Slapen op de buik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jorietje, 26 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Ik heb al van alles gelezen over buikslapers, maar wil toch zelf hier de vraag ook nog ns even stellen. Onze kleine man is nu n ruim 6 weken (wel 4 weken te vroeg geboren) en sliep s avonds alleen maar bij papa of mama in de armen. Sinds een paar dagen zijn we er achter dat hij op zn buik wel slaapt, maar we lezen dat het gevaarlijk kan zijn. Hij kan zijn hoofdje goed omdraaien en is beresterk met zijn nekje. Hij slaapt overigens in de kamer in de box, zodat we hem in de gaten kunnen houden.

s Nachts slaapt hij wel redelijk op zijn rug, alleen vanmorgen vroeg (5.30u kon nog geen honger zijn, had n uur eerder de fles gehad) weer niet en heb ik hem in zijn wieg in zijn eigen kamer ook maar op zijn buikje gelegd en meneer sliep goed door tot ik hem wakker heb gemaakt om 10 uur..
    Zou hem best s nachts ook op zn buik willen leggen zodat hij de hele nacht lekker doorslaapt, maar ergens durf ik dat nog niet helemaal..

Hoe wordt er hier gedacht over buikslapertjes (van een paar weken oud)? Wil gewoon ns wat recentere ervaringen lezen dan dat wat ik tot nu toe op internet heb gevonden..

2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Mijn dochtertje sliep de eerste 4 dagen zo goed als helemaal niet. Toen ik haar voor het eerst op haar buik legde, sliep ze zo 3 uur achter elkaar.
    Vanaf dat moment leg ik haar op haar buik, ook 's nachts. De eerste nachten vond ik doodeng, maar voor mij was de keuze heel snel gemaakt omdat ze op haar rug echt niet slaapt.
    Ze slaapt nog wel in een wiegje naast mijn bed, maar dat zou ik anders ook gedaan hebben.. vind het heerlijk namelijk om ze dicht naast me te hebben.
    Ons cb zegt dat de buikligging in principe een hele goeie ligging is, maar je moet er echt voor zorgen dat ze het niet te warm hebben... de kamer goed luchten.. en absoluut niet roken rondom je kindje.
    Ze is nu 4 maanden en nu helemaal beresterk. Ze kan zo een uur op haar buik op haar armen steunen en draait al van rug naar buik en weer terug. Volgens mij komt dat door het buikslapen.

3. me83

me83 Niet meer actief

ach heerlijk buikslapen.. ik was er ook 1 en doe het nog steeds hahaha

ik las dat er bij prenatal een soort mat of bovenmatrasje te koop is die je op je babys eigen matras kan leggen waar ze doorheen kunnen ademen als ze met het hoofdje in het matras gaan liggen..

(iemand hier weet vast wat ik bedoel)

miss word je daar geruster van en kan je kindje heerlijk doorslapen

succes ermee

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De aerosleep bedoel je.
    Ik heb de aerosleep ook op het bedje liggen omdat mijn zoon ook een echte buikslaper is en ik durf hem met een gerust hart op zijn buikje te laten slapen. Vanwege de open structuur kunnen ze adem halen ook al liggen ze met hun hoofdje op het aerosleep dekje. De ijne vind het tegenwoordig schitterend om hard in het dekje te blazen want dan voeld hij zijn adem tegen zijn hoofdje..schijnt erg grappig te zijn.

5. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    me83 bedoeld de aerosleep, hierdoor zou je kindje minder gevaar op wiegendood hebben, maar de werking ervan is nooit bewezen! Het is een duur matrasje en het geeft je een gevoel van schijnveiligheid..

Mart slaapt vanaf dat hij een week of 4 is heerlijk op zijn buik. Op een gewoon ikea matrasje. Hij slaapt anders ook niet/nauwelijks en nu slaapt hij sinds een week of zo al door van 2130 tot soms wel 0700!

Het cb heeft zich er ondertussen ook maar bij neergelegd dat ik een eigenwijze mama ben. En als ik naar het mooie ronde koppie van mn mannetje kijk pieker ik er niet over om hem weer op zn rug te leggen en slapeloze nachten te hebben..

Dus, volg je gevoel, hou je kindje goed in de gaten en sta sterk in je schoenen want ik merk dat ik er best veel commentaar op krijg..

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn zoontje is ook een echte buikslaper en slaapt ook bijna alleen op zijn buik. Inmiddels ligt hij `s nachts ook meestal op zijn buik, al sinds hij kan draaien. Overdag slaapt hij sinds hij een paar weken is op zijn buik, ik kwam erachter dat hij dan wel wilde slapen en op zijn rug niet. `s nachts sliep hij wel op zijn rug bij ons op de kamer en later op zijn eigen kamer. Overdag slaapt hij eigenlijk altijd in de box, groot voordeel is dat ik hem goed in de gaten kon/kan houden. Want dat vond ik wel heel prettig en gelukkig slaapt zoonlief in de box prima.

7. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Onze dochter slaapt ook alleen op haar buik. Eerst dagen met haar gelopen en gewiegd maar toen ik haar op haar buik legde sliep ze ineens!

Wij hebben wel een nannycare. Sommige vinden het misschien een hoop geld voor schijnveiligheid maar ik vind het zelf wel een geruststelling en slaap er stukken beter door...

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Als het jou geruststelling geeft dan maakt het helemaal niet uit denk ik hoeveel het gekost heeft.

9. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Overdag kan je haar in de gatn houden dus dat is niet zo erg, vi d ik persoonlijk. Maar s'nachts is het enger, kan je haar niet voorzichtig omdraaien naar haar rug als ze slaapt?

10. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik krijg van het cb eigenlijk helemaal geen commentaar, ze hebben me wel goed gewezen op op het feit dat ze het niet te warm moet krijgen.
    En ook mijn kraamhulp vond het een goed idee om haar op d'r buik te leggen.

Maar ik krijg in mijn omgeving wel veel commentaar. Ze ligt ook op haar buik in de wandelwagen en mensen schrikken zich dood als ze in de wagen kijken en vragen dan verschrikt "dat mag toch helemaal niet":(.
    Euh?? Van wie niet? Dat bepaal ik toch gewoon zelf wat ik doe?!

11. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    onze dochter ligt ook al vanaf 5 wkn op haar buik te slapen! zij slaapt heerlijk en wij ook! k heb er ook alle vertrouwen in, zie dat ze haar hoofdje veel zelf in haar slaap omdraait.
    Doe idd waar je jezelf goed bij voelt!

12. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Oké, ik ben dus niet de enige met een buikslapertje :D
    Dan hou ik hem overdag lekker in de box en dan op z'n buik (als hij niet op zn rug wil, dat probeer ik wel altijd eerst een tijdje) en s nachts blijft ie (zolang het gaat) op zn rug slapen, mocht ie dat ook niet meer willen, dan wordt het toch op zn buikie.. Hij draait goed met zn hoofd, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat..

Op het cb zijn wij tot nu toe nog niet geweest, dus ben wel benieuwd hoe ze er daar over denken, hoop eigenlijk dat we een oproep krijgen om n keer te komen..

13. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Hier ook twee buikslapers, vanaf twee weken gedaan. Sliepen heerlijk en op de buik wilden ze niet. Bijkomstigheid: ze hebben van die mooie ronde koppies:)

14. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    aerosleep op het matras en lekker op zijn buikje laten slapen ;)

Nica slaapt dus echt niet op haar rug of nou ja met een beetje geluk in de kinderwagen als we gaan wandelen maar vaak leg ik haar daar ook al op dr buikje in en ze slaapt echt heerlijk :) ..

15. misa

misa Niet meer actief

Laat je niet bang maken! Hier een buikslaper vanaf een week of 1,5. Op de rug was drama... Erg onrustige nachten! Maar op de buik: slapen joh! ;)
    Gaat prima! Ik ben zelfs helemaal niet voor rugligging. Ik denk dat dat niet goed is, ik vind de zijligging dan veel natuurlijker.
    Dus ik zou zeggen: laat je kleintje lekker op de buik als hij zo goed slaapt. Je hebt hem overdag in de gaten en hebt al veel gezien dat hij sterk is. Ik denk dat buikslapers eerder overlijden aan te warm (gekleed) zijn. Dus daar zou ik wel op letten.

16. misa

misa Niet meer actief

Wij krijgen nog steeds elke keer te horen: je weet dat wij wat anders adviseren..? Jahaaa...! ;)
    Wel gek dat je nog geen afspraak hebt gehad: ik zou eens bellen. :)

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier 2 buikslapers.
    Mijn dochter is inmiddels 22 maand en heeft nog nooit zichzelf op de rug gedraaid in bed.
    Slapen op haar rug deed ze de 1e weken wel maar heeeeel onrustig. Veeeel wakker enzo.
    Overdag sliep ze al op haar buik in de box.

Ik heb nooit een nanny care of aerosleep gebruikt. Ze kunnen hun hoofdjes goed zelf draaien. Als test kan je bijvoorbeeld handmatig het gezichtje in het matras leggen als die slaapt.
    En kijk dan voor een paar seconden wat er gebeurd. In de meeste gevallen draaien ze hem snel weer om.

Deel Deze Pagina