Hallo, Is er misschien ook iemand die ervaring heeft met zelfinseminatie? Ik heb gehoord dat dat met spuitjes kan, maar waar haal ik die dingen vandaan? En hoe groot moeten ze zijn? En wat zeg ik dan: "Spuitje voor zelfinseminatie"? Of gewoon "Ik wil graag een spuitje kopen"... En hoe werkt dat met die spuitjes? Groetjes,
waarom wil je een spuitje gebruiken, zijn er aanwijzingen dat je parnter "slecht" zaad heeft (bijv. antistoffen?) denk dat jij zo'n zelfinseminatiesetje bedoelt die je bij de apotheek kunt kopen en anders kunt laten bestellen... gr.smoekie
Hoi! Ik vraag me ook af waarom je die wilt gebruiken? Als je een partner heeft doet die precies hetzelfde als dat zelfinseminatie doet. Je mag het zaad nl niet in de baarmoeder spuiten maar je spuit het gewoon achter in de vagina.. Mensen die een zaaddonor hebben doen het op die manier en vlgs is het wel bij een apotheek verkrijgbaar.
Waarom ik een spuitje voor zelfinsiminatie wil/moet gebruiken is omdat het op de normale manier niet past..... 't Lijkt een beetje op vaginisme, maar dan zonder het vaginisme-zijn. Dus niet de angst en dat het daardoor niet past. De opening is zeg maar gewoon te klein, dus een spuitje past wel.....
kan je hierover niet beter met je ha overleggen dat zij of hij het je misschien voor kan schrijven zodat je de kosten ervan zelf niet hebt (mits dit vergoed wordt natuurlijk) en of je uit kan leggen hoe je het setje het beste kunt gebruiken.... in ieder geval heel veel succes
Je kunt gewoon spuitjes kopen bij de apotheek ze zij niet zo duur. ik denk dat je gewoon 10 cc spuitjes moet hebben die zijn niet zo dik. Misschien dat jullie huisarts er wel meer advies en begelijding bij kan geven of anders een door verwijzing naar de gyn.
Ik zou dit inderdaad eerst met de huisarts overleggen, wie weet verwijst hij je door. En dat lijkt me beter dan het zelf doen. Hun kunnen dan precies zien wanneer je eitje komt en de goede zaadcelletjes er uit pikken. Dus gewoon hopen dat je huisarts je serieus neemt.
Dit klinkt wel als vaginisme. Ik heb het zelf ook gehad. De opening lijkt te klein door een te hoge spanning van de bekkenbodemspier. Deze spanning kan ook verhoogd zijn zonder angst voor penetratie. Heb je pijn als je penetratie probeert? Dit hoeft niet. Ben je al een naar de huisarts geweest? Ik ben inmiddels zelf zo goed als van vaginisme af. Wel heb ik nog pijn bij penetratie soms. Om zwanger te worden is regelmatig penetreren nodig dus ook wij hebben er voor gekozen om met spuitjes te gaan werken. Deze zijn inderdaad gewoon te krijgen bij de apotheek. Je hebt ze van 1, 3 en 5 ml. Wanneer je nog vragen hebt hoor ik het wel! Groetjes, Meike
Ik hoop dat je er mee naar de huisarts durft te gaan. Die zal je dan door kunnen verwijzen zodat jullie begeleid worden in een goede manier van zelfinseminatie. Sterkte
Op zich gaat zwanger worden met een spuitje echt niet veel anders als op een normale manier hoor, dus daar hoef je niet voor naar de huisarts gelukkig! Het lijkt me alleen voor jezelf wel prettig als er een goede diagnose wordt gesteld zodat je behandeld kan worden voor (ik noem het toch even zo) vaginisme: bekkebodemtherapie, seksuloog o.i.d.
Wat ik me dan afvraag misschien is het wel heel stom gedacht hoor. Maar mensen die vaginisme hebben of in ieder geval die angst die jij beschrijft dat het er niet in past waardoor je juist extra aanspant, ben je dan niet ook bang om zwanger te worden want dan zul je toch ook een bevalling door datzelfde gaatje moeten doen. Of is dat anders? Ik vraag het alleen omdat ik wel eens verhalen over vaginisme heb gelezen en me dat dan afvroeg.
De vraag is dan wel niet aan mij gesteld maar wil hem wel alvast beantwoorden. Vrouwen met vaginisme kunnen gewoon bevallen. Het is vaker een probleem er iets in te brengen dan er uit te krijgen. Vaak is het niet eens de angst dat er niet iets in past. Sommige vrouwen zijn bevallen, maar kunnen daarna nog steeds niks inbrengen. Ook ik weet dat er bij mij wel iets in past, maar toch lukt penetratie niet altijd. De huid van de vagina kan bijvoorbeeld erg gevoelig zijn, waardoor vrijen pijn doet en de spieren zich automatisch aanspannen. Ook is het mogelijk dat door de hoge lichamelijke spanning de bekkenbodemspier niet genoeg kan onstpannen. Het is een lastig complex probleem... Waarschijnlijk zullen de meeste vrouwen met vaginisme wel wat meer gespannen zijn voor de bevalling dan 'normale' vrouwen, maar uiteindelijk is bijna iedereen volgens mij wel angstig en de uiteindelijke bevalling is hetzelfde.
't Is idd. een te hoge spanning in de bekkenbodemspieren. Ik ben al in behandeling bij een seksuoloog/bekkenbodemtherapie. Zij zegt dat het geen vaginisme is, maar een te hoge spanning. Nu moet ik dus leren ontspannen d.m.v. oefeningen.... Maar goed, die spieren loslaten, terwijl ik ze al jaaaaaaaaaaaren aanspan, is heel erg moeilijk en bijna niet voorelkaar te krijgen. Groetjes,
Dyspareunie dus.. Dit heeft een grote overlap met vaginisme. Het verschil is dat er bij vaginisme helemaal niks in te brengen is... Wanneer je een te hoge spierspanning hebt kan je ook vaginisme ontwikkelen. Dit kan bijvoorbeeld wanneer je toch penetratie gaat proberen en je de spieren moeilijk los kunt laten. Vandaar dat begeleding wel belangrijk is.. Zo is bij mij ook vaginisme ontstaan... Die ontspanningoefeningen zijn zeker belanrijk, maar het probleem is zeker niet zo een, twee , drie opgelost, zoals je zelf al zegt.. Jouw ingang is dus zeker niet te ''klein'', maar door de hoge spierspanning lijkt dit zo. Zwanger worden met spuitjes lijkt me daarom een verstandige keuze! Ik stuur je ook even een priveberichtje!
heel herkenbaar dit allemaal.. ik heb zelf vaginisme en ben op de een of andere manier..zonder penetratie zwanger geraakt zo'n 8 jaar geleden.. liep net bij sexuoloog en had 3x per wk bekkenbodemtherapie.blijkbaar was ik toch 1x ontspannen genoeg.. ik heb nu een zoontje van 7 en ben met mijn nieuwe partner ook bezig voor een 2e wondertje.. aangezien mijn vaginisme nog niet helemal weg is en ik er af en toe nog best last van heb wil penetratie nu meestal wel lukken..en wil het niet dan doen we ook niets .. heb wel spuitjes in huis gehaald..de 1 cc maar nog niet gebruikt..vindt het toch een vreemd idee.. ben overigens wel normaal bevallen en achteraf viel het me reuze mee want je lichaam doet wat het hoort te doen. in elk geval succes en als je nog vragen hebt geef je maar een gil.. kus heidy