duikles

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Semmi, Mar 29, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Semmi

Semmi Fanatiek lid

Feb 25, 2006
    4,385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Hallo,

Ik heb even een vraagje. Ik heb gelezen dat je tijdens de eerste 3 maanden van je zwangerschap vrijwel alle sporten nog wel kunt beoefenen. Als ik 11 weken zwanger ben, is het de bedoeling dat ik een duikles ga volgen die ik gewonnen heb. Heb het al eens eerder gedaan en kijk er wel naar uit, maar ik wil wel zeker weten dat het niet schadelijk is voor mijn kindje. Nu weet ik dat diepzeeduiken niet verstandig is ivm eventueel zuurstofgebrek voor het kindje, maar geldt dat ook bij een duikles in het zwembad?

Groetjes Sämira

2. Japke

Japke Bekend lid

Feb 1, 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Samira,

Een duikles in het zwembad is geen probleem, mits je niet dieper gaat dan drie meter. Dit zal waarschijnlijk niet omdat vele zwembaden niet dieper zijn dan drie meter.
    Je duikuitrusting is zwaar! Dus let even goed op je houding en doe voorzichtig met opstaan, uit het water klimmen etcetera. Dit omdat je door de groei van je baarmoeder een andere houding hebt.

Veel duikplezier,
    groetjes,
    Japke

3. Semmi

Semmi Fanatiek lid

Feb 25, 2006
    4,385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Hoi Japke,

Bedankt voor je antwoord. Het zwemnbad is inderdaad niet dieper dan 3 meter. En de duikuitrusting ( zwemvest + zuurstoffles ) ligt in het water en doen we af zodra we weer uit het zwembad stappen. Maar natuurlijk zal ik verder voorzichtig doen.

Nogmaals bedankt!

Groetjes Sämira

Share This Page