Hallo, ik ben nieuw hier op dit forum. Ik wil/hoop wat tips en/of ervaringen van jullie te krijgen op het gebied van een oververmoeide baby. Mijn zoon is nu 3 maanden en huilt sinds 2 weken heel veel overdag. Hij heeft al vanaf de 3e week moeite met, in z'n eigen bed, in slaap vallen. Zodra ik hem in z'n bedje leg gaat hij gillen, maar echt gillen en wordt ook niet stil. Heel soms lukt het wel maar dan is hij na 10 minuten wakker. Hij schrikt heel vaak als hij in slaap valt waardoor hij weer wakker wordt en ook niet meer gaat slapen. Als hij eenmaal slaapt dan wordt hij van het minste of geringste geluidje wakker. Inbakeren heb ik al geprobeerd, strak instoppen ook!! Dat heeft geen effect. Als hij dus weer voor de zoveelste keer uit bed is gehaald door mij (soms na een uur huilen en dan nog niet stil) kan hij zich bijna niet vermaken, even bij mama en even in de box. Daarna weer jengelen en huilen. Hij kan ook alleen maar met speen in slaap vallen. Oh ja, dan zou je misschien zeggen: dan laat je hem toch lekker in de box of kinderwagen slapen? Ja dat had ik geen probleem gevonden als hij niet na 5 of 10 minuten weer huilend wakker zou worden. Ik heb ook het idee dat mijn kind overgevoelig is voor prikkels. Heeft iemand tips voor mij? Of herkent iemand dit? Ik zou graag wat meer daarover willen weten want ik ben nu best wel teneinde raad.
even een vraagje ben je al eens naar de huisarts geweest ? deze kan jou misschien ook raad geven . nu ik eraan denk mijn dochtertje had dit ook even en bleek ze had een oorontsteking maar had geen koorst greep ook niet naar haar oortje ofzo . ook slapen met de geur van mama en papa kan eventueel helpen (deze raad had ik gekregen van kind en gezin )
Mijn dochter had dit ook en bleek verborgen reflux te hebben. Te herkennen aan het vele wegslikken van voeding ook lang nadat de voeding gegeven is. Dan is het vooral echt gillen als ze op hun rug liggen. Rechtop vinden ze het fijnste. Ik zou ook eens naar de huisarts gaan.
Ik ben al meerdere malen naar de huisarts geweest, hij heeft op dit moment diaree, maar het is niet alleen daar van want hij slaapt al vanaf de 3e week niet in z'n eigen bedje. 's avonds wel gelukkig, hij slaapt zo goed als door. Maar dat is ook logisch want dan is hij total loss van de hele dag wakker zijn. Ja verborgen reflux dacht ik ook aan maar dan ligt hij ook niet lekker op het voedingskussen (zoals nu op dit moment) te slapen en lijkt het mij ook dat hij de nacht niet doorslaapt. Ik weet het echt even niet. Als ik het aangeef op het cb dan geven ze niet echt antwoord. Nu weet ik ook wel dat er geen wondermiddel bestaat maar een paar tips zijn toch niet teveel gevraagd. Oh en een draagdoek, nee ook geen succes helaas!
ik dacht ook meteen aan reflux! mijn dochtertje had ook dezelfde klachten en had dus verborgen reflux, met de juiste medicatie is het toen redelijk verholpen. ze sliep overdag bijna niet met als gevolg een constand huilend en overprikkeld kind. maar gek genoeg sliep ze de nachten wel 'goed' volgens de kinder arts is dit een typisch kenmerk voor reflux-kindjes. ik zou als ik jou was je gevoel volgen, naar mijn idee huilen baby's niet zomaar! succes met je kleine man!
Dan ga ik morgen de ha bellen om een afspraak te maken. Dus jouw kindje sliep 's nachts ook gewoon door?! Ik dacht echt dat ze dan helemaal niet lekker konden slapen. Heel erg bedankt
Mijn dochter sliep echt niet snachts met haar verborgen reflux (overdag ook alleen in een draagzak). Alleen wel als we haar op een pittenkussen legde. Dus echt een heel eind omhoog met haar hoofdje. Of op haar buik. Mijn zoontje ligt nu al op zijn buik te slapen en hij slaapt opzich redelijk. Wordt meestal 1 keer per nacht wakker van het maagzuur, maar de medicijnen zijn nog niet helemaal aangeslagen.
in de avond was ze vaak moeilijk in slaap te krijgen , maar als ze dan sliep, sliep ze heerlijk door, soms 1x eruit voor dr speentje maar verder niet. heb je zijn bedje al schuin staan? @vica86...niet alle reflux kindjes slapen de nachten goed door maar uit ervaring weet ik dat als je met de klachten aan komt die ts aangeeft dat er dan niet snel gedacht wordt aan reflux. ik heb weken aan moeten moderen voordat er eindelijk echt gekeken werd naar mn kindje. toen ik bij die kinderarts aankwam was ik blij om te horen dat bij somige reflux kindjes juist wel de nachten doorsliepen.
Hier precies hetzelfde, ben ook bij de huisarts geweest alleen zegt de ha dat het niet goed is om medicijnen te geven en dat het vanzelf over gaat..
ohh en jouw huisarts vind de gevolgen van reflux (onstoken slokdarm, hierdoor enorme pijnen, wellicht angst om te drinken ontwikkelen, angst om te bewegen gaan ontwikkelen) dus minder erg dan medicijnen geven? Dat is precies de reden waarvoor je met reflux echt bij een kinderarts moet zijn. Huisartsen hebben er over het algemeen maar weinig verstand van!
De ha zegt dat het niet ernstig is en dat het gewone reflux is en dat verborgen reflux ook een internetterm is( ik kwam aan met verborgen reflux dat ik daaraan dacht). Medicijnen schijnen voor een baby dan niet goed te zijn en naarmate hij ouder wordt schijnt het over te gaan en het vele wakker zijn en moeilijk willen slapen in zijn wiegje overdag hoort erbij zegt ze.
Jezus, wat een lompe arts heb jij! Het is wel afhankelijk van de mate van reflux, maar opkomend zuur kan de slokdarm behoorlijk aantasten en dan ben je verder van huis! Er zijn zelfs hier op de forum kindjes die door reflux helemaal niet meer gingen drinken en aan de sonde moesten. Of totale aversie kregen van eten en drinken. En 'internetterm' . Phoe, gelukkig heb ik het 'maar' van een neonatoloog gehoord, maar ja, dat is natuurlijk geen huisarts . TS, een kindje met reflux hoeft niet constant klachten te hebben. Mijn dochter huilde alleen in avonduren, maar had wel duidelijk verbogen reflux. Met nexium werd ze een ander kind. En ze was er pas met 14 maanden overheen gegroeid. Dan kun je zonder medicijnen lang wachten met een gillend, ziek kind (totdat het vanzelf wel overgaat)
Hier schrik ik wel van Ik wist niet dat het nog erger kan worden. Volgens de ha wordt het niet erger en kende het woord verborgen reflux ook niet maar wel gewone reflux. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk ook niet helemaal tevreden was met het antwoord.. Ze zei dat je pas medicijnen mag gebruiken als kindjes de hele dag door overgeven, als ze het in extreme mate hebben. Misschien toch maar naar een kinderarts gaan, moet er niet aan denken dat het erger wordt
fashion en ts . naar een huisarts/kinder4arts die wel weten waar ze het over hebben. Ts: eerste wat ik dacht inderdaad verborgen reflux, hier 2 kindjes met verborgen en de ousdste ook prohjectiel spugen. op voedingskussen wel slapen is logisch billen zijn zwaarder dus die zakken in. Leg als eerste morgen 2 boeken onder elke poot aan de bovenkant van zijn bedje. kiderwagen op een blok hout/boek zodat zijn hoofd hoger is als de rest. een half uur rechtop houden na de voeding en dan eerst in de wipper/maxi cosi laat je kleine ook rustig eens in de wipper/maxi cosi slapen. Reflux kindjes vinden dat meestal heerlijk. fashio: reflux word 9 van de 10 x erger bij groter worden. absoluut naar een kinderarts gaan of andere huisarts die wel bijleert/leest! colin heeft tot 13 maanden aan zantac gezeten en moest minimaal elke 1,5 maand opgehooogt met hoeveelheid. Shannon zit er aan te komen dat we het niet meer redden met voorzorg maatregelen en Nurtilon A.r., alleen bij haar wachten we zo lang als kan omdat ze nog licht is vanwege haar vroege geboorte. (nu bij ruim 4 maand rond 5,5-6 kg)
Ik ga straks naar de ha en het idd aangeven. Hij slaapt zeker graag in de wipper of maxi cosi. Gisterochtend heeft hij ook heerlijk geslapen op t voedingskussen bij ons in bed. Ik heb geen oog dicht gedaan, veel te bang dat hij erin zakte. Hij heeft trouwens ook dat hij heel veel schrikt als hij bijna in slaap valt en is dan weer wakker. Ook gaat z'n hoofd van de ene naar de ander kant een soort "nee schudden". Kijken wat de ha zegt, ik zal wel weer met iets "onschuldigd" naar huis worden gestuurd.
Dat nee schudden doet mijn zoontje ook veel. Ook echt overstrekken doet hij meerdere keren per moment dat hij wakker is. Dus echt kont en hoofd mega ver naar achteren. Mijn dochter had dit allemaal niet. Haar enige symptoom was het krijssen en het wegslikken. Ik ben ook bij meerdere huisartsen (vakantietijd dus ook nog vervangende artsen) weggestuurd met 'het zal wel krampjes zijn want ze spuugt niet'. Ze zat aan nutrilon AR en zonder die voeding was ze wel een projectiel spuger. Maar ook dat deed geen belletje rinkelen bij de huisartsen. Pas toen ik met haar bij de HAP terecht kwam kwamen ze er achter. De arts zag haar wegslikken en gillen daardoor en zei binnen een halve minuut 'dit is verborgen reflux'. Medicijnen gekregen en binnen een paar dagen een heeeel ander kind die gewoon lekker zo in de box kon slapen, in de kinderwagen zelfs op haar rug en ze sliep spontaan de nacht door. Dit keer wist ik gelijk dat mijn zoontje ook verborgen reflux heeft. Hij zit al vanaf dag 1 aan comfort voeding, dus of hij met standaard voeding veel zou spugen weet ik niet. Doordat ik alle symptomen goed op kon noemen kon mijn huisarts nu niks anders dan het bevestigen en doorsturen naar de kinderarts. Echter de 'spoed-afspraak' duurde een week dus dit weekend zat ik alweer op de HAP. Ook hier is verborgen reflux direct bevestigd en nexium voorgeschreven. Het helpt, maar naar mijn mening niet genoeg voor mijn zoontje. Maar morgen naar de kinderarts dus dan zullen we het horen. Ik ben blij dat ik nog geen huisarts ben tegengekomen die beweert dat verborgen reflux een internet term is en medicatie niet nodig is. Mijn eigen huisarts weigerde wel zelf iets voor te schrijven omdat reflux volgens haar een gebied is waar huisartsen te weinig van af weten! Dus ik zou direct een verwijzing vragen voor de kinderarts.
@Vica86 Ja over dat wegslikken, dat deed hij ook, doet hij nu eigenlijk niet meer zoveel. Dan kijkt hij heel zuur. Alleen hij huilt of gilt er niet bij. Het gekke is, ik heb hem vamorgen om half 8 in bed gelegd hij heeft 10 min gegild en is toen gaan slapen. Hij ligt nu nog lekker te knorren. Ik snap er af en toe niks meer van. Hierdoor ga ik dus twijfelen of hij wel iets mankeert. Hij doet normaal gesproken echt alleen maar hazeslaapjes en is niet te genieten omdat hij dan nog moe is.
Hey Welja, ik heb je een PB gestuurd. Mag ik vragen hoe je bevalling is geweest? Want als ik zo lees bij je dan kan het ook nog wel eens het KISS syndroom zijn. Als de artsen je niet doorsturen, dan zou ik eens een afspraak maken met een manueel therapeut. Dit kan zonder verwijzing van een arts. Mijn moppie heeft het namelijk ook, en ik liet hem preventief controleren en daar ben ik nu best wel blij om.
Sorry ik ben nieuw hier dus weet nog niet hoe alles werkt. Haha. Hoe mijn bevalling is geweest? Uhm...snel. Ik heb er in totaal 9 uur over gedaan. half uurtje geperst. Wel ingeknipt maar geen enge instrumenten/hulpmiddelen aan te pas gekomen.