zojuist is door de huisarts spruw geconstateerd. erg jammer, maar gelukkig hebben wij beide nog geen last. toch zijn we begonnen met de behandeling tegen spruw. omdat ik nog bezig ben om mijn productie te vergroten kolf ik mijn borsten als ik het gevoel heb dat mijn dochter niet goed heeft gedronken. hierdoor heb ik een klein voorraadje melk in koelkast en vriezer staan. wat kan ik hier mee doen? nu nog snel geven tijdens de behandeling? koken, om de schimmel te doden? wat doe ik met de melk die ik nu afkolf??
Ik heb het gevraagd aan een lactatiekundige, zij zei dat je het kan pasteuriseren maar dat ik het. Ook gewoon kon geven omdat er niet uit onderzoek is gebleken dat de schimmel in de melk terugkwam. Je kan op borstvoeding.com lezen hoe het pasteuriseren moet. Balen van de spruw, mijn zoontje heeft het ook helaas. Succes
Dankje voor je antwoord. Ik had het inderdaad ook al gezien dat je kon pasteuriseren (dus verwarmen net onderkookpunt). Dat ga ik dan maar doen. IK vind het namelijk zo zonde om het zomaar weg te gieten, omdat er zoveel werk in zit Balen dat jouw zoontje ook spruw heeft. Hoe oud is hij? Heeft hij al lang last van spruw?
Hier vandaag een wit vlekje op het gehemelte gezien, dat samen met de klachten die ik al wel had, waarschijnlijk toch ook spruw. Even mee lezen dus hoe het zit met de melk Zou zonde zijn als ik de vriezer moet uitruimen
Zoontje is 9 weken en heeft helaas antibiotica gehad waardoor waarschijnlijk de weerstand slechter was. Ik zit nu al aan de tweede kuur van nystasine maar helaas nog geen verbetering. Hoe oud is jou dochtertje? En Cream, wat naar voor jou kleintje. Hopelijk trekt het uit zichzelf weg.
mijn dochtertje is 1 week en 2 dagen oud. Dus nog heel piep. Ze heeft er ook nog geen last van, gelukkig. En ik ook niet. Maar ik wil voorkomen dat we wel pijn gaan krijgen. Ik heb nu twee voedingen met nystatine en miconazol gewerkt. Het is even een handigheidje zoeken. Ik heb de tweede keer de nystatine op een wattenstaafje gedaan en dat in haar mondje gedaan. Toen begon ze meteen te zuigen. Ging makkelijker dan met mijn vinger. Toen zat alles onder (kleertjes, mondje etc). Wat een plakspul! Balen dat bij juou de nystasine niet lijkt te werken. Er zijn wel andere cremes en gentiaan violet ofzo. Maar ik zou ook nog niet weten hoe het precies werkt. Toch lees ik overal dat je best wel snel verbeteringen zou moeten zien in het mondje. Dus ik ben erg benieuwd of we morgen al een minder dik plakkaat op de tong hebben liggen.