Vertellen aan ouders, broers en zussen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door EvaElisa, 10 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EvaElisa

EvaElisa Actief lid

23 jan 2016
    222
    0
    16
    Vrouw
    Hoi lieve meiden,

Wij weten sinds gisteren dat wij in verwachting zijn van ons eerste kindje. Alles is nog super pril maar stiekem ben ik wel al aan het bedenken hoe we het onze ouders, broers en zussen op een zo leuk mogelijke manier kunnen vertellen. Helaas kan een van mijn schoonzussen geen kinderen krijgen dus ik wil het wel voorzichtig doen bij haar.

Hoe gaan/hebben jullie het verteld aan jullie familie? En met hoeveel weken hebben jullie dit gedaan? ;)

liefs EvaElisa

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ga een gesprek aan met je schoonzus, 1 op 1, dat is fijner voor haar. En aan je ouders etc doe wat bij jullie past!

Hier hadden we een kaart met een gedicht. Tijdens een familieweekend in Frankrijk (mocht natuurlijk geen wijn) met 6 weken met de billen bloot. Mijn vader kon de laatste zin niet afmaken waardoor mijn moeder even niet wist waar het over ging!
    Bij de tweede zwangerschap met kerst verteld als kado onder de boom!

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Allereerst: gefeliciteerd!!!
    Even over de schoonzus. Wat fijn dat je aan haar denkt. Ik heb er zelf jaren (en vele behandelingen) over gedaan om mijn kindjes te krijgen. En dan was het weleens moeilijk als andere mensen wel zwanger werden en ik niet.
    Ik vond het zelf altijd het prettigst om een zwangerschapsaankondiging één op één te krijgen en niet onverwacht in een hele groep. En dan vloeiden er ook weleens tranen, maar dat was oké. Daarna kon ik ook wel weer blij zijn voor de zwangere in kwestie. Maar een beetje zorg bij het vertellen helpt wel.
    Veel succes (en ook plezier!) met het aankondigen!

4. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Op Pinterest staan ook verschillende leuke voorbeelden, misschien zit er iets bij wat bij jullie past.

5. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik heb het mijn zus verteld die zelf bijna ging bevallen omdat ik zo schrok van de positieve test ( wel gepland maar niet zo snel verwacht) dat ik het moest delen.
    Op de dag dat mijn zus was bevallen heb ik mijn vader en moeder een opa en oma boekje gegeven.
    De link legde ze natuurlijk met het kindje van mijn zus.
    Tot ze de test zagen die ik erin had geplakt! Tranen met tuiten moest mijn moeder huilen. Hahaha

Schoonouders hetzelfde boekje gegeven en mijn schoonzussen via facetime gedaan.

Mijn zus wist het met 4 weken mijn ouders/schoonouders met 5/6 en schoonzussen rond de 10 weken.

De rest netje na de 12 weken!

Natuurlijk zal het voor je schoonzus even moeilijk zijn maar zou het haar met de rest vertellen!
    Ik heb een vriendin in hetzelfde schuiten en ze wist het eerder dan mijn ouders en was/is oprecht heel blij voor ons.

Maar snap dat het moeilijker is om het haar te vertellen.

En niet te vergeten! Gefeliciteerd en veel geluk

6. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ik heb het nog aan niemand verteld, zelfs niet aan m'n ouders. Lijkt me zo cool om te wachten tot we eindelijk de eerste echo in handen hebben. Helaas heb ik die pas op 12 weken, dus dat wordt nog twee weken wachten en geheimhouden. Lijkt me wel grappig om de reactie van m'n ouders te zien van 'hoe konden we dit nu niet doorhebben?' Hahaha.

7. EvaElisa

EvaElisa Actief lid

23 jan 2016
    222
    0
    16
    Vrouw
    Ohw goeie tip van Pinterest! ;) Daar ga ik zeker even kijken!
    Ja, ik wil mijn schoonzusje wel een beetje beschermen. Ze is wel al wat ouder (mijn vriend is een behoorlijke nakomer :) ) maar dat maakt het er natuurlijk niet minder pijnlijk om. Haar kennende zal ze alleen maar blij voor ons zijn, maar ik wil haar niet voor het blok zetten waar iedereen bij is. Ik denk ook dat wij het pas gaan vertellen als de eerste echo is geweest. Mijn vriend vind het dan ook wat "echter" omdat hij het dan ook heeft gezien haha :p

8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Wij vertellen het naar de eerste echo.

Laten E. Een tekening maken, ik met een dikke buik & dan vriend, zij en de hond erbij.

Zusjes krijgen een roze en blauw sokje met kaartje eraan waar op staan; wil je in november ook peettante van mijn broertje of zusje zijn?

9. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Wij hebben het verteld na de eerste echo. 1 van mijn zussen kan ook geen kinderen krijgen, dus haar heb ik het persoonlijk verteld. Ik had de echo's mee genomen, en aan haar overgelaten of ze die wilde zien. Het was moeilijk, beide huilen, maar ze was wel erg blij voor ons. En zelf ook blij dat ze een neefje of nichtje zou krijgen.

10. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Ywat betreft je schoonzus. Ik heb vele zwangerschappen mee gemaakt in onze mmm. Bij de een had ik er meer moeite mee dan bij de ander. Gelukkig hebben ze het allemaal mij persoonlijk verteld.
    Mijn zus vond dit super moeilijk om te doen. Maar het enjgste wat ik kon zeggen was. Komop daar moeten we voor gaan uiteten. En dat hebben we ook gedaan.

Hier was het voor niemand een verrassing qua zwangerschap omdat ze van knze mmm afwisten. Dus qua leuke dingen om het aan te kondigen kan ik je helaas niets vertellen.

11. Pupke88

Pupke88 Lid

23 feb 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst gefeliciteerd!!

Wij hebben het zijn ouders en zusje met 4,5 week verteld via skype ze zaten/wonen in Nieuw Zeeland..

Mijn ouders weten nog van niets.. Helaas kunnen ze slecht geheimen bewaren en hiervoor een MK gehad waarbij zij het al aan de grote klok hadden gehangen.. En toen de MK.. Dus voor nu op de plaats..

Ik heb het al wel bij vriendinnen verteld maar ik weet dat het daar ons geheimpje blijft!

Al moeten we binnenkort wel naar mijn ouders.. Het begint bij mij erg zichtbaar te worden en dat nu al bij 8.4 weken :D

Deel Deze Pagina