Depressief van dit weer

Discussie in 'De lounge' gestart door sidmick, 7 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.186
    113
    Terwijl heel nederland geniet van de sneeuw blijkbaar en heel social media volstaat met sneeuwpret foto's lig ik al de hele dag huilend op de bank/bed. Mijn hele leven heb ik al een hekel aan kou. Mijn lijf gaat er letterlijk zeer van doen ook. Maar met dit erbij, sneeuw en gladheid, ik trek het gewoon niet. Zou het liefst een week in bed blijven met chips en pizza. Zodra de zon gaat schijnen voel ik me 100% een ander mens. Het kan mij niet heet genoeg zijn. Meer mensen die dit hebben.

Vitamientjuh, Dettol, Vergeten en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Mij krijg je nu ook echt niet naar buiten, al heb ik geen pijn door de kou. Maar ik word er echt niet vrolijk van. Ik lig dus lekker op de bank met m'n kleintje op me en m'n man gaat af en toe met de meiden de tuin in.

Vitamientjuh en NiVa0230 vinden dit leuk.
  3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik vind het ook niets. Maar dat geldt ook voor hitte. Doe mij maar een lekker voor-of najaar.

NiekeKris, Zulema, Dufel en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. tantetoos

tantetoos Bekend lid

17 nov 2010
    619
    530
    93
    Yep, ik! Ik haat sneeuw en kou....
    En ik heb het geluk dat alle drie mijn kinderen ook niet van sneeuw houden :D wij zitten dus lekker de hele dag binnen met de kachel aan.
    Kan niet wachten tot de zomer weer begin.... ik ben gewoon een leuker mens boven de 20 graden C :roflmao:

Vitamientjuh en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Volgende week gaat de zon schijnen! Misschien lekker douchen? Doen wat comfortabel voelt voor je in ieder geval.
    Aan mij heb je verder niets, ik vind deze kou heerlijk!

6. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Mijn man heeft dit ook, ken nog iemand die dit ook heel sterk heeft. Man zou het liefst in Dubai wonen.. in de warmte is hij ook een totaal ander mens. Sterkte!

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Amen. Vreselijk dit weer! Net even samen een rondje gelopen, maar meer omdat ik het sneu vind als mijn veels te blije vriend alleen buiten loopt :roflmao:

Ik zie zo ertegenop om vanaf morgen weer op pad te moeten. Vind het doodeng in de auto met dit weer. Alsof moeder natuur zegt: HAHA! Tig weken thuis moeten werken en nu je weer naar school moet laat ik het keihard sneeuwen en vriezen. Bahbah.

Ik ga in een warm bad! Met chocola.

NiVa0230, Athina, Anouk2005 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik herken een klein beetje. Ik word niet depressief maar mijn eczeem breekt uit door de droogte en ik heb nu al weken last van dikke schrale en jeukende ogen. Mijn hele huid jeukt en trekt.

Op mijn rug plekken, nek en benen.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.186
    113
    voordat ik kinderen had ging ik altijd deze periode 4 tot 6 weken naar azie, de warmte opzoeken. Ik weet niet of het komt door nu de sneeuw of misschien doordat we al zolang niets doen maar het is op dit moment erger dan ooit

pippa26 vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

#10 GossipGirlxoxo, 7 feb 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 feb 2021
    Ik deel gedeeltelijk je gevoel. Ook het stukje over de hitte, mij kan het ook niet heet genoeg zijn en ben in en in gelukkig tijdens een hittegolf. Mijn nek doet ook veel meer pijn met kou (ga door de kou schouders optrekken, verkeerde houding, en in de kortste keren zit ik vast). Door mijn ongeluk is auto rijden nooit meer mijn hobby geworden maar met sneeuw en gladheid durf ik echt niet te rijden en dat doe ik ook absoluut niet. Ook ik blijf het liefst de hele week binnen, warm in bed of onder een dekentje. Vandaag ben ik ook maar even buiten geweest (denk 30 minuten om mee te sleeen) en heeft vooral man veel plezier met de kinderen gemaakt in de sneeuw een paar uur lang. Het enige verschil met wat jij benoemt is dat ik er niet verdrietig en depressief van word. Ik heb me erop ingesteld dus de boodschappen zijn in huis. Morgen en dinsdag ochtend wandelen we naar school ipv met de auto. Maar boven dit alles maken de blije koppies van de kinderen die de sneeuw prachtig en geweldig vinden en die rode wangen van het spelen in de kou, alles goed wat voor mij negatief is aan sneeuw en gladheid.

Vitamientjuh, Indiana, citroenrasp en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.533
    113
    Vrouw
    Ik heb ook liever de zomer en warmte en in de zomer 30+ graden vind ik heerlijk :o: maar een paar dagen sneeuw en kou vind ik ook helemaal niet erg. Liever dit dan van die grijze regenachtige dagen.. dat vind ik wel echt deprimerend.

Liefje91, hummeltje5, wendy339 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.018
    5.227
    113
    Die ene week per jaar dat er sneeuw ligt... En deze hoeveelheid sneeuw is zeer zeldzaam. Stel je niet zo aan. Met een paar dagen is het over.

Pommelientje vindt dit leuk.
  13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.186
    113
    Wie geeft jou het recht te zeggen dat ik me aanstel. Mag ik me voelen zoals ik me voel zonder dat een ander daar een oordeel over velt. Ga lekker een kilometer wandelen in de sneeuw ipv hier onaardig te doen

Roos12, Vitamientjuh, jessy77 en 14 anderen vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

#14 GossipGirlxoxo, 7 feb 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 feb 2021
    Wauw ik verbaas me telkens weer over het ontbreken van enige vorm van compassie bij jou. Serieus tegen iemand zeggen die aangeeft depressief te zijn stel je niet zo aan? En dat het zeldzaam, in deze hoeveelheid en maar voor een paar dagen is betekend toch niet dat mensen met een hekel aan sneeuw er daardoor minder last van hebben? Echt ik hou niet van schelden maar jij haalt het slechtste in me naar boven met je achterlijke reacties.

Roos12, Vitamientjuh, jessy77 en 15 anderen vinden dit leuk.
  15. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.535
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik heb het andersom; voel me in de zomer, zeker met een hittegolf altijd ellendig en kan dan niet wachten tot het weer herfst wordt.

Trirani, Shay25 en Cedi vinden dit leuk.
  16. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Zoooooo en wie ben jij om zo te oordelen over hoe iemand zich voelt? Blijf dan lekker weg uit dit topic als het je niet aanstaat.

Vitamientjuh, Syane, Mim89 en 7 anderen vinden dit leuk.
  17. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.018
    5.227
    113
    Echte depressie is een serieuze aandoening. Dat neem ik absoluut serieus. Je vervelend voelen na 1 dag sneeuw en wat kou. Terwijl dat zelden in Nederland voorkomt is wat anders.

18. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja en jij weet dus precies hoe ts verder in haar vel zit? Jij weet precies wat er zich daar thuis afspeelt?

Jeeeeetje joh. Inlevingsvermogen van een deur.

Mim89, GossipGirlxoxo, Sado en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik kan alles hebben. Ik voel me top met zon en 30/40 graden (heb het mega snel koud) maar dit vind ik ook heerlijk en gezellig. Ik ben gewoon een seizoenen mens! Ik kan alles wel waarderen behalve veel regen haha

20. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Zo dat is een vriendelijke opmerking:|

citroenrasp, Philou en Lisa280887 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina