Hallo! Ik moet even m'n verhaal kwijt, want ik zit behoorlijk in de stress.. 5 maanden geleden ben ik bevallen van mijn eerste kindje. M'n vriend en ik willen dolgraag een tweede kindje, maar wel pas over een paar jaar. 9 februari was de eerste dag van m'n laatste menstruatie. Op donderdag 20 februari heb ik 's avonds seks gehad met m'n vriend. Naderhand kwamen we erachter dat het condoom was geknapt (na m'n zwangerschap ben ik niet meer aan de pil gegaan). Omdat we het beiden nog te vroeg vinden voor een tweede, heb ik de volgende dag rond half 3 de MAP gehaald en deze dus binnen 24 uur ingenomen. Verder geen klachten van gehad. De week erna kreeg ik echter veel last van vermoeidheid, hoofdpijn en buikkrampen. Ik dacht eerst dat dit door de MAP kwam, maar in de bijsluiter stond dat de klachten binnen 2 dagen over zouden moeten zijn.. Nu heb ik sinds afgelopen maandag last van zeer pijnlijke borsten (links meer dan rechts) en dan vooral aan de zijkanten en onderkanten. De pijn loopt door tot m'n oksels. Ook zijn ze wat groter en opgezet. Normaal heb ik ook weleens last van m'n borsten vlak voor m'n menstruatie, maar nooit zo erg als nu. Ik herken het heel erg van m'n eerste zwangerschap.. Omdat ik zoveel klachten heb, heb ik dinsdag en gisteren twee zwangerschapstesten gedaan (Clear Blue en Kruidvat), maar beiden waren negatief.. Ik moet rond 11/12 maart weer ongesteld worden, dus wellicht heb ik te vroeg getest? Maar aangezien ik zoveel klachten heb zouden er nu toch al genoeg hormonen aanwezig moeten zijn om een positief resultaat te geven, of zie ik dat verkeerd? Bij m'n eerste zwangerschap heb ik ook (te) vroeg getest en toen kreeg ik wel meteen een positief resultaat.. Momenteel heb ik last van: - pijnlijke en opgezette borsten (vooral zijkanten) - vermoeidheid - brandend maagzuur en buikkrampen (vooral 's avonds) - rommelende darmen - branderige ogen - af en toe hoofdpijn Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken.. Ik heb immers de MAP op tijd ingenomen, dus de kans op zwangerschap is heel klein. Maar ik kan mijn klachten (vooral de pijnlijke borsten) niet verklaren? Ze lijken heel erg op m'n eerste zwangerschap en rond m'n menstruatie heb ik ook wel klachten, maar nooit in zo'n erge mate. Ik neem aan dat de MAP niet pas een week/2 weken later klachten kan geven? Iemand enig idee wat dit kan zijn