Wij zijn net bezig met proberen zwanger te worden van ons 2e kindje. Maar ik merk dat ik er nu veel meer mee bezig ben als voor de 1e. Terwijl ik nu net dacht dat het minder zou zijn (je hebt immers al een kindje en je weet dat je zwanger kunt worden). Misschien komt het wel omdat ik bij de 1e meteen aantelde, en het ook enkele dagen na ovulatie al voelde (zere bosten). Het is nu ronde 1,5. In januari hebben we niet echt ons best gedaan zeg maar (ik denk ovulatie te voelen) En nu betrap ik me erop dat ik mijn lichaam goed in de gaten hou (maar tjee, wat voel je dan veel, steekjes, borrelen etc. rond je baarmoeder. logisch, want daar zitte nu net je darmen) en steeds voel of mijn borsten al gevoelig zijn. Zo niet, dan denk ik ook meteen dat het niet raak is. Ik wordt GEK van mezelf! Onzekerheid alom! Wie zit er in hetzelfde schuitje?
Heel herkenbaar, ik was heel snel zwanger van de eerste trouwens en de tweede duurde 7 maanden. Ik denk dat het een soort ongeduld is, omdat je dus juist weet dat het eerder is gelukt heb je minder geduld, meer verwachtingen. Zoiets denk ik...ik had het in ieder geval ook vrij snel, en helemaal toen we het half jaar passeerde!
Voor mij ook bekend. Moet er echt op letten dat ik mezelf niet te gek ga maken. Vind het deze ronde vooral omdat de vorige ronde meteen raak was maar helaas mis is gegaan. En nu herken ik weer allerlei dingen van mijn vorige zwangerschap... Dus ik let ook overal op! Maak mezelf helemaal gek en dat is natuurlijk niet goed Gelukkig hebben we nu inmiddels wel kleintjes die ons lekker af kunnen leiden!
Ja en dat hield ik ook telkens in mijn hoofd als ik onzeker werd na al di emaanden, ik heb in ieder geval al een kleintje waar ik zielsveel van houd, daar bof ik enorm mee, nog een kindje is de kers op de room, het is cliché maar het is wel zo
Idd, we zijn gelukkig al geprezen met een kindje. Net daarom dacht ik dat de wens voor een 2e minder zou zijn, maar niets is minder waar! Misschien wel omdat we weten dat een kindje zo fantastisch is, daar kun je je vooraf geen voorstelling van maken! Pfffff, mijn borsten hebben nog nooit zoveel aandacht gehad. Bij de 1e had ik me ook ingesteld op het feit dat het wel eens een jaar kon gaan duren, dus dat viel wel heel erg mee. Nu heb ik rekening gehouden met het feit dat het ook wel eens in 1x raak kan zijn (zoals bij de 1e), maar het kan natuurlijk ook gewoon heel lang duren, of mis gaan, dat is ook zo'n onzeker makende gedachte. @Inge, dat het mis ging maakt je misschien wel extra onzeker, of niet?
Yossie: Ja dat maakt wel extra onzeker. Want ik heb nu ook zoiets van, als het raak is, gaat het dan ook weer mis? En ik dacht precies hetzelfde. Bij de eerste, het zou wel eens lang kunnen duren maar dat was in ronde 2 raak en daarna dacht ik van nou dan kan het nu wel in 1x raak zijn en dat was het ook. Maar nu moet ik natuurlijk wel rekening mee houden dat mijn lichaam even van slag kan zijn en dat het nu wél weer langer duurt. Spannend allemaal! Ik heb alleen eigenlijk nooit iets met mn borsten voor/tijdens een zwangerschap haha. Bij mij is het meer dat ik continu steekjes voel bij mn baarmoeder of in mn liezen, of ben ik misselijk, krijg ik nu een puistje, rugpijn etc haha. Nu bedenk ik alleen wel dat ik bij de eerste een paar dagen na mn eisprong stijve tepels kreeg en die zijn pas weg gegaan na de bevalling haha! Heb ik nu geen last van. Minniej: Cliché, maar zó waar!! Na mn miskraam ben ik mijn dochter nog meer gaan waarderen dan daarvoor (en dat was eigenlijk niet eens mogelijk dacht ik) toen dacht ik écht, jeetje wat en geluk hebben wij dat we al zo'n moppie hebben.. We mogen in onze handjes klappen!
Iedere zwangerschap is anders zeggen ze hé! Mijn borsten was ook echt het enige wat ik er de eerste keer van gemerkt heb, na mijn NOD wel menstruatiepijn, maakte me ook al onzeker omdat ik steeds dacht dat mijn menstruatie eraan zat te komen... Wist ik veel dat dit ook het groeien vd baarmoeder kon zijn. Ik snap goed dat een miskraam je extra onzeker maakt, ik voelde me al super onzeker bij de 1e en heb nog niet zoiets meegemaakt! Maar fijn dat er ook iets positiefs uit naar voren is gekomen.
Idd iedere zwangerschap is anders! Oh en iedereen is onzeker hoor, of je nu bij de 30ste x zwanger raakt, bij de eerste, of je nu een miskraam hebt gehad of niet. Volgens mij zijn alle vrouwen, zeker in het begin wel onzeker.
Gek wordt ik ervan, want ik voel mijn bosten wel, ik voel ze niet... Mannen lijken iig minder onzeker te zijn, wat hebben zij een geluk!
Nou idd! Haha wat dat betreft hebben die mannen het makkelijk Al moet ik wel zeggen... Mn vriend heeft vandaag al 2x via whats app gevraagd of ik al ongesteld ben Hij denkt er continu aan zegt ie. Schattig toch Spannend meid nog 5 dagen!! Ik ga voor je duimen!
Aahh hou op hou op haha.. Ja ik mag vandaag testen maar omdat mijn vriend bij het testen wil zijn kan dat pas zaterdag ochtend......
Spannend, dat is afwachten dan! Mijn handen jeuken nu al, denk dat ik toch misschien morgenochtend (zonder manlief) een testje ga wagen. Maar durf ook weer niet...
Ik snap je gevoel! Bang dat ie negatief is terwijl dat nog helemaal niks hoeft te betekenen.. Als ie positief is bang dat je alsnog ongesteld wordt etc. Wat dat betreft is het niet erg dat ik pas kan testen op 15 of 16 DPO haha! Maar goed, wie weet wordt ik toch ongesteld voor die tijd..
Hoi Yossi! Ik deel je gevoel helemaal. Wij zitten precies gelijk. Ik weet mijn NOD niet exact, maar het zal zondag of dinsdag zijn. Heb geen ovutestjes gebruikt. Uitgaande van m'n vorige cyclus zou mijn NOD zondag zijn, maar uitgaande van wat ik gevoeld heb (echt erge buikpijn voor een half uur) zou mijn NOD dinsdag zijn. En door al deze spanning en gewoon echt het gevoel zwanger te zijn heb ik vanochtend al een testje gedaan Deze was nog negatief (alhoewel ik met een hoop gekantel een iniminie streepje dacht te zien, hoezo jezelf gek maken?!) Wat voor symptomen heb jij tot nu toe? Ik heb sinds een paar dagen na mijn ei echt melkachtige afscheiding, vandaag na het eten misselijk, vanaf de mogelijke innesteling heb ik een paar dagen ongikrampen gehad en gisteren weer ongikrampen, hier en daar een steek in m'n lies, wat plopjes in m'n baarmoeder, af en toe duizelig en puistjes in mijn nek.. Heel raar. Zoals je ziet een hele opsomming, ik hou mijn lichaam dus ook erg goed in de gaten En dan zeg ik tegen mezelf dat ik er niet zo mee bezig moet zijn, maar nee, dat lukt me gewoon niet haha. Dan maar over mee kletsen Wanneer wil jij gaan testen? Echt op NOD of toch al iets eerder?
@inge88 oohh dat je zo gekweld wordt om te wachten met testen. Maar wel heel begrijpelijk. Ik test ook alleen als mijn man erbij is.