Zelf willen doen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kaala, 1 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of ze snel is of gewoon alles aan het ontdekken is of iets in die richting, maar sinds een weekje wilt ons dochtertje alles zelf doen, zo lijkt het.

Ze wilt zelf haar beker vasthouden als ze drinkt, ik laat dit niet vaak toe maar soms wel heel voorzichtig, dat houdt ze het vast en drinkt ze, haalt het even uit haar mond en dan stopt ze het zelf weer erin (het drinken dus) zonder knoeien. Ze eet zelf ook (pakt het op, in mond en kauwen) en ook met een lepel doet ze dit zonder al te veel geknoei. In de kinderstoel gaat ze staan (zonder dat ze zichzelf optrekt) dus moet ze natuurlijk "vastgebonden" worden. Maar als ze zelf zit (bv op m'n schoot of als ze op de grond zit en ja, ze kan zelf zitten, ik zet haar niet neer) gaat ze staan. Op de grond trekt ze zichzelf op maar op mijn schoot staat ze en houdt ze zichzelf vast.

Wat wel fijn is is dat ze haar armpjes ophoudt en dus "helpt" aankleden. Gaat wat makkelijker nu ;)

Zal ik het laten gaan of niet?

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Wat wil je er tegen doen dan ?:p
    Lekker laten gaan...niets mis mee toch

3. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja tuurlijk laten gaan :) wat goed dat ze al zelf kan zitten!
    Mijn kleintje doet verder ook alles wat jouw kleintje nu doet, behalve zelf zitten en staan. Dat helpen met kleding aandoen vind ik zo fijn :) dat gemier met die armpjes is nu voorbi.

4. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    haha moest een beetje lachen om je vraag, sorry! Zie het maar eens tegen te houden zo'n kleintje wat vanalles wil! Hier heb ik bijvoorbeeld een paar keer haar de tandenborstel laten vasthouden, maar echt poetsen is het natuurlijk niet, dus neem ik het zelf over en boos dat ze dan wordt!! :$

Tegenhouden als ze zichzelf ontwikkeld gaat je alleen maar een boos kindje opleveren... ;)

5. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ze zit zelf vanaf 6 maanden al :) 3 weekjes alweer, en oh wat is ze blij, dat staan is dus pas een week zo!

En ja, ik vraag het omdat ik toch steeds om me heen hoor dat het te snel is en niet goed voor de botjes en spiertjes, vandaar! Wil niet dat ze zich bezeerd nu of later. Ben ook stiekem wat bezorgd dat ze een beetje te snel is met alles, ze rolde ook al met een weekje of 3.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Lekker laten gaan hoor, alles wat ze zelf doet is prima en niet te snel, zolang je maar niets forceert.

Deel Deze Pagina