Hoe verliep jullie tweede zwangerschap...

Discussion in 'Eerste symptomen' started by zawjatu, Jul 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zawjatu

zawjatu Actief lid

Jul 20, 2013
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    ... in vergelijking met de eerste?

Ik ben nu net zwanger van de tweede, en was even vergeten hoe vermoeiend het eerste trimester was! Ben pas 4.6weken maar nu al hartstikke moe. Ik heb ook totaal nergens trek in, en eet dus bijna niks.

Bij de eerste was dat ook zo, heb tot 13 weken op droge crackers en water geleefd, ik vond alles stinken en kreeg vrijwel niks weg.. Dus tot nu toe ziet het er naar uit dat het net zo zal gaan. ;)

Ben heel benieuwd naar jullie overeenkomsten en verschillen.. :D

2. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Bij de eerste een paar weken misselijk, kon niet tegen geurtjes. en verder niks aan de hand. Tot 36 weken mn volledige uren in de zorg gewerkt. Incl avond,weekend en zware clienten.

Deze zwangerschsp eerste 2 weken misselijk en rond 20 weken last van BI en ischias. Eerder moeten stoppen met werken. Ben nu 2x zo dik, vind het 2x zo zwaar. Slaap slecht, dikke benen, alles doet zeer.

3. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

Dec 29, 2012
    438
    0
    0
    Bij de eerste 16 weken misselijk en veel moeten braken. Toen BI en reder gestopt met werken.
    Nu 20 weken misselijk en veel braken.
    Maar wat ik nog veel erger vindt, zijn mijn hormonen. Ik slaap heel slecht en kan niets hebben. Lijk overal wel een strijd van te maken, hoe vermoeiend is dat? Het slaapgebrek maakt me een godzilla.

4. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Bij alle 3 m'n zwangerschappen misselijkheid van 6 tot 13 à 14 weken maar deze keer voel ik me veel vermoeider, en nu al last van m'n bekken... Heb wel het idee dat iedere opvolgende zwangerschap wat zwaarder is maar komt ook door kind/kinderen die al rondlopen.

5. tr0elaa

tr0elaa Actief lid

Feb 8, 2012
    226
    0
    0
    Bij de eerste van ongeveer week 6 tot week 12 misselijk en braken, verder tot week 35 geen klachten gehad..
    Nu merk ik hetzelfde als toen...

6. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Als je het hebt over 1e trimester:

Nr 1: zeer pijnlijke borsten, moe, weinig eetlust, veel slapen, menstruatiekrampen.

Nr 2: misselijk, rommelende darmen, verstopping, slapeloosheid, moe, toegenomen eetlust, hoofdpijn.

Nr 3 (miskraam): zeer pijnlijke borsten, moe, hoofdpijn, rommelende darmen, misselijk.

Nr 4: pijnlijke borsten, doodmoe, menstruatiekrampen, geen eetlust, kotsmisselijk, spugen (spugen, spugen, spugen, hyperemesis gravidarum ;)).

Dus tja, zeg het maar? Wel wat overlap her en der, maar toch iedere zwangerschap anders ;).
    Hetzelfde geldt overigens voor 2e en 3e trimester, dat was ook deels hetzelfde, deels anders.

7. mamie82

mamie82 Bekend lid

Feb 12, 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    tot nu toe het zelfde als bij de eerste alleen met dit warme weer sneller last van hoofdpijn en vermoeidheid maar verder geen klachten

8. mol

mol Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    1,860
    0
    36
    Female
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    moe moe moe!! eerste zwangerschap was een tweeling(hopelijk deze niet :$ ) dus ik dacht dat het supermisselijk en megamoe daardoor kwamen maar ik voel me nu nog slechter als toen :(

de hele dag moe,slechtgehumeurd,misselijk!!,buikpijn,gezwollen benen,constipatie,......al vier weken nu :(

al doet het weer er zeker ook geen goed aan.rothittegolf!

9. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Vorige helemaal super!!! nergens last van kon zelf nog wel 3 mnd doorlopen :)

Deze idem dito!! weer nergens last van ook niet van de warmte helemaal niks !!

10. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    NIET TE VERGELIJKEN!

Eerste had ik niet door dat ik zwanger was (ronde 1 raak). Leek gewoon ongesteld. Heb tot 23 weken ook bloedverlies gehad. Nooit misselijk geweest. Met 12 weken moest ik echt positiekleding aan. Prachtige gezonde dochter gekregen.

Tweede (nog zwanger) werd ik voor de testdatum al misselijk (weer ronde 1 raak). Op nod niet eens getest, zat in buitenland maar wist gewoon dat ik weer zwanger was. Tot week 14 veel gespuugd, mega beroerd. Nooit tussentijds bloedverlies gehad en met 22 weken nog steeds m'n eigen kleding aan! Verwachten nu een zoon.

11. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

May 19, 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij redelijk vergelijkbaar. Bij de eerste niet misselijk geweest maar wel last van obstipatie.

Bij mij 2e tot 11 weken misselijk geweest en ook last van de obstipatie. Daardoor wist ik voor ik kon testen dat ik zwanger was.

Bij mij de grote verschillen na de zwangerschap. Bij de eerste tijdens de bevalling erge BI opgelopen en veel last gehad van de hormonen.

Deze keer lichamelijk nergens last van gehad en de hormonen ook minder erg.

12. zawjatu

zawjatu Actief lid

Jul 20, 2013
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat goed om te lezen dat de hormonen ook minder erg kunnen zijn.. Hoeft natuurlijk niet, garantie heb je nooit. Maar moet zeggen dat ik daar best tegenop zie..

Tijdens mijn zwangerschap had ik helemaal niet zo\n last van hormonen, ik was even gezellig als altijd :)D)
    Maar na de bevalling had ik wel heel erg last van hormonen, vooral de eerste week. Veel huilen en vond het allemaal ook dood eng die verantwoordelijkheid. Ook de maanden daarna was ik (naar mijn man toe) soms snel geirriteerd en kon weinig hebben..

Ik hoop echt dat het bij een tweede wat minder is. Vooral die shock dat je een (tweede) kind hebt..

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Op zich verliep het redelijk hetzelfde. Bij de eerste walgde ik echt van de geur van vlees, dat was bij de 2e bijna niet. Bij de 2e ben ik wel misselijk geweest maar dat was voor de 10e week weer over.
    Na de bevalling van de tweede had ik er lichamelijk wel meer moeite mee om weer op de rit te komen. Ik had het gevoel dat als er geen huid om mijn bekken zat ik uit elkaar gevallen was :) Terwijl ik na de eerste al vrij snel weer rond hobbelde ondanks 10 hechtingen.

14. Chris86

Chris86 Actief lid

Jun 21, 2013
    111
    0
    0
    z-limburg
    bij de eerste zwangerschap was ik erg misselijk tot 14 weken en geen last van borsten.
    Nu bij 2de zwanger waar ik nu 9wk en 2dg zwanger ben heb ik juist veel last van borsten en niet misselijk.
    en gisteren goeie echo gehad.

15. Silinde

Silinde Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    1,385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Bij nummer 1 was ik vooral misselijk vanaf 6w en had ik een "nepmenstruatie" (innestelingsbloeding heet dat dan) waardoor ik op de 1e echo ineens een maand vooruit gezet ben. Ik heb toen getest omdat ik niet voor aap wou staan bij de dokter als ik wegens "aanhoudende griep" toch maar langskwam, wij waren onderzoeken aan het laten doen en gezien de "nepbloeding" dacht ik niet zwanger te zijn.

Bij nummer 2 ben ik veel minder misselijk (is al weg intussen eigenlijk), heb ik op 6w bloedverlies gehad (dus 2 weken later) maar anders dan bij nummer 1, niet menstruatie-achtig, en ben ik vooral enorm moe. Ik moet zeggen dat het nu wat beter gaat maar ben momenteel in vakantie dus slaap langer, 's avonds eerder, en doe tussendoor dutjes. Bovendien ben ik meer buiten in 't zonnetje (mijn vit. D was een paar maanden geleden véél te laag dus kan ook oorzaak van de vermoeidheid zijn schat ik).
    Bij nummer 2 heb ik ook nu al last van bepaalde geuren (kaas, gebakken boter) maar ik heb nog geen dingen gegeten die ik normaal niet eet (2e trimester bij nummer 1).

Tweede trimester kan ik nog niet vergelijken, ik dacht dat ik bij nummer 1 toen begon rare voorkeuren in eten te krijgen.

Derde trimester had ik vaak pijn, vooral na het eten, in mijn buik (zou de baarmoeder die groeit zijn is mij verteld).

Verder heb ik bij nummer 1 weinig klachten gehad eigenlijk, of toch waar ik zelf last van had (lol).

16. La Palma

La Palma Fanatiek lid

May 24, 2010
    2,721
    2
    0
    NULL
    NULL
    1e weinig tot geen klachten!
    2e tot week 15 geen eetlust en misselijk. Misselijkmis er trouwens nog met vlagen

Share This Page