ovuleer ik nou zo snel?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Priscilla R, 25 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje mijn vorige cyclus duurde 21 dagen. 8 november was ik voor het laatst ongesteld.

Maar nu vraag ik me af. Ik las dat als je ovuleert er wit plakkerig draderig spul vrij komt. Dit heb ik dus al gehad net na mijn ongesteldheid kan dit zo snel? Of is dat onmogelijk. Ik zou nu dan 29 november mijn NOD hebben en als mijn cyclus 28 dagen is 5 december. Maar weet nog niet precies of mijn cyclus 21 dagen is of 28 dagen.

Groetjess Priscilla

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi meid,

Je cyclus kan erg wisselen voor wat betreft het aantal dagen. Ikzelf verlies veel slijm één à twee dagen vóór mijn ovulatie, maar als je het heel precies wilt weten, kun je het beste een keer een ronde ovulatietesten gebruiken. Dan weet je het zeker. Maar als je pas net bezig bent, maak je dan vooral nog geen zorgen met testen e.d. Geniet lekker van je tijd samen, en dan is het hopelijk snel raak!

Groetjes en succes!
    Josien

3. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier boven bij de informatie puntjes is ook een punt met We vrijen al jaren verkeerd.
    Daar lees je dat je vanaf je ongesteldheid al gelijk vruchtbaar kan zijn.

Klik op de link om het stuk te lezen.

4. Flo1975

Flo1975 Lid

1 okt 2007
    73
    0
    0
    Het is wel een hele korte cyclus en volgens mij kan het ook zo zijn dat er helemaal geen eisprong plaatsvindt wanneer je cyclus zo kort is. Ik zou als het vaker voorkomt eens langs de HA gaan. Niet om je bang te maken hoor!

Ik heb het witte slijm altijd vlak voor de eisprong, heel duidelijk aanwezig.

Succes allemaal

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tegen de tijd dat je je eisprong hebt, is je slijm juist helder en kun je er als je het tussen je vingers hebt lange "draden" van trekken (vergelijk het met eiwit van een ei)...als je wit plakkerige slijm hebt zit je dus niet in je vruchtbare dagen....

wbt je vraag of je zo snel kan ovuleren...ja sommige hebben zelfs hun ovulatie tijdens hun mentruatie dus het zou heel goed kunnen....

je moet nog even afwachten hoe je cyclus verloopt (21 of 28?) maar 21 dgn is nog "binnen de regels" zeg maar als je een kortere cyclus hebt heb je kans dat je een te korte 2e fase hebt waardoor het eitje geen tijd krijgt om zich bij bevruchting in te nestelen en is het raadzaam naar je ha te gaan...

succes in ieder geval meid...

6. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    iedereen bedankt voor de reacties. :D kan er zeker wat mee. Van het weekend had ik weer het draderige spul 1 dagje dus ik denk dat mijn lichaam nog aan het ontpillen is. 12 oktober ben ik gestopt en het kan toch twee maanden duren voordat me lichaam weer ontpilt is. En mijn cyclus is normaal natuurlijk 28 dagen als ik de pil slikte.

En dat ik vruchtbaar ben weet ik al want ik ben al eens eerder zwanger geweest dus daar maak ik mij niet al te veel zorgen over. Ik denk dat het gewoon mijn lichaam is die een beetje in de war is. :D

Groetjess

7. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Het is inderdaad gewoon afwachten hoor...
    ik ben op 3 oktober gestopt met de pil en al heel wat slijm en buikpijntjes verder ben ik nog steeds niet ongesteld...
    had de banner ingesteld op 28 dgn maar ben nu alweer 21 dagen verder.... het is gewoon wachten op de :evil: :evil: :evil:
    al mogen ze van mij NU toch echt wel komen zodat ik ook eindelijk kan beginnen ! zo weet ik natuurlijk niet waar ik aan toe ben..
    frusterend af en toe maar ja moeder natuur neemt gewoon een loopje met me hihi! :D

8. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    NOu ik zit nu alweer op dag 23 dus mijn 21 dagen cyclus heb ik in iedergeval nu niet. Ik ga er nu maar vanuit dat het gewoon 28 dagen is :D. We zullen zien.

Groetjess

Deel Deze Pagina