Overtrokken reageren?

Discussie in 'De lounge' gestart door jessiejz, 27 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessiejz

jessiejz Actief lid

19 apr 2013
    294
    70
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Wij hebben een fijn koophuis aan een leuk pleintje met een eigen oprit.
    Vorige week kwamen we thuis, man kind van 8 maand en ik, stonden de kinderen, lees 50+, van onze achterburen op onze oprit te sleutelen op onze oprit. We konden dus niet parkeren maar moesten de auto op het plein zetten en sjouwen met alle spullen en dochter.
    Hebben aangegeven dat we dit niet niet leuk vinden en dat ze van onze oprit af moesten en dat we Dit niet nog een keer willen zien. En als het weer gebeurt we onze eigen auto gewoon op de oprit zetten zodat ze dan niet weg kunnen en maar moeten wachten tot wij weer weggaan met de auto. En dat we balen van de vet vlekken op de oprit.
    Nu kwam onze achterbuurvrouw verhaal halen net. Ze vond het belachelijk dat als wij niet thuis waren zij niet even op onze oprit mochten. Aangeheven dat onze oprit wel vaker door buren word geblokkeerd zodat buren even hun auto kunnen uit pakken en de auto weer verzetten en dat we dat niet erg vinden maar wel dat er iemand op onze oprit staat te sleutelen.
    Zij vond dat we overdreven. En dat we ons niet moesten aanstellen. Stel ik me dan aan of? Ze zei ook dat als we er niet zijn ze het zo weer zouden doen, terwijl er op het pleintje plek zat is!
    Wat lan ik in het vervolg hieraan doen als het weer gebeurt?

2. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jullie oprit toch??
    Helemaal gelijk heb je, vind ik.. is belachelijk dat je als je een eigen oprit hebt moet gaan slepen omdat die bezet wordt gehouden door andere. Im had ze gelijk weggestuurd zodat ik mn auto kon parkeren ✌

3. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    De oprit is jullie terrein. Heel simpel. Ophoepelen dus als jullie helemaal bepakt en bezakt aankomen.
    Kijk, als er een paar kindjes aan het spelen zijn zou ik daar absoluut geen enkel probleem mee hebben.
    Maar 50 kinderen (hoe groot is jouw oprit?)??? Steutelen?? Waaraan sleutelen???

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Ik denk dat ze bedoelt dat "kinderen" van 50 jaar of ouder aan hun auto aan het sleutelen waren.

Ik zou het niet pikken, gewoon gelijk wegsturen. Het is jullie oprit, klaar uit.

5. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik zou ze gelijk wegsturen, het is jouw stuk grond dus wat hebben ze daar te zoeken? Als ze het netjes aan je vragen oké, maar niet zo schijnheilig daar gaan staan als je weg bent.. En hoe durven ze te zeggen dat als jij weg bent ze het zo weer zouden doen? Ik zou koken van binnen... En ik ben normaal echt niet de moeilijkste, maar als jij netjes aangeeft dat je dat niet wilt dan hebben ze daar maar mee te dealen vind ik.:$

6. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Geloof me......ik had mijn auto echt niet ergens anders geparkeerd. Ze hadden de keus gehad......of ze halen hem zelf weg of ik zorg ervoor dat die auto heel snel weg is. Sporen ze niet ofzo. Ik was in ieder geval ook laaiend geweest

7. jessiejz

jessiejz Actief lid

19 apr 2013
    294
    70
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Waren 3 kinderen van de achterburen. Zij zijn 50 kaar of wat ouder.

8. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Het is jullie oprit, dus die hoeven ze niet te blokkeren. Maar als je zo gereageerd hebt als je schrijft vind ik dat best grof overkomen, dat had wel wat beleefder gekund.

Volgens mij moet je de politie bellen als ze dit blijven doen. Maar ik zou het eerst rustig samen bespreken. Kom je er niet uit en blijven ze de oprit gebruiken, dan zou je kunnen bellen.

Het stukje van kinderen en 50+ begrijp ik niet.

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou de volgende keer dus meteen de wijkagent bellen. En weet niet of je rechtsbijstand hebt? Zou je buren ook vragen om de vetvlekken schoon te maken. Ben normaal de moeilijkste niet maar dit is jullie grond, dit kan echt niet.

Wel had je misschien wat milder kunnen reageren, door jouw reactie zijn ze misschien meteen wel hun kont tegen de krib gaan gooien.

11. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    #11 thephantom, 27 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2017
    Ik vind het een ander verhaal worden als ze de boel blokkeren, maar zoals ik begrijp staan ze bij TS op de oprit zelf... En daar horen ze toch echt wat mij betreft niet op te komen zonder toestemming (laat staan sleutelen).

Ben het wel met je eens dat je het misschien eerst rustig samen kan bespreken voordat je de politie erbij zal halen. Echter zullen de buren het wss hoe dan ook niet leuk vinden dat ze weggestuurd zijn.. Dus is het ook maar de vraag of er volwassen gepraat kan worden over deze kwestie.

12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    daar zou ik ook zeker niet van gediend zijn! de achterburen? hoe komen die bij jou dan? ik zou ze ook zeker aansprakelijk stellen voor de met vet besmeurde tegels

13. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Tja, hier had ik ze gelijk weggestuurd, wanneer ik een auto vol met spullen heb. Wel op een nette manier.

Overigens hoorde ik de buurjongen hier ook weleens op onze oprit met een vriendje. Ze waren ook aan sleutelen. Ik hoorde hem zeggen dat ze wel goed moesten opletten of de auto van mijn vriend er niet aan kwam. Dat vond ik wel grappig. Ik zat binnen en heb er niets van gezegd, wanneer ze het weer hadden gedaan, had ik er wel wat van gezegd. Het is niet de bedoeling dat het gewoonte wordt. De andere buurtkinderen heb ik ook weleens van de oprit gestuurd. Gezegd dat ik het super vind dat ze mooi aan het spelen zijn, maar dat ze dat op eigen oprit of op de straat moeten doen. Heb er een hekel aan wanneer ze langs onze auto's lopen.

Dus dikke doei naar jouw buurvrouw. Jouw oprit, jouw regels.

14. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Hoe je ook zegt het zal in de ogen van je buren nooit aardig overkomen want je stuurt ze immers weg. Ikzelf had ze per direct van de oprit verwijdert zodat ik gewoon mijn auto had kunnen parkeren. Vetvlekken door hen laten wegpoetsen. Als je bang bent dat het vaker gebeurt misschien een hek plaatsen?

15. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Jou oprit , jou terrein. Ik had gewoon m'n auto geparkeerd. Het is geen openbaar stuk land waarin iedereen kan gaan sleutelen. Het is gelijk aan als iemand een auto in je achtertuin parkeerd en gaat sleutelen.

Volgende keer zou ik de politie bellen en de schade van de tegels verhalen op de achterburen.

Als mensen 50+ jaar zijn zou je mogen verwachten dat ze enigszins kunnen nadenken en respect hebben voor eigendom van een ander. Daar hebben ze heel duidelijk niet.

Wij hebben ook een oprit, in prima als hier gespeeld wordt of als iemand ff moet draaien, mogen zelfs andere auto's staan als ze dat ff komen vragen. Maar ik ga mijn auto niet ergens anders parkeren omdat de achterburen niet op hun eigen oprit willen sleutelen..

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Niks sleutelen op mijn oprit zonder mijn toestemming. Ik bepaal wie daar mag staan, punt uit. Mag ze lekker overdreven vinden. En als ze olie hebben geknoeid, mogen ze dat zelf nog opruimen.
    Ik ben heel schappelijk hoor, maar dit vind ik gewoon belachelijk. Klinkt alsof ze zelf geen zin hadden in mogelijke olievlekken.

Hier geen oprit maar een eigen vaste parkeerplek achter ons huis, daar heeft wel eens een vreemde auto gestaan. Die zetten we dan 'klem', anders kunnen we nergens onze auto kwijt. Dus ze kunnen pas weg als wij onze auto hebben verplaatst, ik leg dan een briefje met adres onder hun ruitewisser en maak dan meteen duidelijk dat dat echt míjn plek is, daar parkeer je niet zonder toestemming.

17. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.756
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik.vind dat je helemaal.gelijk hebt hoor. Het is jou oprit. Jou terein wat daar gebeurt is aan jullie. En niemand heeft daar iets te zoeken. Of ze kunnen het netjes vragen.

Zou jeis bij hun moeten doen. Kijken.hoe vervelend ze dat vinden.

18. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Nee zeg, dit moet niet gekker worden!! Tuurlijk mogen zij niet zomaar op jullie oprit staan. En al helemaal niet zonder overleg, dat doe je toch niet?!
    Heel duidelijk, je hebt aangegeven dit niet te pikken. Volgende keer; meteen aanspreken. Geen reactie? Dan politie bellen. Zijn ze helemaal gek geworden?

19. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Als het jullie oprit is, is het jullie oprit! Je gaat toch ook niet zomaar in hun achtertuin chillen.

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ach joh, als je buren toch niet thuis zijn, kun je toch lekker in hun tuin de bbq gebruiken? ;)

Deel Deze Pagina