Hoi! Ik maak me ineens zorgen. Ik heb ivm onderzoek een inwendige echo gehad, van wel zeker 10 min! Nu bleek 4dagen later dat ik ineens zwanger was! Zo happy, maar nu zo bang dat die straling schade heeft aangericht! Ging nl vd week een echo laten maken om evt de termijn te bepalen (had 10mnd geen menstruatie gehad,vandaar de onderzoeken) die arts zag alleen de placenta en wilde liever geen inwendige echo doen omdat ze geen schade wilde aanrichten. Hoe zit dit en waar moet ik rekening mee houden/zorgen over maken? Kan het echt zo schadelijk zijn? Ik hoor t grAag...wacht in spanning af. Bedankt alvast!
hoi nee het kan zeker geen schade, we maken wel vaker vroege echo's en die zijn altijd inwendig. Geen zorgen dus en gefeliciteerd met je zwangerschap! Neem je al foliumzuur? Mirjam
Dank je wel voor de fijne reactie! Ben blij dat het geen kwaad kan. Ik ben met foliumzuur begonnen..adviseert u evt andere vitamine tabletten incl foliumzuur? of is puur foliumzuur voldoende?
Dank je wel voor de fijne reactie! Ben blij dat het geen kwaad kan. Ik ben met foliumzuur begonnen..adviseert u evt andere vitamine tabletten incl foliumzuur? of is puur foliumzuur voldoende?
Hoi, IN principe hoef je geen extra vitamines te nemen, behalve 10microgram Vitamine D per dag. Als je slecht eet is het wel aan te raden om een multivitamine te nemen Groeten Evelien