Werkjes nakijken in groep 3

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zana28, 24 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    Ik heb een zoon in groep 3 en mij valt op dat hij geregeld met werkbladen naar huis komt, die niet (zichtbaar) zijn nagekeken.
    Nu snap ik wel dat een juf niet alles kan nakijken, maar aan de ander kant, van je fouten leer je, maar je moet wel weten dat iets fout is.
    Nu heb je het in groep 3 over vrij eenvoudige dingen, bijvoorbeeld een kleurplaat inkleuren met behulp van sommen en dan net een paar vakjes in de foute kleur, omdat het resultaat van de som fout was, of een schrijfoefening, waar een verkeerde letter staat...

Voorbeeld van vandaag: ze moesten letters/ woorden aan elkaar schrijven en bij elk woord met "uu" miste een boogje, het was gewoon systematisch fout. Het erge was nog, dat hij zelf de fout niet zag en dat ik niet precies weet, hoe het aangeleerd wordt ( want andere schrijfletters in mijn schooltijd en door mijn niet-Nederlandse achtergrond soms ook verschil in uitspraak van bepaalde klanken) en dan misschien niet dezelfde uitleg geef als de juf.

Tja, wat moet ik ermee? Laten gaan, foutjes gewoon met je kind bespreken en eventueel oefen, of bij de juf aankaarten dat ik zag dat hij er moeite mee heeft?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Ik denk dat dit werk is wat ze in de ‘verloren momenten’ maken, dus naast de echte lessen, die wel nagekeken worden ed. Mijn dochter komt ook regelmatig thuis met half ingevulde werkbladen en vrijwel lege sommenkleurplaten ed. Maar ze heeft ook wel eens een werkboeken van VLL mee en die is dan gewoon ingevuld en ook nagekeken ed. Zou het gewoon even bij de juf aangeven en vragen hoe of wat. :)

Deel Deze Pagina