po/ ondersteek

Discussion in 'De babyuitzet' started by lauwie, Jul 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    ik hoop dat ik deze vraag goed plaats, want het is meer een bevallingsuitzet dan babyuitzet vraag..

hebben jullie ook een po/ondersteek gehaald bij de thuiszorg?
    ons bed hoeft niet op klossen, dus ik zou speciaal daarvoor naar de thuiszorg moeten.
    ik weet ook niet zeker of ik thuis ga bevallen.
    ik heb helemaal geen zin om op zo'n ding te plassen.
    en ik vind het vies om er 1 te halen :) .

hoe erg zou t zijn als ik er geen haal?
    bij de kraamzorg intake is het niet genoemd...

groetjes, lauwie

2. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik ge er ook geen halen hoor vind er niks aan bah bah

en mocht ik niet goed kunnen lopen na de bevalling zet ik wel een nieuwe emmer boven neer

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Het gaat niet om het plassen maar in de ondersteek wordt vaak de placenta "bewaard". Je kunt ook even de kraamhulp bellen om te vragen of hij nou perse nodig is.

4. Jutte

Jutte Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    2,186
    0
    0
    Ik mocht vanwege het breken van mijn vliezen, maar nog niet indalen van mijn dochter niet opstaan. Ik moest tijdens de weeën (70 uur lang) echt wel eens plassen! Dus ik was erg blij met de ondersteek, want ik mocht zelfs niet gaan zitten om boven een emmer te plassen. Die ondersteek is er gewoon voor gemaakt dat je bed dan niet onder de plas zit!

Je kan m toch voor de zekerheid in huis halen? Hier op ons werk lenen we die dingen uit, nou niemand die er gek van kijkt enne, ze worden na elk gebruik naar zo'n sterielberijf gebracht!

Ik snap je weerstand hoor, maar op dat moment dacht ik echt helemaaaaal niet aan vies of onhandig of... ik moest gewoon enorm nodig! ;)

5. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik beval zo ie zo in het ziekenhuis dus daar hebben ze voor me placenta wel een ondersteek

6. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Ik heb het net afgelopen vrijdag opgehaald. Toen ik in het ziekenhuis lag en mijn bed niet uit kon was ik maar al te blij met zo'n po. En ik kreeg het netjes mee in een steriele zak, dus ze zijn ook echt wel schoon. Hoef ik mij niet druk te maken om de trap af te strompelen naar de w.c. na de bevalling.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik ben in het zkh bevallen (ongepland) en heb die po gebruikt om biotexbadjes te nemen tegen de ontstoken hechtingen :)

8. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    heb net wel een rugsteun meegenomen naar huis ze vroeg of ik die wilde lenen kosteloos

vond dat wel weer erg handig

9. Ik heb m wel gehaald, staat netjes in het plastic klaar, is echt wel hygienisch. De kraamzorg hier zei dat 9 van de 10 m niet nodig hebben en dan kunnen ze zo weer terug (hoefde er ook niet voor te betalen). Maar zij zei: je zult maar net die ene zijn die hem wel nodig heeft, dan ben je er toch wel blij mee hoor. Kleine moeite om te halen toch?

10. sunshine80

sunshine80 Actief lid

Apr 13, 2008
    409
    0
    0
    Hier hetzelfde verhaal ;)

Ik ga hem nu ook gewoon weer lenen bij de thuiszorg..mocht ik hem uiteindelijk niet nodig hebben is hij zo weer terug gebracht :)

11. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

Jun 14, 2007
    2,015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Ik heb ook een Po gehaald. Beter mee gelegen dan ongelegen. En die dingen worden heus wel goed schoon gemaakt.
    Verder heb ik ook een rugsteun mee genomen, lijkt me wel lekker.

12. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Hier ook een ondersteek gehaald. Ik heb hem gebruikt om vrucht water in op te vangen. Heb ook gelijk een ruggesteun gehaald. Ideaal zo'n ding.

13. Keiko

Keiko Actief lid

Jul 28, 2008
    497
    0
    0
    Ik heb hem (na een ongeplande ziekenhuisbevalling) alleen gebruikt om op te zitten met sterke kamillethee erin, om de weer open gesprongen knip sneller te doen helen :(

14. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    ik ben overtuigd, dames! ga er ook één halen.
    dank voor alle reacties!

Share This Page