Pijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Anais, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Hallo,
    Ik ben anais en ik ben nu 23 jaar. Toen ik tien jaar was heb ik voor het
    Eerst mijn maandstonden gekregen. Vanaf de allereerste keer had ik
    Abnormale pijn besef ik nu. Ik verloor een normale hoeveelheid bloed
    Maar heb zoveel krampen dat ik overgeef van de pijn en flauwval. Ik kan elke keer niet naar school/werk en de zware pijnstillers werken vaak niet.
    Ik heb veel Onbegrip in mijn omgeving vooral op het werk. Mijn vrienden zijn het gewend en kijken er niet meer van op.
    Ik heb een zeer hoge pijngrens en daarom besef ik dat dit niet normaal kan zijn.
    Enkele jaren geleden bij mijn eerste bezoek aan de gyn vertelde ze me dat
    Ik pcos had. Ik ben toen 45 kilo vermagerd omdat dit zou kunnen helpen
    Ik heb alleen pijn en cysten geen haargroei of dergelijke.
    De pijn is minder met de pil maar ik neem ze niet graag omdat ik een soort wantrouwen heb bij deze dingen.
    Mijn gyn had een vermoeden van Endometriose, alleen vind ik het vreemd allemaal want als je dit Opzoekt kom ik net tegen dat de meesten niks pijn voelen of wat ongemak.

Ik vroeg me Gewoon af of er een andere aandoening bestaat die bij mijn situatie past.

Vandaag op het werk heb ik mij moeten verstoppen in een hoek al huilend van de pijn en daarna van schaamte. Ik kan hier zo gewoon niet verder mee leven want zo verlies ik mijn job en het is gewoon niet te doen elke maand.

Herken je toevallig iets en kan je me in een richting wijzen naar mogelijke andere aandoeningen die ik kan bespreken daarna met mijn gyn?
    Alvast bedankt.
    Ps ik heb een gekantelde baarmoeder en volgends de dokter een smalle doorgang/baarmoeder( snap niet wat de bedoelen) de pijn is vergelijkbaar als scherpe messteken in de rug diep in de beenderen precies en in de onderbuik midden. Ook heb ik vaak rond mijn ,eisprong(als ik die dan al heb) een halve dag krampen en kan ik enkel gebogen lopen of ik krijg steken, bij seks heb ik altijd pijnlijke steken en soms bloedverlies, bij mijn maandstonden heb ik vaak diarree en zelf als ze nog net niet begonnen zijn (bruin bloed) zijn de krampen toch nOg even erg.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat naar voor je dat je zoveel last hebt van je ongesteldheid. Dit is inderdaad wel vrij extreem.
    Ik zou inderdaad denken aan PCOS en endometriose, wat jijzelf ook al zegt. Iets anders kan ik niet bedenken.
    Met het doorslikken van de pil ben je minder vaak ongesteld, je kunt ervoor kiezen om 3-4 strips achtereen te nemen en dan een keer een stopweek. De pil is relatief onschuldig, daardoor heb je geen eisprong en wordt je niet ongesteld. Ik zou dat echt een kans geven. Je zou ook over andere anticonceptie na kunnen denken zoals ene spiraaltje.
    Blijkbaar heb je ook een heel gevoelige onderbuik, dat je ook met seks pijn hebt.
    Als de gynaecoloog verder niets voor je kan betekenen zou je een verwijzing kunnen vragen naar een seksuoloog.
    Succes!

Mirjam

3. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Bedankt ! Ik heb hier veel aan met dit bericht ik ga meteen naar zo een bepaalde dokter wat je zei ( ken ik niet) opzoeken, groetjes !

Deel Deze Pagina