Op die leeftijd hebben we juist niet gekozen voor zo'n hoog zwembad, omdat ik als ik dan op een tuinstoel zat, ik nietover de rand kon kijken. Dat vond ik echt vervelend. Ik wil gewoon kunnen zitten als ze zwemmen. Dus die hebben we toen ingeruild voor 1 van 3x2 en die is lager. Die hebben we nu nog steeds.
Het gevaar zit hem bij peuters niet in de grootte van het zwembad, maar in het water op zich. In een klein laagje water kunnen ze al verdrinken, de keuze zou dus moeten zijn of je uberhaupt een zwembad in je tuin wil. Een klein zwembadje kun je nog af en toe leeg gooien, een groter zwembad laat je vaak wel de hele zomer staan.
Ja hoor, hier ook een groot zwembad. Ik ben altijd buiten als mijn kinderen buiten zijn (sowieso bij de jongste). En als ik wel wat binnen moet, dan gaat de peuter mee naar binnen. Ik laat haar niet alleen, ook niet voor 2 tellen. Want ik weet zeker dat ze binnen die 2 tellen in het zwembad zit
Bedankt dames! We hebben idd besloten om het dit jaar nog niet te doen! Wel ben ik nu op de hoogte van zwembadbeveiliging
waar je ook op moet letten is dat je kind niet in het badje van de buren verdrinkt ik heb dat twee keer gehoord in NL
Mijn oudste is bijna verdronken in een klein zwembadje als peuter. Ging echt heel snel en stil. Ze speelde niet eens in het water maar liep in de tuin, gelukkig lette ik goed op. Ze gleed in het badje en bleef meteen stil liggen op de bodem. Ik zou je kinderen dan niet alleen in de tuin laten, met een groot bad. Ik zou nog even wachten daarom. Zon klein badje staat er alleen een paar warme dagen en leeg je steeds, een groot bad staat er weken