Tijdens jet frituren begon de pan ineens heel hard te borrelen en ineens stroomde hij over. Zo apart want de friet zal er al een poos in. We hebben deze pan al een hele tijd en nog nooit wat mee gebeurd. Maatvoer, hij stond buiten en dat frituurvet is over de tegels gelopen. Hele vlek.. ik ben gelijk gaan boenen maar vrees dat ik het er niet meer uit krijg. Het zijn gewone 30x30 stoeptegels.. Ik vroeg aan mijn man of we ze niet gewoon kunnen omdraaien maar hij verklaarde me voor gek, volgens hem zit er een boven en onderkant aan. Is dit echt zo? Ik krijg ze er niet zo 123 uit anders had ik even gekeken haha. Wat kan ik hier verder nog mee doen? Deze tegels zijn het
Klopt, zit een boven en onderkant aan Ik zou nog even boenen bv met dasty (van de wibra) en anders nieuwe tegels halen, zulke tegels staan regelmatig op marktplaats om gratis af te halen.
Ja met die dasty heb ik geboend.. de tegels beginnen op te drogen, de vlek komt er nog doorheen. Misschien morgen nog ff een keer
Aan die van ons zit geen onder en bovenkant. ik zou er ff onder kijken. Je kunt de tegel ook verwisselen met een andere tegel die minder in het zicht zit.
Ik heb het ook eens met olie gehad. Is zelf weg gegaan na een tijdje. Had ook met van alles gepoetst en dat werkte allemaal niet. Tijd hielp wel
Bij kleding helpt het om keukenpapier (of iets anders dat goed absorbeert) op de vlek te leggen en dan te strijken. Je zou eventueel ook een föhn kunnen gebruiken. Door de warmte smelt het vet opnieuw en trekt dan in het materiaal dat het beste absorbeert. Anders inderdaad tegel omruilen of iets erop zetten. Of je hele terras insmeren met frituurolie.
Gaat vanzelf weg inderdaad. Mijn dochter heeft ooit een grote glazen fles met lampolie kapot laten vallen. Gaf een grote vette vlek en was zelfs onder het afdak waar dus geen regen viel. Maar die vlek is toch vanzelf verdwenen.
Oei, dat is niet zomaar weg te krijgen ben ik bang. Wat betreft de frituurpan, ik zou het vet/de olie wel vervangen. Overlopen kan een teken zijn dat het vet niet meer goed of sterk vervuild is.
Ik heb ooit hetzelfde gehad. Zelfs de hogedrukspuit hielp niet. Tijd idd wel. Maar ga er niet vanuit dat de vlek deze zomer al weg is.