oververmoeid?? of niet?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ikkelies10, 8 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hey dames,even een vraagje wat jullie hiervan denken..

mijn kids ( 2.5 en 3.5) zijn smorgens altijd vroeg wakker ( rond 6 uur)
    tot vorige week legde we ze smiddags nog even op bed ( dit probeerde we zo vroeg mogelijk,dus voor12 uur ofzo)

alleen was het dan de laatste tijd savonds meestal feest,lees 20x uit bed komen,mama roepen,gillen.schreeuwen enzz..

nu zijn we deze week dus begonnen om de kids wakker te houden overdag ( wat al een hele opgave is want als we smiddags even niet opletten liggen ze op de gekste plekken te slapen)
    om te kijken of ze dan savonds wel gewoon gaan slapen en smorgens misschien ook wat later wakker worden..

alleen nu gaan ze dus idd gewoon slapen zonder te klieren,alleen nu beginnen ze dus snachts!
    gisteren zijn ze van half 12 tot half 2 bezig geweest!!
    en zo al een paar nachten!.

zouden ze dan toch misschien oververmoeid zijn ofzo?
    ik weet het nu niet meer zo goed waar ik goed aan doe...

hebben jullie een idee?
    of wat zouden jullie doen?

hun bedtijd is trouwens altijd rond 7 uur.

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    iemand advies:D

3. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    Mijn meiden kunnen juist ook onrustig slapen als ze te moe zijn.
    misschien een kort middagdutje laten doen van 45 min ofzo.
    Zodat ze moe genoeg zijn om sávonds naar bed te gaan maar niet te moe

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik vind t nogal heftig om kinderen met moeite wakker te houden als ze eigenlijk echt nog willen slapen. Is het geen idee om ze smiddags na een uurtje wakker te maken?
    Mij lijkt trouwens een uurtje slapen voor de 2,5 jarige misschien ook nog wat weinig. Mijn dame sliep op die leeftijd nog 3 uur en ging savonds om 19u gewoon slapen

5. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Durf het bijna niet te zeggen, maar tisunfase :D

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ja ze zeggen wel dat kinderen die overdag slecht slapen, 's nachts ook slechter slapen, een soort verstoord bioritme. Dat je kindje van 3,5 minder gaat slapen kan ik nog wel inkomen zo in de middag, die van mij werd op die leeftijd na het middagslaapje van 1 uur en 10 minuten altijd heel chago wakker dus heb ik die maar overgeslagen ook omdat ze bijna naar school ging. Maar een kind van 2,5 zal echt nog wel moeten slapen 's middags. Maken ze elkaar wakker dan? zo klinkt het een beetje.

Ik zou ze gewoon na de lunch laten slapen een uur maximaal. Soms is het gewoon een fase van 3 weken dat ze om 06 uur wakker worden. Mijn dochter deed het laatst ook weer weken lang en toen opeens was het weer 07:30 dus. Niet te veel mee bezig zijn. Wij vertellen onze dochter om die tijd iig dat het nog geen tijd is om op te staan en dat alle kinderen van de wereld nog in bed liggen. Ze mag dan wel in haar kamer gaan spelen maar willen haar dan verder niet horen piepen. Ik ga dan iig niet met haar al naar beneden of zo.

Succes, C

7. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    dat is het hem nou juist,
    zoon ( 2.5) slaapt maar een uurtje als we hem laten slapen,
    dochter (3,5) slaapt misschien 45 min.

en dan nog gaan ze savonds keten..

misschien dan savonds later naar bed, maarja daar zitten we ook niet echt op te wachten:D

8. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ze slapen idd op 1 grote kamer,die gedeeld is door een scheidingswand.

en het is jammer genoeg geen fase ( om 6 uur wakker worden) want dit doen ze al ruim een jaar ( als het niet langer is)

(ook een puntje mijn man ook om 6 uur de deur uit,dus dat vind ik verder niet zo'n probleem,als ze dan wakker zijn)

9. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    hier een dametje van 2.5 bijna....slaapt smiddags een uurtje of 2 en gaat echt stipt half 8 naar bed.... twas hier de laatste tijd ook pet maar dit was onze eigen schuld totaat geen ritme....kind was gewoon dr hele ritme kwijt ik merk hoe strakker ons schema hoe beter ze slaapt...dus mss ff de 3 r's doen kijken of je verschil merkt....en idd mss je dochtertje niet meer naar bed?kan ze vast wennen als ze strx naar school mag ;) je zoontje zal t waarsch echt nog nodig hebben!!

En tja 6u wakker...is op zich netjes!!Maar als ze dan maar wel de hele nacht door slapen hihi ;)succes iig!!

Deel Deze Pagina