Hallo, Ik ben eigenlijk benieuwd naar de badder-ervaringen van een kraamhulp. Wat vinden zijn in de praktijk het meest praktische om een babytje te wassen; een "normaal" badje op een standaard, of toch liever een Tummytub? Wat raden jullie de mensen aan? We konden al voor een prikkie een keurig badje met standaard overnemen, maar nu zag ik gisteren in de kringloopwinkel ook nog een Tummytub staan voor een appel en een ei, dus die heb ik ook meegenomen. Ook een beetje omdat ik zelf heel erg twijfel wat we zullen gaan gebruiken. Vind een badje zo "groot"; ben aan de ene kant bang dat zo'n nat baby'tje onderuit glipt. Een Tummytub lijkt dan weer veiliger, maar kun je je kindje daar wel goed in wassen?
Hoi hoi, Het is prima dat je een badje hebt en een tummytub. Het badje is niet eng hoor. De kraamhulp leert jullie een bepaalde techniek, zodat er niets kan gebeuren. De tummytub vinden de baby's heerlijk. Het is een beetje back to basic, alsof ze weer in de baarmoeder zitten. Het is een beetje moeilijk haren uitspoelen, maar haren wassen doe je dan als je het gewone badje gebruikt. Je doet het een beetje om en om dus. Iedere dag haren wassen hoeft immers niet. Als de tummy tub niet te groot is, kun je hem in het bad zetten. Ook onder de douchen samen met je kleintje is heerlijk. Groetjes Adrienne