overuren niet betaald.

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door mama153, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama153

mama153 Lid

29 dec 2013
    87
    1
    8
    Haarlemmermeer
    Hallo, ik heb een vraagje.

Een lastige situatie! Sinds januari ben ik vanwege de economische redenen ontslagen. Ben daarna de ww ingegaan. Eind januari werd mijn laatste loon + vakantiegeld overgemaakt. Een nette eind afrekening alleen waren ze mijn bijna 100 overuren "vergeten". Omdat ze tot april door het ontslag geen mensen mogen bbijschrijven op de loonlijst wilden ze het oplossen door per april vrijwilligers bijdrage over te maken. Ik zat tot maart in de ww maar helaas door zwangerschapsomstandigheden daarna de ziektewet ingegaan. Vervolgens werd mij verteld dat ze dan niet de vrijwilligers bijdrage over kunnen maken.
    Hoe kan dit opgelost worden zonder dat mijn uitkering hierdoor word verminderd?

Alvast bedankt voor de reactie!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Mama153,

Je wilt voorkomen dat je openstaande overuren worden gekort op je uitkering.

In dit geval gaat het om een nabetaling van de gewerkte overuren. Dit betreft loon uit een vroegere dienstbetrekking. Voor de uitkering zijn alleen inkomsten relevant uit dienstbetrekkingen naast je uitkering. De nabetaling heeft daarom geen invloed op je uitkering.

Om misverstanden te voorkomen, raad ik je aan om het wel door te geven aan UWV, en daarbij duidelijk te vermelden dat het om een nabetaling van loon uit een eerdere dienstbetrekking gaat.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina