Voorgevoel klopte..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Charmed, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Vanmiddag 1 uur moest ik bij de gyn zijn..
    Ik ben begin April '12 gestopt met de pil, en ben nog maar 3x ongesteld geweest..
    De laatste tijd had ik steeds het gevoel dat t niet goed zat.
    Mn vriend probeerde me te kalmeren, en te zeggen dat mijn lichaam gewoon even wat langer de tijd nodig heeft om zelf t werk te doen, t kwam wel, en ik moest niet meteen zo negatief denken.
    Ik kon er niks aandoen, het voelde gewoon niet goed.
    Vorige week naar de HA, en kreeg een doorverwijzing.
    Toevalling moest mn schoonzus vandaag ook naar de gyn, ook om 1 uur (zij is 37wekenzwanger) heb t haar dus verteld, want wou geen akward moment in de wachtkamer van 'hey jij hier ook??'
    Samen erheen gereden.. Wachten, ooooooh wat was ik zenuwachtig!
    Ik had de leukste gyn die er zat volgns mn schoonzus, dus dat maakte me wel wat kalmer.
    Nou, hij vroeg wat dingen, en toen moest ik met de benenwijd..
    Uitstijkje voor chlamydia en hij heeft gewoon ff gekeken,
    toen een echo, ik had erg veel slijm dus mn volgende menstruatie zou weer gigantisch zijn.. Toen ging ie naar links en recht, en ik zag allemaal zwarte rondjes op t scherm..
    'Dit is PCO'
    Had er wel over gelezen maar had niet verwacht dat ik t zou hebben..
    Ik heb een milde vorm, en er waren veel mensen die dit hadden, en dankzij medicijnen kan ik zwanger worden.
    Ik moest vooral niet alle verhalen op internet geloven, en me vooral niet druk maken, want het kwam goed.
    Hij was écht een lieve en rustige gyn.
    Ook nog bloedprikken na de tijd voor de hormoonwaardes.

Ik krijg nu provera, en moet op cyclusdag 3 met clomid beginnen.
    Tussen dag 10 en 12 moet ik weer op controle.
    Ook zou het medicijn beter aanslaan als ik ongv 5 tot 10 kilo zou afvallen.

Nou, en nu ben ik thuis.
    En ik moest t gewoon ff schrijven.
    Mn vriend komt half 5 thuis, en nouja....
    Het is nog niet echt 'binnen' geloof ik.

Mn voorgevoel dat er iets niet goed zat, klopte dus.
    En we worden zwanger met medicijnen...
    Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan, hoe ik mij zal voelen, en of ik snel zwanger word.

Bedankt voor t lezen.
    Het lucht wel even op zo...

2. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Wat rot dat je PCO hebt. Maar wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent. Hopelijk werken de medicijnen snel en ben je snel zwanger!

3. Tuttie85

Tuttie85 Actief lid

11 okt 2012
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meid!

Wat naar voor je dat je PCO hebt. Fijn dat je zo'n rustige, lieve gyn had die het goed kon uitleggen. Ik hoop voor je dat de provera snel en goed zijn werk zal doen. Veel sterkte met het verwerken van dit vervelende nieuws. Houd moed, op naar de positieve zw.test!

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Kijk eens op www.pcos-solutions.nl Ik heb er heel veel baat bij! Ik zit aan clomid en durf niet zonder te testen, maar ik denk dat ik er zelfs spontane eisprong van zou krijgen. Een mede forummer had dat wel.
    Mijn lf is langer geworden, de symptomen zijn aanzienlijk minder, geen pukkels meer. En het pakt ook de mogelijke insulineresistentie aan. Het loont wel om op je koolhydraten te letten. Ik vind de voedingomschrijving van die site een beetje overdreven, maar ik heb wel baat bij bijvoorbeeld speltbrood. Zilvervliesrijst, pandan of basmati ipc witte rijst, quinoa. De tabletjes van de site zijn in ieder geval een echte aanrader en ook al ben je zwaarder dan 60 kg, ik zou gewoon met eentje starten, doe ik ook en dat werkt al meer als voldoende.

Heel veel sterkte met verwerken. Het kost even tijd. Bij mij is het in juli vastgesteld en was er echt even stuk van. Er zijn veel vrouwen die het hebben en uiteindelijk "gewoon" zwanger worden, eventueel met hulp.

Knuffel!

5. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Heel erg bedankt meiden!
    Erg lief van jullie :)

Bedankt voor de site Babke, zal het even goed bekijken.

Foliumzuur tijdens de provera en clomid mag wel gewoon toch?
    Was t vergeten te vragen, op dat moment krijg je ook zoveel te horen opeens..

6. justme29

justme29 Actief lid

4 nov 2012
    135
    0
    0
    hotfixen
    flevoland
    soms weet je het zelf gewoon.
    schrikken doe je dan altijd, je hoopt toch dat je voorgevoel niet klopt.
    sterkte en ik lees inderdaad heel veel verhalen dat je er mee zwanger kan worden. een vriendin van mij is ook met clomid zwanger geworden.
    duim voor je

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Foliumzuur mag ja, maar nog beter is gravitamon zwanger worden of een zwangervitamine met ook omega 3 erin. Als je maar oppast voor etos en Bloem, want daar zit vitex agnus in en dat werkt juist funest als je pcos hebt. Dat stimuleert je oestrogeen, terwijl je daar nu net genoeg van hebt.

8. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Wat balen dat je PCO hebt, maar wat goed dat je naar je gevoel geluisterd hebt.

Gelukkig zijn er een hoop positieve verhalen van dames met PCO die met een beetje hulp zwanger zijn geworden.

Hopelijk ben jij er daar snel een van.

9. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Wat naar dat je PCO hebt, maar wel heel fijn dat je gewoon zwanger kunt worden met medicijnen. Ik hoop dat de medicijnen snel hun werk doen en je snel een positest in handen hebt!!

Dikke knuffel!!

10. Liescakes

Liescakes Actief lid

7 jun 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Charmed,

Nou, het is net of ik mijn eigen verhaal lees. Sinds maart gestopt met de pil en 3x ongesteld geweest. Ik ben ook met PCO gediagnosticeerd eind november.
    Toen na ongeveer 110 dagen had ik nog 1 eisprong van mezelf en.... zie mijn banner!! Het zou stiekem dus nog spontaan kunnen. Zo niet, dan zijn de gynaecologen erg optimistisch met behulp van medicatie.

Dus, ik wens je toch heel veel sterkte maar probeer optimistisch te blijven!!

Liefs, Lies

11. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Klinkt mij ook bekend. Ik had ook zo'n gevoel van 'iets is niet goed...'
    Dat had ik zelfs al jaren van tevoren. Ik wist gewoon op een of andere manier dat zwanger raken niet als vanzelf ging zeg maar.
    Het heeft hier even geduurd, maar ook ik heb een mooie banner kunnen plaatsen! Hopelijk kan jij dat ook heel snel :)

Sterkte met de weg die je voor je hebt.

12. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Toen ik jaren geleden hoorde dat ik pco had, was ik echt verdrietig en maakte ik mij zorgen over de toekomst. Toen wij kinderen wilden kreeg ik ook Clomid. Helaas sloeg dit niet aan. Toen maakte ik mij echt druk of onze wens wel in vervulling zou gaan of dat we al snel einde traject zouden zitten (tja ik zag toen nog niet alle mogelijkheden die er bestonden en was er nog niet zo in thuis). Toen mocht ik over op Puregon spuiten. Dat was een verademing want van de clomid had ik bijwerkingen en de puregon niet + ik kreeg een mooie cyclus en snel zwanger.
    na mijn zwangerschap kreeg een regelmatiger cyclus en toen ik op mijn koolhydraten ging letten echt een cyclus van 4 weken en na 1.5 maand spontaan zwanger. Helaas wel een miskraam.
    Bloedonderzoeken gedaan en toen bleek dat ik normale cyclus weer had, maar de gyn begreep ook dat ik minder vertrouwen in mijn eigen lichaam had dus mocht weer Puregon, en meteen eerste ronde raak.
    Ondertussen zie ik het bijna als een voordeel dat ik bij de gyn loop, want ik mocht kiezen of ik tijdens de zwangerschap naar een vk wilde of daar blijven. Ik blijf in het ziekenhuis en dan krijg je heerlijk elke controle een echo en je betaald tevens niet je eigen bijdrage voor een ziekenhuisbevalling ;)

Dus meis, echt jij gaat ondanks je pco gewoon met de juiste middelen zwanger worden hoor. En wie weet krijg je na je zwangerschap of door minder koolhydraten te eten ook weer een regelmatigere cyclus.

13. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Wat fijn om te lezen dat t jullie gelukt is, op die manier zie ik het allemaal weer wat positiever.
    Heel erg bedankt!

Het is nog steeds onwerkelijk, maar elke keer als ik erover praat of over lees, dan word t n stukje echter...
    Hoop zo dat de medicijnen meteen aanslaan!

Heel erg bedankt meiden! Doet me goed dit :)

14. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Vervelend dat je pco hebt. Wel fijn dat ze er zo snel achter zijn en actie ondernemen. Heel veel succes en sterkte. Hoop dat het snel raak mag zijn voor jullie.

En ja, die onderbuikgevoelens blijken toch inderdaad vaak waar te zijn...hoe het kan mij een raadsel!

15. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Het eerste gedeelte zou zo door mij geschreven kunnen zijn! Ook ik heb, sinds het stoppen met AC een onderbuikgevoel dat er iets niet klopt.. Mijn cyclus wordt steeds langer. Vorige was 47 en ik zit nu alweer op dag 94. Heb wel de hele tijd trekjes en steken in mijn onderbuik en liezen en daarnaast sinds 2,5 maand een snor ontwikkeld. Erg fijn!
    22 januari heb ik een afspraak bij FA en ik ben zo verschrikkelijk bang! Mijn bloedonderzoek was goed, dus dat is al een geruststelling, maar er zeker ben ik niet.
    Wat voor klachten had jij waardoor je een voorgevoel had?

In ieder geval heel veel sterkte met zwanger worden. Ik hoop dat je snel een knaller van een test in je handen hebt.. Knuf!

16. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Ik had niet echt klachten verder.
    Doordat ik gewoon bijna niet ongesteld werd, en wanneer k t was, was t meteen heel erg veel en lang had ik het vermoeden dat er iets niet klopte. Ook heb ik overgewicht, en ben ik in anderhalf jaar heel veel en snel aangekomen, ik at niet gezond en bewoog niet genoeg, maar t ging zo snel dat t eigenlijk niet normaal was.
    Gelukkig heb ik geen overbeharing..
    Wel heb ik meer puisten dan toen ik aan de pil was, maar dat zie ik dan nu als symptoom, maar dacht dat dat gewoon door t stoppen met de pil was.
    Mijn voorgevoel was zo heel sterk, vooral de laatste tijd.
    Ben blij dat ik zo snel terecht kon, en dat ik zo snel al kan starten met de behandeling!
    Eerst dacht ik dat t hoorde bij het ontpillen, maar vond t wel erg lang duren en mn cyclus werd ook steeds langer..
    Zit nu op dag 70, maar hopelijk snel ongesteld door de provera!

Jij ook heel veel succes en sterkte!
    Hopelijk weet je snel meer meid!

Bedankt Fireangel! We hopen t ook!

17. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Nou, mijn voorgevoel klopte ook! Vandaag gediagnosticeerd met
    PCOS. Beide eierstokken zaten bomvol met eiblaasjes.. :(

Ben jij al begonnen met Provera? En merk je er al iets van?

18. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48

Beetje late reactie, zag t nu pas..
    Ik ben inmiddels ongesteld geworden, en ben vandaag begonnen met clomid. Ben heel erg benieuwd en licht zenuwachtig hoe alles nu gaat lopen. Ik had niet echt bijwerkingen van provera gelukkig..

Klote dat je ook pcos hebt.. Moet jij nu ook provera slikken en dan beginnen met clomid? Heel veel sterkte en succes meid, neem ook de tijd om het te verwerken..

19. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    Heel veel succes. Ik hoop dat jullie snel een wonder mogen verwachten X

20. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Fijn dat je eindelijk ongesteld bent geworden! Ik begin over 2 weken met de Provera. We krijgen eerst nog de uitslag van het onderzoek naar de zaadjes van VL. Als dat goed is, mag ik met Provera en Clomid beginnen. Geen bal zin in, maar goed om te weten dat jij in ieder geval geen bijwerkingen had! Was je menstruatie wel heftiger dan je gewend was of dat ook niet?

Succes met je Clomid kuur.. Hopelijk werkt het direct goed en heb je over een weekje of 4 een mooie positieve test!

Deel Deze Pagina