melk terug geven

Discussion in 'Flesvoeding' started by beebj, Sep 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beebj

beebj Niet meer actief

Lynn spuugt niet tijdens/na haar voeding, maar zodra ze neer ligt, loopt er constant een straaltje melk uit haar mondhoek. Iedere keer wordt alles nat (kleding, beddengoed enz.). Elke keer als ik het zie, haal ik het weg met een spuugdoekje, maar kan er net zo goed naast blijven staan. Pas na 2 uur na haar voeding ofzo, houdt het écht op. Ze heeft er geen last van, maar zo akelig dat alles zo nat wordt. Lijkt me voor haar ook niet fijn, dus ik blijf verschonen. Na haar voeding houdt ik haar altijd rechtop tegen me aan (buik tegen buik) voor haar boertje en haar voeding te laten zakken. Maar toch blijft ze dit behouden.

Is er dan echt niets tegen te doen?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoeveel krijgt ze per voeding?

Je zou kunnen proberen haar schuin te leggen, dus alles ophogen bij het hoofdeinde waar ze op ligt. Ook zou ik haar minimaal een half uur rechtop houden na de voeding en verder haar veel in de draagdoek dragen, ze is nog maar 4 weken en wil sowieso veel bij je zijn.

Verder hoort het er wel bij, mocht ze zelfs spugen maar er geen last van hebben is dat ook iets dat er gewoon bij hoort en waar ze overheen groeien. Als er echt sprake is van pijn of ongemak zou je er iets aan kunnen doen, maar dit lijkt niet ernstig.

3. beebj

beebj Niet meer actief

Ze kreeg 7x 65ml en toen had ze het nooit. Of toch veel minder. Alleen had ze op den duur echt nog honger.

Nu is haar fles verhoogd naar de volgende stap, dus 7x 100ml. Ze drinkt dit heel graag allemaal op, maar daarna spuugt ze echt en is ze erg ongemakkelijk. Ik laat haar dit dus niet volledig meer opdrinken, ookal zou ze het graag willen. Meestal laat ik haar stoppen rond de 80ml.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dan is de hoeveelheid per keer gewoon te hoog. Een jonge baby drinkt van nature kleine beetjes per keer, omdat het maagje nog maar zo klein is. Dat doen ze aan de borst ook, en met de fles is dat eigenlijk niet anders.

Ik weet dat er vaak op aangestuurd wordt snel over te gaan naar minder voedingen en meer voeding per keer, maar veel kindjes kunnen hier niet goed mee om. Een plens voeding in een keer veroorzaakt meer krampjes en teruggeven van voeding. Met (verborgen) reflux is het al helemaal af te raden.

Je zou haar dus weer 65 ml kunnen gaan geven, maar dan wel meer op de dag. Ze zal dan eerder komen dan na 3 uur denk ik, maar dat is geen probleem omdat ze ook meer mag hebben.

5. beebj

beebj Niet meer actief

Houd er wel rekening mee dat het hier gaat om een prematuur baby hè. Ze is morgen wel 4 weken, maar officieel gezien was ik uitgerekend voor 17 september. Gisteren bij cb geweest en ze woog 2770gr en was 48,6cm.

Qua hoevaak voeden ben ik nog niet veranderd. Vanuit het ziekenhuis was het 7x per dag en nu nog steeds. Het enige wat ik doe, is de hoeveelheid verhogen, omdat ze aan 65ml gewoon weg niet genoeg heeft.

Onze dame komt niet uit zichzelf. Ik maak haar elke 3uur wakker voor haar voeding. Ja, ook snachts. Alleen snachts om de 4uur.

6. Geejaw

Geejaw Lid

Feb 4, 2013
    95
    0
    0
    Ik heb/had hetzelfde met onze dochter.
    Ik kreeg het advies van het cb om haar eerst een kwartiertje na de voeding rechtop te houden en daarna in de box/bedje eerst op de linkerzij te leggen en daarna op de rechterzij of gewoon plat. Bij ons namen de mondjes die ze teruggaf duidelijk af! :)

7. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

Jul 15, 2013
    510
    37
    28
    Bij mijn dochter helpt johannesbroodpitmeel, ofwel nutrilon nutrition super goed. Ze krijgt de minimale dosering en is er helemaal vanaf!

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Bij alle baby's hebben iets last van reflux, puur omdat de maagklep nog niet volgroeit is.
    Omdat er ze er nu nog niet heel veel last van heeft kun je de leefregels voor reflux gaan toepassen. Zeker in gevallen zoals je dochter is de kans groot dat het voldoende helpt. Zo kun je ook (proberen te) voorkomen dat ze er wel last van gaat krijgen.

Share This Page