groepen opnieuw indelen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door esmee1808, 29 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Ons kinderdagverblijf gaan hun groepen anders indelen. Ze hadden eerst 2 verschillende groepen van 0-4 jaar en nu word het 1 groep 0 tot 2 en de andere groep 2 tot 4 jaar. Nu zit mijn dochter in de groep die 2 tot 4 jaar word. Nu werd ik vandaag aangesproken hierover en werd mij de vraag gesteld naar welke groep ik onze dochter wilde laten gaan.

De groep van 0-2 jaar kent ze niet maar heeft ze wel leeftijds genootjes

de groep van 2-4 jaar houd ze haar oude vertrouwde leidsters maar is ze met haar 9 maanden een stuk jonger als de rest.

Ik twijfel nu enorm wat ik moet doen omdat ze heel erg naar die leidsters trekt en ik zelf bij hun ook een heel goed gevoel heb op 1 na dan.
    Maar aan de andere kant denk ik dat het voor haar niet leuk gaat zijn tussen die oudere kindjes.

Wat zouden jullie doen ?

2. hamtaro

hamtaro Actief lid

31 mrt 2009
    293
    0
    0
    Ik zou haar in de groep 0-2 jaar doen. Ze is pas 9 maanden. Het verschil met de 2-4 jarigen is dan erg groot vind ik.

groetjes
    van
    Hamtaro

3. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is ze echt de enige van die leeftijd en verder kindjes van 2-4? Want in dat geval lijkt het me niet fijn voor haar.
    Ze kan dan niet met leeftijdsgenootjes optrekken en vaak worden er in zulke groepen veel leeftijdsgebonden activiteiten ondernomen waar je dochtertje dan nog te klein voor is. En juist de interactie en activiteiten voor haar leeftijd die mist ze dan. Ze zal wel veel aandacht krijgen van de oudere kindjes, want zo een kleintje is meestal reuze interessant ;) maar wel druk voor haar denk ik.
    Zal ze niet wennen aan de nieuwe leidsters?
    Misschien een wenperiode inlassen voor de groep 0-2 en als het niet goed gaat, dan toch naar de groep 2-4?

4. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    316
    40
    28
    omgeving rotterdam
    Even een vraagje.
    Ze gaan een groep 0-2 maken en een groep 2-4 jaar. Waarom wordt zij dan niet in de groep 0-2 gezet maar in een groep 2-4 jaar.
    Ik zou toch proberen om haar te laten wennen in de groep 0-2 jaar. Want hier zit ze toch nog een tijdje in. Als ze nou al bijna 2 jaar zou zijn, zou het nog wat anders zijn.

5. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    er zijn nog 3 andere kindjes van net een jaar waar de ouders ook van mogen kiezen. Heb alleen nog niet gehoord wat hun gekozen hebben. Ik denk dat ze daar vast wel zal wennen want het is een makkelijk kind die alles wel goed vind. Het is denk ik ook meer mijn eigen gevoel al moet ik natuurlijk vanuit haar denken. Tenslotte is mijn dochter daar 2 x per week een hele dag en zie ik de leidsters alleen met halen en brengen.

6. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16

Omdat dat pas vanaf november in gaat en ze zat al in die groep toen het nog gewoon 0-4 was

7. tulip

tulip Niet meer actief

een kind van 9 maanden heeft nog helemaal niks met vriendjes enz. Dus dat ze die kindjes niet kent is geen probleem. De leidsters kan ze natuurlijk wel al aan gehecht zijn. Mochten er nog een paar baby's zijn die in dezelfde groep blijven dan zou je het kunnen overwegen, maar ik zou haar gewoon naar de babygroep doen.

Ik snap eigenlijk ook niet dat ze het vragen, als ze op die leeftijden gaan indelen, dan heb je toch weinig keuze??

8. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Ik vraag me ook af als ik er voor zou kiezen haar in deze groep te laten zitten, hoe ze het dan gaan oplossen met activiteiten en dergelijke.

Dus denk ook dat ik eigenlijk weinig keus ga hebben....

Ze zeiden ook echt ze word vanzelf wel 2 jaar ??
    Duurt in november alleen nog 13 maanden

9. Bri

Bri Niet meer actief

Een zo jonge baby heeft niets te zoeken in een groep van 2 tot 4 jaar, dat gaat ook echt niet passen met de werkzaamheden van de leidsters en het dagritme.
    Volgens mij zou je geen keuze moeten hebben, maar hoort je kindje bij de 0 tot 2 jarigen. Als ze nou bijna 2 was, en redelijk vlot met dingen als praten en motoriek, dan zou ik het een reële vraag vinden. Nu niet.

10. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik zou echt kiezen voor 0-2 jaar! Daar doen ze veel meer activiteiten die op haar aangepast zijn; ik denk dat ze er bij 2-4 jr dan nogal 'bijhangt'

11. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ik zou dr ook gewoon in de 0-2 jaar groep doen.

Mijn dochtertje wordt bijna 2 maar ze loopt nog niet dus ik zat er al een beetje overin of ze zich wel ging redden in de 2-4 jarige groep (ze is ook nogeens heel klein) dus in jou geval zou ik zeker voor de babygroep kiezen.

Bij ons is alles vanzelf goed gekomen omdat precies nu de 1e verticale groep opend ;)

12. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Als er nog een of twee kindjes meegaan zou ik het wel doen. Ik vind het wel fijn om niet van groep te hoeven wisselen als ze twee is. Ik heb een kind in een verticale groep en een in een baby en later peuter groep en vind het verticale echt leuker.

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    De babygroep, echt ik heb mijn zoontje zien opbloeien sinds hij daarin zit (en daarvoor ging het óók goed hoor). Veel meer rust, ruimte om veilig te spelen..

14. adi

adi Niet meer actief

Ik snap ook niet waarom ze de groepen opdelen, en vervolgens babys TOCH bij de peuters gaan plaatsen. Waarom delen ze de groepen dan op?

Er is echt enorm verschil tussen een babygroep en een peutergroep. Mijn kinderen zitten op de peutergroep, en ik zie het niet voor me hoe een niet lopende/ niet zelfstandig etende (als dat zo is) baby daar tussen moet. Er is geen box voor de baby, de leidsters hebben geen 'flesmomenten', er wordt volop geknutseld, gedanst enz.
    Een heel ander ritme dan bij een baby groep.

Als ze toch babys bij de peuters gaan plaatsen heb je gewoon weer een verticale groep. Dus is er niks gewijzigd.

Deel Deze Pagina