Hoi, Ik ben benieuwd of de zwangeren onder ons zicht al druk maken over het zika virus. Dit ook in relatie tot de bestemming van de zomervakantie... Want het RIVD zegt dat het virus zich gaat uitbreiden, maar ja waar kan je dan nog zonder zorgen op vakantie gaan?? Zou Zuid Europa nog wel veilig zijn?? Hoe denken jullie daarover?
Ik maak me er niet druk over..meer omdat ik ook niet op vakantie ga want in de zomervakantie periode sta ik op het punt te bevallen. Maar als dat niet het geval was, zou ik persoonlijk in Nederland zijn gebleven..een vakantie kan altijd nog en Nederland kan in de zomer hartstikke leuk zijn. Better safe than sorry
Ik maak me meer zorgen over het feit dat muggen met dat virus hier komen. Ik ga samen met mijn vriend in juni een weekje weg, niet te ver van huis. Maar ik boek pas kort van te voren zodat ik de berichtgeving en verloop ervan in de gaten kan houden.
Stel dat je wel een vakantie boekt MET annuleringsverzekering, maar ivm zwangerschap en zika virus thuis wil blijven, zou die verzekering dit dekken voor heel het gezin? Niet dat wij al wat geboekt hebben, maar stel dat dit wel gebeurd dan moet ik er wel onderuit kunnen als er stront aan de knikker is
Ik zou ook gewoon in nl blijven. Ben dr niet zo bang voor maar beter T zekere voor t onzekere nemen. Denk niet dat de annuleringsvz dat dan vergoed aangezien je er nu al van weet, dus voor t boeken.. En als ze t vergoeden dan zeker niet voor t hele gezin want voor de andere is er geen Risico
Ik denk dat ze bedoelt als je voor dit nieuws al geboekt had? En het hele gezin mag dan dan meestal annuleren hoor, mijn man lag van de zomer 6 weken in het ziekenhuis en ik had met de kinderen naar Frankrijk kunnen gaan , maar we mochten gewoon annuleren.
Ik ben er niet zo bang voor. Ook omdat ik ruim voor de zomer ben uitgerekend. Wel zou ik er rekening mee houden als ik in de zomer wel nog zwanger zou zijn geweest. Ik zou dus niet naar hele tropische oorden gaan in dat geval.
Ooo haha oke ja als je al geboekt had is t miss anders.. Maar vind een ziekenhuis opnamen/ziekte wel anders dan bang zijn daar miss ziek te worden.. In feite zouden ze t in mijn ogen ook moeten vergoeden hoor.. Maar denk niet dat ze t doen voor iedereen
Ik ben er hier niet zo bang voor, maar hoef ook nog maar 8 weken. Was ik rond de zomer zwanger, dan had ik er met een eventuele vakantie zeker wel rekening mee gehouden.
Als ze een negatief reisadvies geven voor zwangeren krijg je volgens mij je geld van de annuleringsverzekering terug. Ik zou niet bang zijn voor alle tropische landen. Het zit in het continent america en waait echt niet zomaar over naar europa of azie. Het is geen virus wat van mens op mens wordt over gedragen, maar via muggen. Die zitten alleen in amerika. Hier ook in de zomer uitgerekend, maar hebben nog wel een vakantie geboekt in belgie. Ik snap sowieso niet zo goed waarom zwangeren naar de tropen willen. Slechte hygiene, ziekenhuizen, tropische ziektes als malaria e.d. voor mij ook veel te benauwd.
Zag t ook op t nieuws dat t van de zomer ook in spanje en frankrijk enzo word verwacht.. Miss als er negatief reisadvies is dat je dan dus idd wel Alles vergoed krijgt.
Muggen alleen in Amerika??? Muggen heb je hier ook hoor. Niet heel het jaar Door maar ze zijn er zeker niet alleen in Amerika. En tsjah het is nog altijd iemands eigen keus waar ze op vakantie willen gaan lijkt mij. Als het niet zo was dat ik tegen die tijd moest bevallen..zat ik ook lekker zwanger op curaçao.
Deze muggen komen hier echt niet.. Misschien in Zuid Europa, geen paniek gaan zaaien nu. Ziekten als dengue en chikungunya komen hier toch ook niet voor.. zelfde mug. Natuurlijk geen risico's gaan lopen met op vakantie gaan!
Ik zaai geen paniek..ik had even niet goed gelezen zie ik nu. Ik dacht dat er stond dat muggen alleen in amerika voorkomen. ( dus niet alleen de zika muggen) Excuus
Net het nieuws gezien en ze zeggen dat het miss wel kan voorkomen in Zuid Europa.. wow.. komt het wel ineens dicht bij Gelukkig gaan wij nl niet uit in de zomer... geef toe maak me er wel een beetje druk om. Het zelfde toen hij de oudste Mexicaanse griep....
Ik was van plan om naar Suriname te gaan in mei, maar dat gaat nu niet meer door. Ga geen onnodig risico nemen. Had gelukkig nog niet geboekt. Verder ben ik niet bang dat het hier naar toe over zal waaien. Het zijn toch bepaalde muggen die het ziekte over dragen en die komen hier niet voor.
Zag op het nieuws dat ze nu aan het onderzoeken zijn of het ook seksueel overdraagbaar is. Wat voor mij wel eng is want mijn man komt voor zijn werk in verre oorden zoals Brazilië. Nu gelukkig Zuid Afrika dus dan zit ie even veilig.
Vind t allemaal wel wat eng klinken hoor... Baby's met kleine hoofdjes geboren, mensen in Nederland die het virus hebben (dese zijn overigens wel naar een land waar het heerst op vakantie geweest). Wij gaan zelf niet naar zo'n land op vakantie, maar toch vind ik het we een beetje eng hoor.
Het lijkt me zeker een risico. De tijgermug (die het kan overdragen) komt inderdaad in zuid Europa voor. Deze kunnen dan besmet raken door mensen die de ziekte opgedaan hebben in amerika. En dat is niet moeilijk want volwassenen worden niet heel ziek en zullen gewoon naar huis reizen. Nu komt die tijgermug nog niet voor in Nederland (al is ie in zeldzame gevallen gesignaleerd en denken ze dat ie de komende jaren richting het noorden op kan rukken). Ik ben stiekem wel blij dat wij in mei naar zeeland gaan en zou zuid Europa mijden denk ik. Wat ik echter nog nergens heb gelezen of gehoord: in welke termijn van de zwangerschap is het gevaarlijk? Als natuurlijk al bewezen wordt dat er een verband is. De who heeft nog geen wetenschappelijk bewijs maar wel heel sterke vermoedens