Overwegen om borstvoeding te geven

Discussion in 'Borstvoeding' started by Boommm, Sep 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Er is hier geen kraamzorg, dus een goede regelen gaat niet lukken. Maar heb het boek over borstvoeding binnen en ga binnenkort een kolf kopen. Verder laat ik het wel over mij heen komen. Zie wel hoe het loopt, en lukt het niet is dat ook prima.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

En bedankt voor alle tips trouwens!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waar is hier?

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

We wonen in de UK

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O, dan kun je o.a. via de National Childbirth Trust aan goede informatie van te voren komen!

6. Niandra

Niandra Actief lid

Sep 19, 2013
    311
    1
    16
    Was dat maar waar. ;) Zonder kolf, tepelhoedje, creme en begeleiding had ik het nog geen dag volgehouden.

Ik heb mijn zoontje maar een maand borstvoeding gegeven maar nu ik weer zwanger ben hoop ik het langer vol te houden. Ik denk dat dat wel gaat lukken omdat mijn instelling nu heel anders is en omdat ik beter weet wat ik kan verwachten. Het gaat namelijk lang niet altijd vanzelf, en het is echt doorbijten in het begin. Mijn zoontje moest om de 3 uur gevoed worden en deed 1,5 uur over de voeding, daarna moest ik kolven en kreeg hij de rest met een flesje of sonde. Vaak had ik dan nog maar een half uurtje voor mezelf (ook 's nachts) en dan was het weer tijd voor de volgende voeding. Na 2 weken was ik een ware zombie... Ben toen alleen nog maar gaan kolven en niet meer aanleggen (ook omdat mijn tepels helemaal kapot waren). Maar ik kreeg zo'n hekel aan kolven dat het me allemaal heel erg tegen ging staan.
    Wil je echt niet afschrikken, ben namelijk helemaal pro borstvoeding, maar ik denk dat het in je voordeel kan zijn om er (zeker in het begin) een niet al te rooskleurig beeld bij te hebben!
    Als je daar rekening mee houdt en in je achterhoofd houdt dat het beter wordt, lukt het vast. ;)

7. pline

pline Actief lid

Dec 25, 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Ik woonde ook in de UK toen mijn dochter geboren werd, en de bv-ondersteuning was echt super. Er zijn heel veel "Baby Cafe's" waar lactatiedeskundigen je verder kunnen helpen. http://www.thebabycafe.org

Met goede begeleiding van Baby Cafe, heb ik geen kloven gehad, niet gekolfd tot ik terug moest werken (8 maanden later), etc.
    Als je toch kloven zou hebben, hapt de baby niet goed aan en is het goed om er naar te laten kijken (bv in een Baby Cafe).

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O, mijn kinderen waren zonder 10 weken kolven en een tepelhoedje ook niet aan de borst gekomen. Gelukkig hebben ze daarna nog een paar jaar gedronken. Maar het is geen regel dat je die dingen nodig hebt, het is een uitzondering. Anders waren er nooit zoveel mensen op aarde geweest...

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Bedankt nog voor de aanvullende tips. Ga eens kijken naar de mama cafe's en op de site van Dirksmama! Krijg er steeds meer vertrouwen in :D

10. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik ben over 5 weken uitgerekend en de purelan ligt al klaar. Het wordt ons 7de kindje. De andere kinderen hebben allemaal ongeveer een jaar bv gehad, daar gaan we nu weer voor.
    Wat ik van te voren in huis haal?
    - purelan (heb ik dus al )
    - voedingsbh's
    - zoogkompressen (ik vind die van medela het fijnst)
    Een kolf heb ik niet. Nog nooit gebruikt ook. Als ik op stap ga neem ik de kleine gewoon mee en anders ga ik niet. Ik vind kolven echt niets. Moet eerlijk zeggen dat ik het ook nooit geprobeerd heb.
    Het duurt inderdaad een paar weken voor je in een lekker ritme zit, maar ik vind het iedere keer weer bijzonder om te zien als de kleine bij mij drinkt en dan daarna helemaal laveloos is. Heerlijk voldaan en groeit van iets wat mijn lichaam gewoon aanmaakt.

Share This Page