 2e streepje geven!!!

Troelala: weet jij al wat meer? Heb je nog de 2v5 gehaald? Ben erg benieuwd!

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik ben ook benieuwd ja!!

18. mama09

mama09 Fanatiek lid

Jul 21, 2009
    1,225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn ervaring was dat de Z&K uiterst gevoelige eerder positief werd dan de kruidvat 2v5. Ik had wel de midstream variant, misschien is die beter?

19. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ik had deze ook. 4 dagen voor nod hele lichte streep, vond ze niet donker genoeg worden. 4 dagen voor nod was de kruidvat 2v5 negatief!

Dag voor Nod was ik het zo zat die twijfel heb ik een CB gehaald, diegene die veel hcg nodig heeft zwanger/nietzwanger. En binnen 30 sec stond er zwanger. Wat ik dus niet durfde te geloven.

Maar zie mijn banner:

20. liessie83

liessie83 Bekend lid

Jul 1, 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Vanmorgen weer met Z&K vroege test getest en weer wit. Vandaag 2v5 van KV halen en dan kijken of die wat anders aangeeft.....

Voel van alles in m'n lijf, hoop zo dat ik het juist heb...

Zenuwslopend.....

Share This Page