Ik ben altijd bang dat als ik hier te veel lees en er teveel mee bezig ben dat het dan nooit raak is. Herkent iemand dit? Ik ben er vorige maand nauwelijks mee bezig geweest (hier ook weinig) en toen had ik een week voor mijn ongi ook krampen en steken in mijn lies. Helaas dus toch ongi geworden. Maar ik heb nu even een paar dagen vrij en zit hier dan wat meer op het forum. Ben dan dus bang dat ik er teveel mee bezig ben en dat het dan dus niet lukt. Terwijl ik er verder echt niet de hele tijd mee bezig ben. Maar ja je probeert natuurlijk wel op de juiste dagen te klussen, wat niet altijd lukt. Voor de rest denk ik er niet altijd aan. Vooral de periode rond mijn ei en natuurlijk vlak voor mijn NOD. Dat idee zit dus gewoon tussen mijn oren denk ik. Net als: straks lukt het bij mij niet etc. Herkent iemand dit ook of is er iemand wel zwanger die dit ook had? Dan voel ik mij misschien wat meer gerustgesteld. liefs Nikkie
Ik herken dat wel ja. Ook al ben je nog niet zo lang bezig, die twijfel is er altijd. Maar het is zeker beter als je er niet teveel mee bezig bent, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. In ieder geval succes gewenst.
Heel herkenbaar hoor. Vele van ons hier zullen het hebben.......Gekke is dat als het wat langer duurt het gewoonweg niet anders kan dan dat je er veel mee bezig bent....NIet getreurd, want heel veel van ons zijn wel gewoon zwnager geworden. Je baarmoeder gaat niet " op slot" of zo als je er veel me bezig bent!
Ik denk dat je wel kunt proberen jezelf af te leiden en je op leuke andere zaken richten maar dat rondom de bewuste dagen en in je gedachten er toch altijd die wens is en je er mee bezig bent. Dat kan ook helemaal geen kwaad...ik bedoel er worden zat vrouwen zwanger terwijl ze er sterk mee bezig waren....ik denk dat als je probeert te accepteren dat je er nu eenmaal mee bezig bent en het jezelf niet kwalijk neemt maar er zo nu en dan zelfs een beetje om glimlacht 'moet je mij nu bezig zien' zonder al te negatief oordeel dat er dan al heel veel spanning weg gaat! En die angst dat het nooit lukt? We zijn toch allemaal van die piekeraartjes die gaan voor wat ze willen? Vin'k juist zo'n mooie eigenschap! Succes en plezier! Lieve groet, Koosje
Hoi Ik denk ook niet door er teveel mee bezig te zijn je moeilijker zwanger zou worden ik kijk naar mezelf dit is mijn derde zwangerschap en hoop 2e kindje en ben er alle keren volop mee bezig geweest en toch zwanger geraakt. Ik denk dat het meschien ook wel goed is al je er mee bezig bent je bent tenslotte gestopt met de pil,het moet geen obsessie worden en ook aan andere dingen kunnen denken maar ik denk niet dat het wat uitmaakt. Probeer het als iets positiefs te zien,je bent je tenslotte ook aan het informeren en hier kan je met anderen lekker kletsen en alles van je af praten je kan vragen wat je wilt,dus maak je niet te druk en ga lekker verder met klussen. Ik snap ook goed dat je je zorgen maakt maar dat doet iedereen wel eens denk ik.Probeer zoveel mogelijk plezier te beleven aan ook het zwanger worden en word het soms te veel probeer dan wat afleiding te zoeken. veel succes groetjes jeslin
Hoi hoi, Vervelend gevoel is dat he, die angst dat het niet zal lukken. Zelf zit ik nog maar in mijn eerste ronde, heb al twee keer negatief getest en heb zelf ook het gevoel dat het lang gaat duren voordat ik ongesteld ga worden. Voordat ik begon met de pil was ik ook altijd heel onregelmatig ongesteld, sloeg met regelmaat een periode over, toen vond ik het niet erg, maar nu is dat gewoon weer een gemiste kans. Weet ook niet zo goed wanneer ik er nou mee naar de huisarts moet, ik denk dat die toch zal zeggen dat ik over een jaar maar eens terug moet komen. Het maakt je gewoon heel erg onzeker allemaal, dus ik kan me het gevoel wel voorstellen hoor. Ik duim voor je dat je maar heel snel zwanger mag worden.
Dank je voor jullie lieve reacties, ik ben dus niet de enige En ik ben er echt niet altijd mee bezig, maar zo rond je eisprong en NOD natuurlijk wel weer. Het vervelende is ook dat ik onregelmatig ben en er dus meer bij stil sta, weet nog niet precies wanneer mijn ei nu is en dus ook niet wanneer ik ongi moet worden. Dat is toch elke maand weer afwachten. Als ik regelmatig zou zijn had ik dat minder, wel rond je NOD want als je dan overtijd bent weet je dat gelijk. Ik hoop ook dat jullie snel zwanger mogen zijn en de zwangeren heel veel geluk toegewenst.
hoihoi, Ik weet niet hoe lang je al aan het klussen bent ? Maar bij mij heeft het twee jaar geduurd voor ik zwanger werd.Ik was gestopt met de pil en heel onregelmatig ongesteld.Ik heb heel veel testen gedaaan omdat ik weer dacht dat ik zwanger was,maar dan sloeg ik gewoon weer een maand over. Ik wist dus ook nooit wanneer we moesten klussen. Dacht eigenlijk al dat het bij ons niet ging lukken. In februari van dit jaar hebben we een ander huis gekocht en druk bezig met de verbouwing en ineens ben ik zwanger.Vandaag precies 13 weken. Dus misschien werkt het toch als je er niet te veel mee bezig bent. Veel succes.
hoihoi, Ik weet niet hoe lang je al aan het klussen bent ? Maar bij mij heeft het twee jaar geduurd voor ik zwanger werd.Ik was gestopt met de pil en heel onregelmatig ongesteld.Ik heb heel veel testen gedaaan omdat ik weer dacht dat ik zwanger was,maar dan sloeg ik gewoon weer een maand over. Ik wist dus ook nooit wanneer we moesten klussen. Dacht eigenlijk al dat het bij ons niet ging lukken. In februari van dit jaar hebben we een ander huis gekocht en druk bezig met de verbouwing en ineens ben ik zwanger.Vandaag precies 13 weken. Dus misschien werkt het toch als je er niet te veel mee bezig bent. Veel succes.
meid dat is heel herkenbaar, dat gevoel had ik na een 3/4 jaar ook en toen hebben we mijn man zijn zaad laten onderzoeken, de uitslag daarvan was aardig beroerd en ook vervolg onderzoeken waren nou niet echt positief te noemen, en dat ondanks het feit dat we al 2 gezonde kids hebben waarvan we bij de 1e direct zwanger waren,en de 2e zelfs door de pil heen, "verwacht' je dat eigenlijk ook als je besluit dat je toch nog graag 1tje erbij zou willen... maar ondanks de uitslagen en antwoorden dat het op de "gewone" manier zeer waarschijnlijk niet zal lukken, was het resultaat dat ik gisteren in mijn handen had toch anders, net voor we de mm in zouden gaan (16 mei) blijkt dat we toch op de "gewone" manier zwanger zijn geworden.... dus al denk je nog zo somber al zijn de eventuele uitslagen onderzoeken die je misschien nog zal gaan krijgen zo beroerd, hier 1 van de voorbeelden waarbij het dus toch wel gewoon kan gaan,... niet te veel in zak en as gaan zitten, als je het niet vertrouwd een belletje naar de ha of je man zijn zaad onderzocht kan worden... heel veel succes... liefs smoekie
Baloulou en Smoekie gefeliciteerd! Super zeg dat het dus zo nog gelukt is. Geniet er maar lekker van! Ik zit nog niet in zak en as hoor, zo erg is het ook weer niet en ik ben nog niet zo lang "gericht " bezig zeg maar. Eigenlijk pas sinds januari. En het heeft nog een maandje stil gestaan door omstandigheden. Mocht het in het najaar nog niet gelukt zijn dan ga ik zeker ff langs de huisarts. Zoals het nu blijkt heb ik mijn ei ook nog eerder dan ik dacht, al rond dag 11, 12. Terwijl ik dacht dat ik 'm pas heel laat had. Ik heb er een paar ovulatietesten tegenaan gegooid maar begon pas op dag 12 toen was het streepje nog licht, daarna nog een keer en toen niks meer. Dus volgende maand begin ik gewoon wat eerder. Dan weet ik dat tenminste. Voor de rest zet ik het lekker van me af. Maar soms lijkt het wel of veel meiden al in ronde 1 of 2 zwanger raken. Maar mijn tijd komt hopelijk nog wel. liefs Nikkie
Heel herkenbaar.. zelfs na ongi geworden te zijn bleef ik maar misselijk; natuurlijk negatief getest, maar toch zit het nog in mn achetrhoofd ' wat als de test niet klopte?' De wil is gewoon even sterker dan al het andere. Het logische denken schiet er dan even bij in. Ik laat het gewoon over me heen komen, maar probeer juist ook te genieten van deze periode, want deze spanning kun je ook positief zien. Het is toch een soort geheimpje van jullie tweetjes dat jullie er voor klussen. (zo iets probeer ik mezelf wijs te maken iig )