Hoe bevalt werken op zaterdag?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by dushi1980, May 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dushi1980

dushi1980 Actief lid

Jun 11, 2007
    225
    0
    0
    Hoi hoi,

Wie van de dames werkt ook op zaterdagen en zo ja hoeveel keer per maand bijvoorbeeld? Heb per 1 juli een nieuwe baan, en mogelijkheid zit er in de toekomst in dat ik ook op zaterdagen moet gaan werken. Aan de ene kant lijkt me dat met het oog op de toekomst wel makkelijk, scheelt tenslotte weer 1 dag doordeweeks oppas omdat mannetje op zaterdag thuis is, maar missen jullie dan niet het feit dat je weinig kan doen als gezinnetje samen? Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Liefs dushi

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik werk in de zorg en werk om het weekend op zaterdag en zondag en ik vind het eigenlijk wel lekker... Het scheelt opvang door de weeks, en normaal zou je die uren door de weeks moeten werken. Ik doe dan de leuke dingen door de weeks. Soms heb ik er ook wel de balen van hoor, vooral als het mooi weer is net als nu. Maar ik werk nu al zolang op zaterdag en zondag dat ik er helemaal aan gewend ben...

Het enig waar ik nooit aan zal wennen is op zondag om 5.30 opstaan om te gaan werken.. :)

3. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,813
    4,057
    113
    Mijn mannetje werkt bijna alle weekenden 1 dag. Ik vind het niet zo heel erg leuk en had liever dat hij het hele weekend thuis was in plaats van maar 1 dag en 1 dag door de weeks.
    Aan de andere kant, dan heeft hij dadelijk ook wel lekker een dagje alleen met de kleine en ik ook. Is misschien ook wel leuk.
    Maar ik vind het jammer dat we geen 2 dagen hebben om met z'n drietjes te zijn.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het wordt idd een ander verhaal als het elke week is.. Dat vond ik ook niet leuk toen ik nog in een supermarkt werkte. Maar zo eens in de 2 weken is te doen.

5. dushi1980

dushi1980 Actief lid

Jun 11, 2007
    225
    0
    0
    Wat leuk om jullie reactie's te horen, hopelijk zal het bij mij ook niet meer dan 1x per 2 weken gaan worden, voorlopig is het nog niet aan de orde, maar willen dus de optie in de toekomst openhouden. Ik moet nog langs om mijn contract te tekenen, misschien kan ik het er dan nog een keer over hebben, misschien willen ze het wel in m'n contract opnemen dat het met een maximum is van 1x per 2 weken, kan het proberen................
    Maar 1x in de 2 weken lijkt mij ook wel goed te doen, zo heb je toch af en toe nog gezellig een weekend samen! :p :p

Groetjes...........

6. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Mijn man werkt elke zaterdag. Hij is dan op maandag vrij. Ik vind dat wel ideaal, heeft hij meteen zijn papa dag en scheelt 1 dag kinderopvang.

We zijn wel heel strak op die ene vrije dag die we samen hebben, daar kom je echt niet zomaar tussen ;)

7. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0
    ik werk in de horeca en werk dus ook regelmatig zaterdagen en zondagen, ik heb er niet zoveel moeite mee, nu heb ik ook geluk dat ik 2 zaterdagen in de maand vrij heb,.

Ik vind het af en toe juist wel lekker dat ik op andere dagen vrij ben, dan is het lekker rustig in de stad :D,

Share This Page