Hoi allemaal, Ik zit een beetje in een dipje! Ben gisteren voor een echo geweest en daar hebben ze de nekplooi gemeten van mijn kindje. Deze was verhoogt. Bij het meten 1x op 3.3 mm en 1x om 3.5 mm. De verloskundige gaf aan dat het beter is om een gecombineerde nekplooimeting te doen, omdat dat iets betrouwbaarder is. "Je moet je niet gelijk druk maken, want dit zegt nog helemaal niets!!" Zei ze er nog achteraan! Maar ja... je weet hoe dat gaat bij de meeste zwangeren onder ons. Vanmiddag moet ik dus naar de Gynacoloog toe. Die gaat opnieuw meten en daarna moet ik bloed prikken. Dit is overigens de laatste dag dat het kan, want uit de termijnecho kwam dat ik nu 13 +6 ben en dat is tevens de laatste dag dat je deze test kan uitvoeren. Wie kan mij opbeuren. Vanmiddag om 15.15 uur ben ik aan de beurt. Gek genoeg hield ik mezelf voor dat we alles per situatie bekijken en ons niet drukker moeten maken dan nodig is, maar ongemerkt begin ik toch een beetje nerveus te worden. Groeten
Ow, meis, wat naar voor je. Ik snap dat je in een dipje zit. Ik zou me ook druk maken als ik jou was. Ik moet zeggen dat ik iemand ken die ook een nekplooimeting uit heeft laten voeren. Daaruit bleek dat het kindje hoogstwaarschijnlijk Down had. Daarna zijn meer tests gedaan, waaruit bleek dat het geen Down was, maar erger. Het kindje zou misschien niet eens levenvatbaar zijn. Inmiddels is het kindje geboren en het is helemaal gezond!! Probeer je dus niet teveel vast te pinnen op dit onderzoek. Ik hoop voor je dat het onderzoek dat je nu krijgt positief is en dat er niks aan de hand blijkt te zijn. Sterkte toegewenst.
Dat is wel even schrikken zeg. Ik wil jullie vanmiddag veel sterkte wensen. Hopelijk is er niets aan de hand. Sterkte, liefs Jenny
Heel veel sterkte vanmiddag, je zal nu wel bijna aan de beurt zijn denk ik. Je hoort het idd veel vaker dat ze eerst de engste dingen denken, en dat er vervolgens gewoon helemaal niks aan de hand blijkt te zijn. Ik hoop van harte dat dat voor jullie het geval blijkt, dat er echt niks aan de hand is met jullie kleintje. Ik denk aan je zometeen
Dat is niet leuk. Krijg je versneld de resultaten van het bloedonderzoek? Anders zit je nog een week in onzekerheid. Veel sterkte. Senseemillia
Hoi allemaal, Vanmiddag liep het vreselijk uit. Ik was pas om 16.00 uur aan de beurt. Na eerst een uitwendige echo te hebben gehad vond hij dat hij er niet goed bij kon. Uiteindelijk bij een inwendige echo (je zit er dan veel dichterbij) kwam hij op een meting van 2.2 mm!!!!! Helaas ben ik wel te laat voor bloedprikken. Maar met dit en mijn leeftijd kan hij ook een berekening maken. Volgende week vrijdag om 16.00 uur krijg ik telefonisch bericht hierover (kansberekening). Uiteraard hou ik jullie op de hoogte! Groeten
Wat een verschil dan tussen die beide metingen. Eigenlijk ongelooflijk ! Wellicht is er bij de VK dan toch iets verkeerd gemeten of zo ?! Veel sterkte in ieder geval ! Groetjes, Nikki F
Nou, das wel een verschil zeg maar dat is wel goed nieuws. Succes a.s. vrijdag en hoop dat alles verder in orde is. Silly
Vanmiddag om 16.00 uur wordt ik gebeld door de Gyn. met de uitslag!!! Stond vanmorgen op met zo'n onbestemd gevoel in m'n buik. Alsof ik naar de tandarts moet ofzo. Ben dus toch wel een beetje gespannen. Als ik bericht heb laat ik het jullie meteen weten. Duimen jullie met me mee?? Liefs
Hebben jullie de "Wat als " situatie besproken? Ik kan me niet indenken hoe ik me zou voelen hoor, maar ik wil je sterkte wensen vandaag! Wat zul je nu nerveus zijn..
hey toveren, was erg benieuwd naar je uitslag! maar staat helaas nog niks, hopelijk niks erg Liefs deesje
Hoi allemaal, Sorrie dat ik nu pas een berichtje plaats, maar ben er eigenlijk niet eerder aan toegekomen. De Gyn belde natuurlijk te vroeg. Mijn dochter nam de telefoon aan en ik was er dus nog niet (moest nog van mijn werk thuis komen). Uiteindelijk belde hij weer terug. Voor mij was de uitslag positief genoeg. 1:756 was de uitslag. Het zou kunnen zijn dat met bloed prikken er een hogere of lagere uitslag zou komen, maar ja... je bent toch nooit ergens zeker van. Het is tenslotte een kansberekening. Hij vond wel dat met deze uitslag, verder onderzoek niet echt noodzakelijk is. Hij heeft wel een afspraak gemaakt voor een screeningsecho bij 20 weken. Er is gelukkig heel wat van me afgevallen. Garantie op een gezond kind krijg je niet!!! Dit is voor mij goed genoeg. Bedankt allemaal voor jullie meeleven. Ik ga eens even lekker van mijn "laatste" zwangerschap genieten. Liefs
Ben blij te horen dat het goed nieuws is meid!!!!! Ene inderdaad ga heerlijk genieten van je zwangerschap, heb je wel verdiend na een spannende periode Liefs deesje