dreumes (1) en peuter (3) samen op kamer? wie ook?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jenny1980, 27 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenny1980

Jenny1980 Niet meer actief

Hoi
    Er is een derde op komst bij ons, helemaal geweldig!
    We hebben incl. de zolder 4 slaapkamers dus voor ieder een eigen kamer.
    We zitten er wel aan te denken om dreumes en peuter de eerste tijd op één kamer te gaan leggen, aangezien we er voor beiden regelmatig wel eens uit moeten 's nachts. Naar zolder lopen lijkt me minder...
    Toch wil ik de kinderen niet te kort doen, om het ons makkelijker te maken, dus ik vraag me af hoe zij het zullen vinden. Heeft iemand hier ervaring mee? Negatieve en positieve verhalen zijn welkom.
    Is het straks exttra moeilijk om weer alleen te slapen? Daar ben ik nl een beetje bang voor. Ik wil graag als er over een tijdje vriendjes komen dat de oudste weer een eigen kamertje heeft.... Dit zijn een paar dingen die me bezig houden Alvast bedanbkt voor de reacties!

2. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Hier slapen dochter en zoon al een jaar samen,dus vanaf de geboorte van de kleine al.
    Ze zijn 2 en 1 jaar.Hier gaat het goed,later als ze wat ouder zijn gaan ze wel uit elkaar,dan doe ik 2 meiden samen op een kamer,en 2 jongens samen.5de gaat alleen op de kamer.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Lianna en Jorja liggen samen op de zolderkamer vanwege ruimtegebrek, maar dat gaat best goed. Alleen is Jorja 's morgens nogal vroeg wakker en ze maakt Lianna dan ook wakker. Dat is dus wat minder. Het wil ook wel eens voorkomen dat Jorja nog uitgebreid zit te spelen 's avonds en dat Lianna allang in slaap is gevallen. Maar dit gaat stukken beter dan dat Lianna en Yosyp op 1 kamer lagen, die hielden elkaar wakker tot ongeveer 23.00 uur.

4. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier N van 2008 ligt ook met T 2010 op 1 kamer
    en ze kunnen niet meer zonder elkaar slapen

5. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ja lees mee. wij ook 4 icl zolder maar 1 kamer is echt klein en kan tot hij 6 of 7 is. spelen op kamer kan niet echt maar wel ruime zolder en als er een 3e zou komen moeten er ook 2 samen.

6. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier sinds een tijdje ook samen op een kamer omdat ze altijd bij elkaar willen liggen. Jongste is bijna 2 oudste is bijna 4,5.

7. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk dat kinderen daar niet zo probleem van maken voorlopig hoor, dat komt denk pas als ze een jaar of 8 zijn en echt wat privacy willen.

8. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    hier sinds een paar weken ook de jongens bij elkaar sept2010 en ockt2008 ookminverband 3de op komst maar dat gaat vanaf het begin heel goed in begin werd de oudste wakker als de kleinste huilt maar nu slaapt hij er meestal doorheen en als de oudste smorgens wakker is en de kleinste slaapt nog dan maakt hij hem niet wakker maar komt dan naar onze kamer toe dus wij zijn heel positief erover

9. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hier hebben ze samen geslapen vanaf dat de jongste een maand of 6 was.. tot hij 1,5 was en dat ging prima omdat ze het niet anders gewend waren.
    Maar als ik ze nu weer samen leg gaat di absoluut niet meer dan gaan ze elkaar wakker houden...
    Ik zou ze denk ik toch op hun eigen kamer laten eerlijk gezegd. De baby eerst bij jullie op de kamer en na een paar maandjes even kijken wat wijsheid is...

overigens zou ik ook bang zijn zelf dat de kindjes anders denken dr komt een baby en ik word mijn kamer uitgeschopt ofzo ;) en dan dwars worden

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier slapen ze bij elkaar als we op visite zijn enzo. We brengen eerst Lisa naar bed, als die goed slaapt brengen we Eva naar bed. Gaat prima zo. We hebben 1 keer gehad dat Lisa toch niet helemaal sliep en dus wakker werd en toen hield ze Eva wakker, kiekeboe doen en Eva roepen. Dat was niet zo handig, maar wel grappig (maar dus niet handig als ze altijd bij elkaar slapen, maar zal ook wel wennen zijn). Eva telkens heel braaf: nee Lisa, we moeten slapen! En toen ik binnenkwam: mama, Lisa zit de hele tijd spelletjes te doen en dan kan ik niet slapen. Heb toen gezegd dat ze Lisa maar moest laten en dat ze dan wel op zou houden. En uiteindelijk ging Lisa ook slapen. Het was trouwens geweldig om te horen 's ochtends als ze tegelijkertijd wakker werden, zo lief!

11. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Hier slapen de jongens ook samen op een kamer.
    In het begin was het alleen maar lol trappen, ze vonden het echt veel te gezellig zo samen.
    Nu slapen ze gewoon door de herrie van de ander heen.
    De ene keer gaan ze tegelijk en de andere keer omste beurd. Allebei geen probleem al blijft Ruben vaak wel wachten totdat zijn broertje naar boven komt en gaat dan pas slapen. (vaak loopt Jonathan ook al naar de trap als Ruben zijn tanden gaat poetsen)

12. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

onze jongens slapen ook bijelkaar. Toen onze kleine meid geboren werd was de jongste 2 en de oudste 4, sindsdien slapen ze dus op 1 kamer. Nooit problemen gehad, goed als de een wakker is word de ander ook vaak wakker. Maar de een valt ook wel weer eens in slaap en slaapt weer verder of ze laten elkaar uitslapen. Maar ze zijn al geen uitslapers dus dat zijn we wel gewend. Ik heb er nooit problemen mee gezien en gehad. Ze vinden het hardstikke leuk om samen te slapen, willen niet anders meer dus ik haal ze ook niet uitelkaar....

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Toevallig slapen mijn kinderen vannacht voor het eerst samen, met 2,5 jaar en 5 maanden dus. Het gaat prima, ondanks dat de oudste slecht slaapt. Sam slaapt gewoon door dat gegil heen :D

14. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Hier slapen ze ook samen! Ze zijn nu bijna 4 en 2 jaar.
    Het gaat hartstikke goed, ze willen ook alleen maar bijelkaar slapen. Ze gaan ook tegelijk naar bed.

15. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Hier slapen de meiden 1 (wordt in mei 2) en 3 (deze week net geworden) sinds een maand samen op een kamer. Ik ben over twee weken uitgerekend van onze derde. Het gaat echt ontzettend goed. We hebben voor allebei een peuterbedje gekocht en ze vinden het fantastisch. Soms met op bed brengen blijven ze nog even spelen, en dan moet je later nog een keer terug komen en streng toespreken. Als de oudste iets heeft en me roept zie ik soms de jongste gewoon liggen slapen. Die wordt er niet eens wakker van. Ook het middagslaapje gaat prima. Ik ben erg tevreden.

16. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    haha moet even denken aan een huis vol en met hoeveel ze daar op een kamertje slapen.
    Maar mijn meiden slapen apart omdat ze anders wakker worden van elkaar maar denk dat het maar net is wat je ze aanwent.
    Heb vroeger ook altijd met mijn zus geslapen en dat was best gezellig!

17. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hier slapen de jongens sinds kort op 1 kamer. (Bijna 3 en 10 mnd). Ze vinden het geweldig! Als de jongste een baal nacht heeft, slaapt de oudste rustig door.
    Zo te lezen zijn de meeste ouders hier positief. Gewoon doen dus :)

Deel Deze Pagina