beste verloskundigen ik heb een vraag over de pil. Na mijn bevalling en de bijbehorende bloeding heb ik geen menstrautie meer gehad. Omdat het allemaal heel lang duurde ben ik uiteindelijk blind begonnen met de pil. Tijdens het slikken van de pil ben ik ongesteld geworden. In de stopweek was er dan dus geen bloeding meer en halverwege de volgende pilstrip werd ik weer ongesteld. De stop week weer geen bloeding en halverwege de volgende pilstrip weer ongesteld. Nu zit ik dus weer in de stopweek, maar heb dus geen bloeding. wss dus omdat ik al ongesteld ben geweest. Maar werkt de pil dan wel goed? Volgens mij trekt mijn lichaam zich er niks van aan. En ze zeggen dat je tijdens het slikken van de pil beschermd bent, maar daar geloof ik nu dus niks van. Ik heb nu een sterkere pil gekregen. Zit dus nu in de stopweek en moet a.s. zondag weer beginnen met slikken. Maar ben bang dat deze ook niet werkt en ik dus weer halverwege de pil ongesteld word. Mijn vraag is, ben ik wel beschermd? En komt het vaker voor dat je dus elke keer halverwege de pil ongesteld word en dan in de stopweek dus niet? Ik durf dus echt niet zonder condoom te vrijen. Zwanger worden ging absoluut niet makkelijk bij ons. Maar mijn zoontje is nu nog te klein om een broertje of zusje te krijgen vinden wij. We hebben zo lang op hem gewacht. Willen dus eerst even genieten van hem.
hoi als je een zwaardere pil hebt is de kans op bloedingen tussendoor veel en veel kleiner. Hij beschermt wel, ook al heb je een bloeding tussendoor. Mirjam