contract loopt gewoon af.. helaas :(

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Stay Funny, 16 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    helaas loopt mijn contract af op 19 sept en deze word niet verlengd..
    terwijl de functie in principe blijft bestaan :cry:

maar nu vroeg ik me af hoe ik dat moet regelen met mijn verlof..
    ben volgens de vk uitgerekend op 29 sept..
    krijg ik dan volledig verlof en hoe gaat dat dan?
    en met wie moet ik dat dan regelen?

iemand een idee?

groetjes Stephanie

2. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    volgens mij krijg je gewoon zwangerschapuitkering van een uitkerende instantie. (uwv of iets dergelijks)

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

je krijgt zoiezo je uitkering. bij mij is per vandaag mijn contract niet verlengd. ik krijg zelfs deze twee weken totaan mijn verlof van UWV uitgekeerd en daarna mijn zw uitkering.
    dus maak je niet druk.

jij bent al met verlof voordat je contract verloopt!

4. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Je kijgt al wazo (zwangerschaps- bevallingsuitkering) vanaf 4 of 6 weken voor je uitgerekende datum. Die loopt door na het einde van je contract.
    Als je op het moment dat de Wazo afloopt nog geen nieuwe baan hebt zul je WW krijgen, als je tenminste aan alle voorwaarden daarvoor voldoet. Als je WW krijgt moet je solliciteren en zo, tijdens je Wazo niet. Maar de WW uitkering is wel lager dan de Wazo uitkering... Misschien handig om nu al rond te kijken naar een nieuwe baan...

5. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    oke, maar moet ik daarvoor nog wat regelen zodat ik dan gewoon mn geld krijg..

ben al druk aan t zoeken naar een andere baan.. is alleen helaas niet zo makkelijk..

groetjes stephanie

6. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Als ik jou was zou ik nu al beginnen met solliciteren, evt als je iets anders vind al eerder stoppen en daar beginnen. Dat is altijd beter dan ww (zit er zelf ook in vanaf eind feb, contract werd ook niet verlengt)

Mocht t tegen die tijd niet lukken met andere baan dan ga je gewoon naar t cwi, daarlever je alles in wat betreft je arbeidsverleden van de afgelopen 14maanden en dan regelen zij jou ww. Je geeft dan daar aan dat je zwanger bent.

Je kunt ook gewoon nu eens het cwi bellen voor een afspraak. Zo'n adviseur legt je precies uit hoe en wat. heb ik ook gedaan omdat ik niet wist of een andere baan ging lukken ja of nee. Het was een heel verhelderend gesprek en ik wst precies wat ik moest doen.

Deel Deze Pagina