Co ouderschap

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door weegschaal18, 14 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

14 jan 2015
    630
    148
    43
    Mijn vriend en ik gaan uit elkaar helaas. Nu willen wij co ouderschap, maar hoe gaat dat in zijn werk met kinderbijslag en alimentatie?

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    mijn man en zijn exvrouw hebben (al jaren) co-ouderschap. Zij hebben een speciale en/of rekening geopend waar zij allebei een pasje van hebben.

Hierop wordt de kinderbijslag en dergelijke (kot toen ze dat nog hadden) op overgemaakt en ze storten beiden een bedrag voor de kinderkosten (naar rato van de inkomens). Vanaf deze rekening wordt alles voor de kinderen betaald (school, sport, kleding, zakgeld, telefoon abbo, etc). Dit is dus ter vervanging van de kinderalimentatie.

Aan het eind van het jaar kijken ze hoe het ging en bespreken ze de bedragen voor het komende jaar of dat er bijvoorbeeld voor iets gespaard moet worden.

Man en ex hebben wederzijds afgezien van partneralimentatie.

Sterkte met al het geregel en alle emoties! Mocht je meer willen weten over co-ouderen (hier al ruim 10jr), voel je vrij om contact op te nemen.

3. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan ervoor kiezen dat een deel van de kinderbijslag op jouw rekening wordt gestort en ander deel op dat van je partner. Je moet dit zelf aanvragen en bedien ondertekenen.

Alimentatie, als het kind evenveel dagen bij jou is als bij de vader dan hoeft het niet zo te zijn dat jij of hij alimentatie moet betalen. Verder is de hoogte daarvan ook afhankelijk van het inkomen.

Ik heb ervoor gekozen geen alimentatie te willen. We dragen beiden zorg aan de onkosten voor de kinderen en de kinderbijslag wordt gedeeld.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    hier krijg ik de kinderbijslag en maak dan altijd de helft over naar mn ex.

Kosten van de peuterspeelzaal deelden we.

Hoe we het over een tijdje gaat doen met sport enzo dat moeten we nog even zien.

Deel Deze Pagina