ongelukje met ons zoontje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jelly, 28 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    Mijn zoontje heeft zijn voetje verbrand... 2de graads aan de zijkant van zijn voetje
    Zijn er nog onder jullie die dit hebben meegemaakt? Hoe is de genezing verlopen? Zijn er littekens...
    Hoe voelden jullie je daarbij?
    Ik heb het nog tegen niemand durven vertellen, omdat ze me dan een slechte moeder gaan vinden. Ik heb mijn zusje nu net gebeld en ga het haar voorzichtig aanbrengen. Mijn moeder ga ik het niet vertellen en daar blijf ik bij.

2. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ach wat sneu voor je zoontje! Heb het zelf niet meegemaakt, maar kan me voorstellen dat je je er ellendig over voelt. Maar zoiets kan nou eenmaal gebeuren. Ik denk echt niet dat anderen jou daardoor een slechte moeder zullen vinden hoor.
    Hoe is het gebeurd eigenlijk? Wel goed kijken hoe het geneest, want als het litteken er raar gaat uitzien (verschrompeld ofzo) kun je beter even mee naar de dokter gaan.

Sterkte!

3. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Aaah.. wat naar. Kan me voorstellen dat je je rot voelt, maar dat kan iedereen overkomen hoor. Een ongeluk zit in een klein hoekje! sterkte

4. acire

acire Fanatiek lid

ach wat erg voor je zoontje, het doet verdomd pijn.
    maar oel je niet al te schuldig, het kan iedereen gebeuren.
    ik heb laatst een pan koken water over de binnenkant van m'n onderarm gehad.
    ook 2e graads. bij mij hielp het om m'n arm onder lauw water te houden of in de tummytub met lauw water.
    vooral niet onder koud water want dan gaat het alleen maar meer pijn doen.
    ik heb van de dokter een cremetje gehad : zilversulfadiazine.
    het werkt niet meteen maar een dag later is de pijn een heel stuk minder.
    het duurt ongeveer een week voordat de pijn echt weg is en gaat vervellen.
    pas op dat hij er niet aan zit, bij mij is er een heel stuk huid afgekomen en het was toen nog niet genezen waardoor het ging ontsteken.
    maar ik heb geen littekens eraan overgehouden. alleen waar het scheuren ging bij mijn pols.
    dat trekt denk ik wel weer weg want het is nog niet zo lang geleden gebeurd.

een dikke knuffel voor je zoontje, gaat het een beetje met hem?

5. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    TJa, hoe is het gebeurt? Hij heeft een thermos met warme thee omver getrokken en daar zat de stop niet goed op... Gevolg: aan de zijkant van zijn voetje vooral en zijn beentje zijn 2de graads verbrand. De dokter heeft de blaren opgengemaakt en nu komt er 2x daags een verpleegster om de wonden te verzorgen. De dokter vond dit het veiligste...zij weten hoe ze steriel moeten werken en kunnen goed verbanden en zo leggen. Voorlopig is de verzorging voorzien voor 14 dagen en ze komen niet meer als de wonde volledig dicht is. Dus ik vertrouw op de goede zorgen van hen....

6. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    mijn broertje heeft op zijn eerste verjaardag een kop hete thee over zich heen gekregen.
    ook 2de graads brandwonden.
    hij is nu 29 jaar,en je ziet er niks meer van.

heel veel beterschap voor je kleine ventje.

7. acire

acire Fanatiek lid

oh heel fijn dat ze elke dag 2x komen.
    over de littekens zou ik me geen zorgen maken hoor, ik denk niet dat hij er wat aan over houd

8. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik heb een keer van mijn huisarts gehoord dat verbranding door thee ongeluk nummer 1 is van alle dingen die kunnen gebeuren met de kleintjes. Komt dus veel voor. En ik zou je niet schuldig voelen, waarschijnlijk heb je door goed op te letten al 1000 andere ongelukjes voorkomen. Die kleintjes kunnen razendsnel zijn en een ongeluk zit nou eenmaal in een klein hoekje.
    Hoop dat het herstel goed zal verlopen en dat het helemaal weg zal trekken!

9. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik heb ooit zelf eens een beker hete thee ( kwam net uit de waterkoker ) over me heen gehad, toen erg veel pijn gehad en het was rood, maar momenteel zie ik er helemaal niets meer van ...

Wel sneu zeg voor je zoontje, maar je moet je er niet al te schuldig voelen, zoiets kan altijd en bij iedereen gebeuren... Komt goed !

10. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Wat vervelend voor je kleine man! Zorg maar goed voor hem! Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar met laura zijn we wel extra voorzichtig, want dat is echt een monstertje. Ik heb al een keer het poison center gebeld omdat ze hartworm medicatie had gegeten en nu liep ze weer met een fles muggenspul in der mond! dus voel je niet te schuldig!

11. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ach wat sneu.
    Ongelukje zit in een klein hoekje.
    Heel fijn dat ze 2x per dag komen.
    maar indd niet te schuldig voelen is makkelijker gezegd als gedaan he
    groetjes

12. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    aaah sneu voor je mannetje.....heeft hij er nog veel last van?
    maar je kunt het toch gerust vertellen had toch iedereen kunnen gebeuren

13. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Klopt helemaal, deze brandwonden behandelen ze t ook t meeste in Beverwijk waar t brandwondencentrum zit. Met koffie komt t niet zo vaak voor, simpelweg omdat thee gezet wordt van kokend water.

Mijn moeder heeft ooit haar hand verbrand, ging iets mis met de fluitketel en al t water gutste over haar hand heen. Ze moest dagelijks naar de dokter, die deed er 1 of ander spul op en rukte dat de dag erna er weer af, ze heeft heel wat pijn geleden toen, want steeds werd haar huid mee losgerukt. Maar dat was ook de bedoeling, en je ziet er helemaal niks meer van.

En je hoeft je echt niet schuldig te voelen, makkelijk gezegd natuurlijk want je doet t toch. Toen mijn middelste nog jong was heeft hij een keer de crofty (rioolontstopper) te pakken gekregen. Ik die zooi opgeruimd, zn bed verschoond en zo, want hij had heel die poeder uitgestrooid op zijn lijf en bed. Begint ie n hele poos later gruwelijk te huilen.
    We snapten er niks van, tot ik zijn luier verschoonden....
    Niet bij stilgestaan dat dat poeder pas actief wordt als t nat wordt.....
    Resultaat....een paar flinke littekens in zijn liezen. Nu is hij bijna 17 jaar en je ziet t amper.
    Enja, je voelt je dan vreselijk schuldig. Maar ze zeggen niet voor niks dat n ongelukje in n klein hoekje zit. En dat je je schoonmaakmiddelen hoog op moet bergen....
    Je leert er wel van want je wordt veel alerter.

14. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    @natasha30: Hij lijkt er niet zo echt veel last van te hebben, maar hij kan het natuurlijk nog niet vertellen.
    Probleem is dat op dit moment ook zijn eerste tandje(s) er door aan het komen is (zijn)... dus het is een beetje alles in 1 keer.
    Hij was al laat met tandjes en ik vreesde er al voor dat het er dan meer in 1 keer zouden zijn. En ja, onder zijn er 2 aan het doorkomen (waarvan er ondertussen 1 zo goed als door is....) en denk dat boven zijn tandjes ook klaar zitten, want daar schijnt het ook wit door, dus.
    Gisteravond had hij bijv een huilmoment, maar dat was dan weer van zijn tandjes... Hij stak zijn hele handje in zijn mond om op te sabbelen.
    Als hij zich rechtop trekt, zet hij wel niet zijn volle gewicht op dat beentje... wat ook wel normaal is.
    Hij is ongelofelijk dapper. Ik heb nog niemand verteld wat er gebeurt is, en de mensen zien ook niets aan hem dat abnormaal is... Ze zeggen allemaal dat het een braaf ventje is en zo, dus als je het niet weet, merk je niets!

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    jeetje wat zal je geschrokken zijn!

Ik heb al baby, kon nog niet los lopen, maar langs muren e.d. wel, spatten uit een pan kokende appelmoes over me heen gehad. Ik heb heel lang met netten rond mijn hoofd en nek gelopen en ook verband enzo, ook 2e graads.
    Mijn moeder heeft het wel verteld en ook foto's van gemaakt hoor, ik neem het haar ook niet kwalijk, zulke dingen gebeuren!

Je kunt er bij mij helemaal niks van zien, ook als kind niet. Jonge kinderen kunnen echt verassend goed herstellen van dit soort dingen.

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Meid wat zul je geschrokken zijn.
    Gelukkig met Kylian zoiets nog niet meegemaakt maar het risico is hier dan ook iets kleiner omdat ik geen koffie en thee lust :) ;)

Brandwonden hebben we genoeg meegemaakt hier.
    Mijn man ging een keer de frituurpan van zijn moeder schoonmaken en bij het leeggooien kreeg hij heet frituurvet over zijn hand. Resultaat, pijn en een giga blaar maar geen litteken overgehouden.

Mijn neefje van 1,5 zijn handje gebrand aan de hete uitlaat van de motor van zijn vader. Ook hier zijn er geen littekens te zien.

Ik denk inderdaad dat het verstandig is om het door een verpleegkundige te laten verzorgen, zo legt je kleintje in ieder geval geen verband tussen jou en een eventuele pijnlijke verschoning en kun jij je helemaal inzetten op het troosten van je kleintje.

Groetjes anita

17. tienagemum

tienagemum Actief lid

18 nov 2007
    241
    0
    0
    student
    Men moeder heeft ooit eens hete frituurvet over haar gekregen 3de graads verbrand en ze had nylonkousen aan, helemaal er in gebrand.
    Je ziet er nu niets meer van. Dus van liteken zou ik me echt geen zorgen maken, verzorg hem nu maar gewoon goed, dat is het enige wat je kan doen en je moet je echt niet schuldig voelen hoor!
    Een ongelukje is zo gebeurd!
    Veel sterkte nog en dat hij snel mag genezen :D

Deel Deze Pagina