partiële mola en nu weer zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jossie81, 23 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Hallo!

In november ben ik gecuretteerd en is er een partiële milan geconstateerd. dit was erg heftig maar gelukkig kreeg ik op 7 maart weer groen licht. De gynaecoloog vertelde dat ik bij een volgende zwangerschap wel onder behandeling moet staan in het ziekenhuis en met 6 weken al een echo moet doen. Nu ben ik weer zwanger en heb gelijk een afspraak gemaakt voor een echo als ik 6wkn en 4dgn ben bij de gynaecoloog. Nu las ik net op internet dat een zwangerschap na mola helemaal geen medische indicatie is. Waarom moet ik dan toch naar het ziekenhuis voor mijn echt? Of betekent medische indicatie bevallen in het ziekenhuis?
    En is er met 6wkn en 4dgn een grote kans op een hartslag?

Hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven. Ik ben super blij dat ik weer zwanger ben maar geloof het pas als ik een hartje zie kloppen hoor..

Liefs, Jossie

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi jossie,

Je hebt gelijk, er is geen reden tot verplicht onder behandeling te staan bij de gyn. waarschijnlijk heeft hij er alleen maar mee bedoeld dat ze de eerste echo graag zelf willen maken. Dus als de echo er mooi uit ziet mag je aangeven dat je graag naar de verloskundige gaat voor de controles ook is er geen reden voor een medische bevalling na een mola zwangerschap.
    Heel begrijpelijk dat je eerst wil zien en dan geloven! Vertrouw op je lijf!
    Ja je zou al een hartje kunnen zien kloppen, zit net op de grens. Ik duim voor jullie!

Imke

Deel Deze Pagina