Wanneer rollenspellen spelen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lili81, 18 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Ik merk ineens sinds een week of 2 dat Teun (3 jr 4 mnd) hele verhalen aan het verzinnen is met zijn duplo. En dan hardop en met een gek stemmetje. Vind het zo grappig om te horen!!

Met welke leeftijd begonnen jullie kinderen met rollenspellen?

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Sinds 2, 5 ongeveer. Eerst natuurlijk kort en beperkt tot de leefwereld (oh, is moe, naar bedje etc.) nu steeds langer en met eindeloze fantasie. Sinds een paar weken word ik er ook steeds meer bij betrokken: "jij bent de dokter en dan ben ik de verpleegster. De poes is ziek, die moet naar het ziekenhuis" en het daarbij behorende spel. Ik vind het heerlijk om naar te luisteren :D

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik weet niet meer wanneer dat begon, tijd terug al, maar het is zeker heel leuk om te horen. Mijn jongste (1 jaar 10 maanden) doet het nu ook al, afgekeken van haar zus haha. Zo lief!

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook al een tijdje nu, ze wordt over twee weken 2. 's Ochtends in bed ook hele verhalen tussen knuffels :D

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Zoon hier al heel snel ( een oudere zus)

En dochter rond 18 maanden al. Maar die heeft een hele grote fantasie ( is ook erg creatief)

6. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Hahah dan is Teun vrij laat dus :).
    Hij is ook steeds bezig met een poppetje die blijkbaar 'mama' is, dus dan is hij 'mama mama' aan het roepen, dus dan reageer ik met 'ja?'. En dan krijg je dus terug: 'nee, dit poppetje heet mama'. Haha. Weer iets nieuws dit ;).

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Mijn zoon doet dit ook al een paar maanden nu. Zo grappig! Komt hij met zijn dokter spulletjes aan en zegt hij ' ik ben dokter Dani en ik kom prikje brengen' is medicijntje mama!

8. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Ik denk dat onze dochter dit nu al een beetje doet (wordt in maart 2). Ze doet alsof ze haar knuffel een schone luier geeft en stopt haar pop in de blokkenkar en rijdt haar rond. :D

9. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochters zijn er beide rond 18 maanden mee begonnen. Onze oudste leeft al jaren in een fantasiewereld. De ene keer is ze mama, de andere keer prinses. Er zijn periodes geweest dat ik niet wist met wie ik op dat moment in huis woonde..;). Maar gelukkig is het inmiddels wat minder en speelt ze vooral rollenspellen met vriendinnen (schooltje is nu favoriet). Want ik vond het af en toe wel vermoeiend..
    De jongste speelt vooral poppenmoedertje en soms hondje.

11. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn oudste is vier en kan het beperkt. Hij kan zelf prima in een rol stappen, maar als je dan meegaat in zijn spel is het meteen: nee, jij bent gewoon mama en ik ben gewoon V.
    De tweede is er sinds kort mee bezig. Die is inmiddels 2.8jr.

Deel Deze Pagina