huisarts nooit bereikbaar!

Discussion in 'De lounge' started by Ennas86, Nov 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Echt waar... altijd als ik m'n huisarts nodig heb, is ie niet te bereiken.

3 weken terug moest ik evalueren over m'n vitamine B12 tekort, ik krijg injecties daarvoor en moest opnieuw overleggen hoe ik me voelde, en wat verder het behandelplan wordt. Het kon via een telefonisch consult zei de assistente.
    Afspraak gemaakt voor de volgende dag, zou ik gebeld worden, niet dus. De dag daarna werd ik wel 3x gebeld voor geheim nummer, maar was aan het werk dus kom niet opnemen.

Nu probeer ik sinds die tijd al te bellen, maar ik krijg het niet te pakken. de week erna was ie op vakantie, vorige week was de praktijk dicht vanwege bijscholing en vanmorgen weer vakantie!:(

Ik kan wel een afspraak maken met een waarnemer, maar dan kan ik net zo goed overstappen naar een andere huisarts!

Hebben jullie hier ook last van?

2. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Waarom zou je niet kunnen opnemen terwijl je aan het werk bent? Een huisarts werkt ook tijdens werkuren, je verwachtte een telefoontje van de huisarts, dus het was belangrijk. Je baas moet hier toch begrip voor hebben.

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    ik verwachte de dag ervoor een belletje van mn huisarts. ik had een telefonische afspraak gemaakt. maar als hij dan niet belt, weet ik toch ook niet dat ie de dag er na belt. Zag pas later dat ik gebeld was door een geheim nummer, ga er van uit dat hij het was geweest.;)

4. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,037
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Pff dat is wel heel erg vervelend zeg!
    Gelijk na de vakantie maar weer bellen...denk dat je er weinig aan kunt doen.

5. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik zou dan toch de waarnemer proberen en misschien is overstappen dan toch beter, hier vaak ook een ramp(antwoord apparaat)

6. Giltje

Giltje Niet meer actief

Als je hier vaker last van hebt, ik bedoel je HA niet kunnen berijken, dan zou ik overstappen naar een andere huisarts die wel te berijken is.

7. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    ik vraag me dan af, of andere huisartsen dat ook hebben..
    ik bedoel, alle huisartsen hebben toch bijscholing etc... of heb ik gewoon de pech dat het altijd uitgerekend is, als ik bel..

8. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Tja, ik zou dan denken dat hij/zij het te druk had, en dan de volgende dag belt bijvoorbeeld :)

9. Giltje

Giltje Niet meer actief

Je zou in je omgeving kunnen vragen (familie/vrienden iod) bij welk HA hun zitten en vragen hoe het daar gaat =3

heb nooit problemen met mijn HA gehad, maar die neemt geen patienten meer aan en die is beetje te ver weg voor je dus daar heb je weinig aan ^^'

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Laat dan op zn minst de assistente even contact opnemen dat hij/zij je niet kan terugbellen ;) Kleine moeite lijkt me. Je maakt niet voor niets een terugbelafspraak lijkt me!

11. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    maakt toch niet uit of ik een telefonische afspraak heb of een gewone afspraak. Dan kan ie toch ook niet zeggen dat ie het te druk heeft, ga maar naar huis.;)

12. Moonflower

Moonflower Actief lid

Nov 16, 2010
    109
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou, als dit vaker voor valt, dit bespreekbaar maken met je huisarts(als je hem te pakken krijgt). Misschien heeft hij er een goede reden voor dat hij op het moment zo slecht te bereiken is.

Mijn huisarts bleek namelijk toen hij bijna nooit te bereiken was, erg ziek te zijn.

Overstappen kan je dan altijd nog:)

Het is hoe dan ook erg vervelend

13. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

nee hoor, die van ons heeft dit ook. Als je een afspraak hebt zit ie altijd zo knettervol dat je erop moet rekenen dat het 3 kwartier uitloopt. Ik had hem een keer echt nodig, beter gezegd, mijn man had hem nodig omdat ik heel ziek was. Zo ziek dat ik bijna geen pap meer uitbracht. Maar mijn man liet zich steeds afpoeieren door de assistent. Die zei elke keer 'kunnen we niets aan doen'. Uiteindelijk heb ik zelf gebeld, maar ik kon geen woord uitbrengen en was zo ontzettend ziek (4 dagen koort, waanzinnige keelpijn, ik was er versuft door), ze vroeg me of ik zelf kon zien of ik witte vlekken in mijn keel had. Nou nee dus, zegt zij, dan is er niets. Ik vertelde nog dat ik me zo beroerd voelde dat ik niets meer goed zag. Volgens haar zag ik het echt wel. Toen heb ik dus later iemand laten kijken die het wel herkende. Mijn huisarts was er die middag niet, blijkbaar was dat reden genoeg om mij echt af te poeieren. Ik ben toen naar een vervanger geweest en kreeg gelijk een kuur.

Heel verhaal:D zit me nog dwars. In ieder geval, ja, ik herken het dat het af en toe hopeloos is bij de huisartsen. Ze kunnen er niet heel veel aan doen geloof ik...

14. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,254
    0
    0
    Hier hebben we het al 2 keer gehad, maar dit komt meer door de assistente dan onze huisarts zelf.

De eerste keer was vrijdagmiddag en ik had mega hoge koorts en dus een borstontsteking. Mijn man telkens bellen maar er was gewoon niemand. Dus eindelijk een spoednummer gebeld, bleek dat spoednummer verkeerd op het bandje te staan. Assistente had 2 nummers omgedraaid! En zijn we dus bij de vk terecht gekomen die met hoge poten naar onze ha is gegaan.

De laatste keer was onze zoon erg ziek. Hij heeft al een heel medisch verleden en ik was echt onzeker. Hij kotste alles onder en viel telkens weg (in slaap). Hij was lijkbleek. Ik dus bellen, toen ik eindelijk door het gewone nummer kwam maakte de assistente doodleuk een afspraak voor eind van de middag, het was toen dus ochtend!!! Uiteindelijk hebben wij zelf 112 gebeld want hij ging verder achteruit. En die zijn gekomen en ons naar het radboud gebracht. Gelukkig niks ernstig aan de hand, hij reageerde erg heftig op het overgeven hierdoor kunnen kinderen bij flauwvallen.

Mijn man is 3 dagen later verhaal gaan halen bij de ha hoe dit zo heeft kunnen lopen. Hij vertelde ons dat de assistente een erorme fout heeft begaan omdat onze zoon dus met een groot medisch verleden zit en er dus de spoedhuisarts langs had moeten komen.

Wat ik zou doen bij jou, is een afspraak maken met je ha en om uitleg vragen! Want misschien heeft hij een goede uitleg ervoor.

15. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,847
    19,215
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Onze huisarts heeft een website waarop je kunt zien wanneer hij op vakantie is, nascholing heeft of vrij is omdat hij weekenddienst of nachtdienst heeft gehad. Voor niet ernstige dingen, kun je daar dus rekening mee houden. Verder dringende dingen of problemen die plotseling optreden kun je natuurlijk wel altijd bij een vervanger terecht.
    Maar onze arts heeft inderdaad ook wel periodes dat hij slecht bereikbaar is. Soms lijkt zo'n grote praktijk met meerdere artsen en assistenten me wel handiger. Maar ook wel onpersoonlijk.

16. Tink

Tink Niet meer actief

Tsja ook in zo'n grote praktijk kun je het treffen. Of niet treffen, het is maar hoe je het ziet ;)

Hier zijn er bepaalde tijden (in de ochtend tot 10 uur ofzo, geloof ik) waarop je de assistente kunt bereiken voor een afspraak. Na die tijd heb je pech, dan kom je daar niet meer doorheen.

Je krijgt wel (altijd) een keuzemenu, spoed = 1, dus als er echt wat is nemen ze uiteraard wel op.
    Herhaalrecept inspreken = 2, dan krijg je dus ook niet de assistente maar je boodschap wordt opgenomen.
    En 3 = assistente aan de lijn voor niet-spoedeisende zaken.

Terugbellen doet de HA altijd standaard tussen half 2 en 2 uur, tenzij spoed natuurlijk.
    Je kunt dan zelf ook bellen en dan krijg je hem rechtstreeks aan de lijn.

Er is een folder met de praktijkregels, die heb ik wel ergens liggen ook (waar? hellup :)), daar staat het allemaal duidelijk in.

Maar dat ie toevallig altijd op vakantie of nascholing is als ik hem nodig heb, dat is gewoon de wet van Murphy :D. Dat geldt trouwens niet alleen voor de huisarts, met de gynaecoloog had ik laatst precies hetzelfde ;)

17. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

Bij onze vorige huisarts was dit dus hetzelfde probleem. Als je probeerde een afspraak te maken moest je heel veel geluk hebben wou je ze kunnen bereiken. Ik heb wel eens van 8 uur tot 10 uur alleen maar zitten bellen en ze pas na 10 uur te pakken gekregen om een afspraak te maken.
    Ook was hij altijd te laat. Ook zo vervelend. zeker als je voor werktijd nog ff langs de dokter gaat. Dan maakte ik altijd om 8 uur als eerste een afspraak en dan kwam hij gerust pas om half 9 de praktijk binnenwandelen.

Nu na de verhuizing een andere huisarts die gewoon de hele dag door te bereiken is...heerlijk!

Share This Page