Werken na zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Supi, 29 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Ik verzorg bij bedrijven koffieautomaten, nu wil mijn baas weten van mij hoe ik het in gedachten heb na mijn zwangerschapsverlof.
    Het liefste wil ik tussen de 18 en 24 uur gaan werken verspreid over 3 dagen.
    Mijn baas geeft nu al aan dat dat moeilijk gaat worden en dat ik de uren over 5 dagen moet gaan verspreiden. Ze willen niet dat er bij een bedrijf meerdere personen de koffieautomaten verzorgen, maar één vast persoon.

Kunnen ze mij dit verplichten of niet?
    Ook i.v.m. kinderopvang zou ik zo vele malen duurder uitkomen terwijl het voor de rest niet veel meer tijd met die kleine gaat opleveren.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Supi,

UWV is niet bevoegd om invloed uit te oefenen op je werktijden. Dit is iets wat in je contract of CAO is bepaald.
    Vaak staan dergelijke zaken ook in je functieprofiel aangegeven.

Als het niet lukt om het verschil van mening in overleg met je werkgever op te lossen, of als je wilt weten wat voor regelingen voor jou van toepassing zijn.
    Dan kun je hierover bij een vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket advies vragen.

Ik wens je veel succes met het overleg.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina