Overtijd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door esmetjuh, 14 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Toch mag ze wel op ons letten saraah..

Tuurlijk is het een lastige situatie, en denk ook zeker dat je weet wat het is als je het meemaakt..

Maar daarbuiten om mogen mensen wel een mening hebben erover.

Als je eerst besluit het wel te nemen en daarna weer niet dat lijkt me ook niet al te best.

Het is heel simpel voor de mensen hier als ze er nu voor kiest om ervoor te gaan wensen we der alle succes en sterkte natuurlijk!!

2. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    En ja als ze die meningen niet wilt lezen kan ze het beter met iemand anders bespreken dan het hier open op het forum te gooien ;)

3. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    tuurlijk... het is heel hard.. vooral omdat hier veel mensen zij die ZO hard proberen zwanger te raken, en dan nu iemand zo het weg laat halen... die het eerst wel wilde houden.
    Je weet nooit wat er opeens gebeurd die die ommezwaai kan betekenen en je iets anders kan doe beslissen.

Ik denk dat zij het er het moeilijkst mee heeft... en niet jullie... ze heeft blijkbaar mensen nodig die haar een beetje kunnen steunen, en ze dacht dat hier te kunnen vinden...
    ik denk dat we met zn allen toch volwassen genoeg zijn... om verder te kijken dan onze gevoelens, en een ander te helpen? en meningen kun je geven, maar deze kun je op verschillende manieren tonen !

4. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @esmetjuh: Ik zou nog een paar dagen afwachten en dan mss nog eens opnieuw testen als je nog steeds niet ongesteld bent.

@alle anderen: ik kan jullie reactie best wel begrijpen dat jullie tegen abortus en dergelijke zijn. Maar esmetjuh wil gewoon haar verhaal kwijt, zoals velen onder ons hier. Dus ik denk dat het voor haar ook niet leuk is om dan zo'n negatieve reacties te krijgen. Ik denk dat ze eerder op steun rekent uit onze hoek.
    Ik hoop dat iedereen een beetje rekening houdt met elkaar en elkaar niet te vlug beoordeelt op keuzes die gemaakt zijn in het verleden (hoe recent het ook mag zijn).
    Alvast bedankt.

Liefs kathy

5. esmetjuh

esmetjuh Lid

25 okt 2005
    24
    0
    0
    Student
    Zuid holland
    Toch bedankt Saraah, ik begrijp inderdaag wel de reacties van de mensen hier, maar hun weten inderdaad niet hoe mijn situatie toen der tijd was.
    Ik wilde de vrouwen niet kwetsen die proberen zwanger te worden al een hele tijd, ik begrijp ook wel hoe jullie je voelen. Maar ik denk dat ik vanmiddag maar weer een testje ga halen (alleen een goede)..

6. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    precies !!!

veel succes.. :D

7. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Het is ook de manier waarop je het leest ..

Je hoort elkaar niet dus je kunt niet spreken over tonen.. En ik weet zeker dat niemand het hier GEMEEN bedoeld!!!

8. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    ik denk dat ze ook wel zelf weet of ze aan een kindje toe is of niet.
    En ik oordeel ook niet om haar leeftijd.
    Het is gewoon vreemd dat je abortus pleegt en 4 maandjes later zegt dat je er klaar voor bent.
    Dat ze abortus pleegt is haar keuze geweest.
    En ik kan me alleen maar bedenken hoe moeilijk dat geweest moet zijn.
    En ik kan me ook heel goed voorstellen dat ze deze leegte heel graag wil vullen.
    Het gaat mij puur alleen om de tijddie tussen de abortus zit en nu.
    Dat is wel een heeeeele snelle omdraai...of niet soms
    Ik respecteer haar keuze verder.
    En hoop voor haar dat ze weer gelukkig mag zijn.
    Hoop alleen wel dat ze dat doet om de juiste redenen.
    En niet om alleen een schuldgevoel weg te halen.
    Want die zal d'r altijd blijven...ongeacht.

Lieve Esmetjuh,

Het is idd erg knap en moedig van je om je verhaal hier te doen.
    En ik hoop dat je dit ooit los kunt laten en weer vooruit kan kijken.
    En net zoals de andere zeggen.
    Denk heel erg goed na bij de keuze's die je maakt!
    Het gaat om een nieuw leven....iemand die 24 uur jouw zorg nodig heeft.
    En dat is niet iets wat je gewoon maar even doet.
    Ik val je niet aan...dit is gewoon wat wijs advies.

Liefs Linda

9. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hmmm... tonen als in geluid...ja

maar tonen in de manier hoe ik dit bedoel... heeftgeen geluid.. als ik jou een tekning toon, maak ik ook geen geluid !! woorden zeggen vaak genoeg... als schrijver, kan je toch ook emoties tonen(zonder dat men deze hoort), boze emoties, blijde emoties, gekwetse emoties etc....etc..

ik heb niets over GEMEEN gezegt... ik heb gezegt dat je je mening op verschillende manieren kan tonen...meer niet ! ik beschuldig niemand

10. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Het zal echt niet gemeen zijn bedoeld, maar ik vond de reacties wel erg hard. Vandaar mijn reactie om niet meteen te oordelen als iemand aangeeft ergens mee te zitten.

Pim

11. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere

het is snel... maar zouden we haar dus om kunnen vragen, als we wat aardiger waren, en haar neit gelijk beoordelen...
    ik zou graag willen weten, waarom nu wel, en toen niet... ?
    wat er is gebeurt... ?
    hoe ze er zelf mee omgaat nu?
    of ze deze keuze goed heeft doordacht ?( mozcht ze zwanger zijn)etc..etc...
    hoe het met haar gaat... ....

maja.. inplaats daarvan, zitten we hier een beetje raar tegen elkaar te doen... niet echt prettig !

12. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    ik heb die vraag haar ook gesteld.
    Dit naar aanleiding van haar allereerste topic waarin ze verteld een echo te hebben gehad.
    Ik vraag haar ook wat haar reden was om die beslissing te maken.
    Net nu leek dat ze er zo blij mee was.
    Ook hoe haar familie er nu tegen over staat.
    Want voor hun moet het nu ook heel moeilijk zijn als ze weer zwanger blijkt te zijn.

Liefs Linda

13. esmetjuh

esmetjuh Lid

25 okt 2005
    24
    0
    0
    Student
    Zuid holland
    Sraah ik zou je vraagjes wel even beantwoorden, waarom nu wel en toen niet etc.

Toen der tijd had ik al een hele lastige periode met mijzelf en in mijn relatie, we praten nooit met elkaar over moeilijke dingen waardoor je alleen maar rot tegen elkaar ging doen, toen ineens was ik een week over tijd, dus ging mijn moeder een test voor me halen, en ik was zwanger! Mijn vriend steunde me er helemaal niet in, hij praatte er ook niet over, waardoor ik automatisch dacht dat hij het niet wilde, ik wilde ook geen kindje dat opgroeide met geen vader, en geen liefdevol gezin.
    Toen ik een afspraak maakte op internet voor de abortus heb ik 2 dagen lang gehuild, ik wilde het helemaal niet, maar voor mijn gevoel was het toen het beste voor het kindje, ik vertelde het mijn vriend de dag van tevoren dat ik naar de kliniek moest, zijn reactie was raar.. hij was niet blij, maar ook niet teleurgesteld. Hij was meegegaan naar de kliniek en heeft in de wachtkamer gewacht, toen ik weer terugkwam naar de wachtkamer zag ik dat er iets raars met hem was, en met mij ook.. want ons kindje was ineens weg.. het voelde alsof er een groot deel ontbrak van mezelf.. eenmaal thuisgekomen ben ik gaan slapen.. en is me vriend met me moeder gaan praten, pas 1 maand later hoorde ik waarover.. me vriend had de hele avond zitten huilen bij mijn moeder dat hij dit helemaal niet wilde, en dat hij in de wachtkamer alleen maar heeft zitten huilen.
    Sinds die tijd zijn we er een beetje normaal over gaan praten, wat heel lang pijn heeft gedaan, en zijn we tot de conclusie gekomen dat we het alletwee niet wilden, maar omdat we er nooit over hebben gepraat is het allemaal zo gelopen zoals het nu is gelopen, me vriend heeft me verteld dat hij niks liever wil dan een kindje met me.. en ik ook niks liever dan een kindje met hem... we praten nu veel meer en we staan sterk onze schoenen! en nemen niet alleen een kind om het te verwerken, maar omdat we een kindje WILLEN!
    Het gaat nu wel vrij goed met me, ik heb alleen lang erover gedaan om over de abortus te praten, omdat het de moeilijkste tijd uit me leven is geweest, als ik nu zwanger zou mogen zijn zou ik dolgelukkig zijn en me vriend ook, en van abortus zou dan geen sprake meer zijn..
    Ik hoop dat je een beetje je antwoord hebt...
    Kus

14. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Lieve Esmetjuh,

Dat moet idd een hele moeilijk beslissing zijn geweest!
    Het is jammer dat je vriend daar niet eerder mee kwam...maaar gedane zaken nemen geen keer.
    Dus het is ook niet nodig om het daar over te hebben.
    Ik hoop voor je dat jullie heel gelukkig zullen worden samen.
    En dit geluk mogen delen met een klein wondertje.
    We wensen je hier echt alle geluk hoor meid.
    Ik heb mijn mening gegeven en daar laat ik het bij.
    Je kan altijd hier terecht voor steun...ook als je het moeilijk hebt.
    Denk dat wij ons zo en zo niet kunnen voorstellen hoe het is om in jou schoenen te staan.
    En ik ga dat dan ook niet meer proberen.
    Ik wens jullie alle geluk op de wereld toe.
    Laat je ons weten als je weer een (goeie) test hebt gedaan?

Liefs Linda

15. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Voor esmeetjuh veel succes met je test! En als je er nu 100% voor gaat heel veel succes en plezier straks met je kleine..

En Saraah rustig maar denk om je bloeddruk ;)

16. esmetjuh

esmetjuh Lid

25 okt 2005
    24
    0
    0
    Student
    Zuid holland
    Ben blij met je antwoord Linda, ik ga strakjes met me zus een test halen (die is ook helemaal door het dolle heen haha) en ik denk van clear blue, hoorde dat die wel goed zijn, en dan horen jullie het wel van me!

17. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Veel succes met het testen!

18. Door

Door Bekend lid

7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Hai Esmetjuh, ik heb je eerste bericht niet gelezen en heb dus ook niet meegedaan aan de discussie, heb dit topic doorgelezen, en alle woorden die er zijn gevallen, en ik moet zeggen dat ik overal een beetje tussenin sta...
    Maar als ik vanuit jou probeer te kijken, dan kan ik me indenken dat als je zo jong bent en dan al zo'n beslissing voor je kiezen krijgt, het teveel voor je wordt en je dus een besluit maakt, waar je achteraf toech niet voor gekozen had....
    Daarom wil ik je ook adviseren, denk hier goed over na, dit is niet zomaar iets, je moet een kind kunnen onderhouden, financieel, emotioneel, en wat tijd betreft, bovendien zit je in een levensfase waarin je nog van alles moet ontdekken, en als er een kindje is wordt dat moeilijker....
    Bovendien denk ik uit je verhaal op te maken dat julie spijt hebben over de abortus, en achteraf DAT kindje wel hadden gewild, maar is dat hetzelfde dan nu een kindje plannen? Ben je niet gewoon vanuit je emoties aan het denken? En waarom niet nog een poosje wachten, alles eens goed overdenken en daarna een weloverwogen besluit maken?
    Waarom niet eerst een opleiding afmaken, baan zoeken, je settelen, en daarna pas aan een kindje beginnen?

Meis, ik kan mezelf niet vergelijken met jou, maar als ik kijk naar hoe ik in het leven stond toen ik jouw leeftijd had, en hoe ik toen tegen mijn toenmalige vriend aankeek, ik dacht dat hij degene was met wie ik de rest van mijn leven wilde doorbrengen, dacht dat ik alles wist en precies had wat ik hebben wilde....
    Maar toch, achteraf, zijn er een hoop nare dingen gebeurt, heb ik keuzes moeten maken en bleek het leventje waar ik inzat en waarvan ik eerst dacht dat ik zo oud wilde worden, toch helemaal niet aan mijn verwachtingen te voldoen....
    Ik heb een draai van 180 graden moeten maken, en dat was niet makkelijk geweest als er al een kindje was geweest, en het kindje had zeker niet het leven gehad dat ik nu een kindje kan geven....

En....extra toevoeging: Ik vel geen oordeel over je hoor,echt niet, iedereen is anders, als jij nu 100% voor dit kindje gaat, dan perfekt, ga ervoor hoor.......!!!
    Je kunt in ieder geval altijd terecht voor vragen hier.......

19. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    je bent nu 17 lees ik?
    ben je bewust bezig voor een kindje of niet?
    ik lees hier dat je eens abortus hebt gehad?
    om heel eerlijk te zijn,en ik wil je echt niet aanvallen,vind ik 17 wel erg jong!
    kijk,dat je zwanger bent geraakt okee....maar om het vervolgens weg te laten halen nu weer zwanger (willen) worden....
    ik denk niet dat je daar nu al goed aan doet.
    ik ben bijna 21 en ik ben nu bijna 10 weken zwanger.
    voor mn vriend en mij een hele grote verassing en we hebben even flink moeten slikken maar we zijn er wel blij mee.
    al hebben we wel heel goed na moeten denken maar ik kan gewoon niet aan een abortus denken en daarom gaan w eook voor dit kindje.
    het is ook helemaal welkom...
    ik hoop dat je het allemaal niet vekeerd opvat en iedereen hier heeft ee eigen mening over je verhaal,dat mag natuurlijk ook.

ik hoop alleen dat je heel goed nadenkt!

groetjes,Denise

20. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hm, het ging toch over een goede of slechte test? of mis ik hier iets...??..Maakt verder niet uit!! Maar ze wordt hier helemaal ingemaakt, terwijl een abortus een persoonlijke keuze is en we haar daar niet op mogen afrekenen. Anders had ze wel een topic geopend met Hi ik heb een abortus gepleegd en wil nu weer zwanger worden en wat vinden jullie daarvan?? Maar daar ging het dus niet over (en geloof me ik ben er persoonlijk voor mijzelf tegen, maar ieder heeft zo zijn eigen redenen en keuzes)
    Wij hebben de kruidvat test gedaan en vonden die goed en wat je ook kunt doen is bij de apotheek een test doen als je het niet vertrouwd... en soms test je niet meteen positief nadat je overtijd bent, heeft bij mij zelfs 2 weken geduurd terwijl ik al wel t gevoel had en eigenlijk wel wist dat het gelukt was en we in verwachting waren! Nou hoop dat je er wt aan hebt.....enneh haha een hoop reacties heb je in ieder geval wel al gekregen he;) Ik wens je heel veel succes met testen

Deel Deze Pagina