Hallo, Ik had een vraag ik was bij mijn eerste kindje ook in de ziektewet geweest, en ben naar de bedrijfarts geweest en hij zei dat ik minder uren mag werken. Maar de uwv heeft mij niet apart gebelt en opnieuw om informatie gevraagt. Hierbij wil ik ook aangeven ik ben 100 afgekeurd, en heb zelf gekozen om bij wsw te werken. Nu ben ik voor de tweede zwanger en het gaat helaas niet goed dus heb ik mij ziekgemeld en ik ben naar de arbo arts geweest en hij heeft gezegt dat ik niet in staat ben om te werken en in de ziektewet mag blijven. Nu heb ik een telefoon gekregen van de uwv en ze hebben alles opnieuw gevraagt wat mijn klachten zijn en wat voor werkzaamheden ik kan uitvoeren, en of ik in staat was om te gaan werken enz. Ik vind het vreemd waarom hebben ze mij gebelt ik ben naar de arbo arts geweest en nu krijg ik ineens een telefoon van de uwv willen ze mij controleren wat willen zei bereiken krijg ik een nieuw oproep kunt u mij hiervoor informeren groetjes, Orchidee
Beste Orchidee, Als je ziek bent door je zwangerschap kan je werkgever een Ziektewet-uitkering voor je aanvragen bij UWV. Bij de beoordeling van je aanvraag hoort ook het uitvragen van de klachten die jij hebt. Dit doen we sinds kort per telefoon. Of je nog een controle kunt verwachten kan ik niet aangeven. UWV bepaalt aan de hand van je dossier of verdere controle nodig is. Actuele informatie over ziek rond zwangerschap en bevalling vind je hier. Ik wens een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare