Ik wil graag advies/weten welke keuze jij zou maken. Vind het nl best wel heel lastig wat ik moet kiezen. Even het verhaal. Ben vandaag naar de gyn geweest omdat ik een voorwand/blaasverzakking heb. Erg vervelend en ik heb dus 3 opties. Eerste is niks doen, het is niet gevaarlijk, dus dat kan Tweede is een pessarium, een ring dus. Nadeel is dat ie wel kan schuiven en dat je hem dus zelf op de plek moet terugduwen en regelmatig terug moet komen om hem schoon te laten maken. En het lijkt me niks, ben je buiten op straat, schuift die ring eruit Derde is een operatie waarbij alle banden weer opgetrokken worden. Nadeel hiervan is dat de kans dat het goed gaat "maar" 70% is. Binnen 12 jaar is de andere 30% weer terug bij af. Ik heb echt heel vervelende klachten: als ik loop en vooral ren, heb ik het gevoel dat de boel op mijn knieën hangt urineverlies, ik kan geen tampons gebruiken, dan zou je zeggen dat je maandverband kunt gebruiken, maar daar ben ik sinds een paar maanden allergisch voor. Na een paar dagen maandverband is de boel kapot van onderen Daarbij verlies ik al een week voor mijn menstruatie bloed, dus ik ben 2 weken aan het kl*ten met maandverband Ik ben ook nog maar 40 dus wil ook niet nog 40 jaar zo doorgaan. Voor 95% zou ik voor de operatie gaan, maar zie er ook tegen op. Ik moet dan 2 nachten in het zh blijven, met een katheter en moet 6-8 weken rust houden, zelfs een kind op schoot mag niet. Dus graag advies, want geen van de opties zie ik zitten Maar ik moet wel wat: WAT zou jij kiezen als je mij was?
Wat vervelend! Ik zou gaan voor de operatie. Die ring lijkt me niets en niets doen is, als ik zo je verhaal lees, eigenlijk geen optie. 12 jaar is een behoorlijke tijd. Misschien hebben ze dan wel weer iets nieuws wat helpt. Of kan de operatie nog een keer. 6-8 weken rust houden is vervelend maar wel door te komen denk ik dan. Als je terug kijkt is die tijd vaak snel voorbij! Succes met beslissen.
He wat vervelend voor je Mamabri! Al die ongemakken en pijn verschrikkelijk. Misschien kan je een pessarium proberen, en als het na een tijd niet werkt, alsnog voor een operatie kiezen? Ik persoonlijk zou voor een operatie gaan. Maar dan zou ik wel vtv alles goed willen bespreken en precies willen weten hoe en wat.
De operatie. Mijn moeder heeft t gehad en daarna nooit meer last gehad. Natuurlijk is een operatie wel een operatie maar ik denk dat het wel de beste keuze is. Succes!
Ik zou in eerste instantie kiezen voor de ring. Zover ik weet kun je daarna namelijk wel geopereerd worden als het niet blijkt te werken. De operatie is namelijk wel meteen de meest heftige optie. Zeker in de leeftijd van jouw jongste kinderen lijkt het mij bijna onmogelijk om dat goed voor elkaar te krijgen. Als je het een tijd kan rekken zijn je kinderen groter en zelfstandiger en is het (iets) beter te doen.
Ik zou eerst een pessarium doen. Als de maat goed is gaat hij er echt niet zomaar uit. Daarnaast wordt bij ons in het ziekenhuis je geleerd hoe je de ring zelf kunt verwijderen, schoonmaken en inbrengen zodat je veel minder vaak op controle hoeft. Als blijkt dat een ring voor jou niet werkt omdat ze geen passende hebben die er dus niet regelmatig uitvalt of omdat je klachten onvoldoende verminderen zouj ik zeker voor de operatie gaan.
Bij mij was de ring geen optie meer en ben ik geopereerd.. Ik vond de operatie erg tegenvallen helaas. Het herstel ook. De pijn klachten zijn nu wel weg.ik was incontinent daarbij en dat ben ik helaas nog steeds, nu omdat mijn blaas waarschijnlijk te strak hangt. Hier is niks aan te doen. Ben uiteindelijk wel bij dat ik het gedaan heb, maar had ook niet echt een keus..had een ernstige verzakking van blaas, darmen en baarmoeder.
Een collega van mij heeft net een paar weken geleden de operatie gehad. Eerst de ring geprobeerd, maar ze vond het niets. Had moeite om hem zelf goed te krijgen. De operatie is haar vies tegen gevallen, dat wel. Er was gewaarschuwd voor die 6-8 weken rust, maar ze dacht dat het allemaal wel los zou lopen. En dat liep het dus niet! Het is nu ruim 6 weken geleden en ze kan nog steeds erg weinig. En het is zeker geen zeur! Of ze er blij mee is op langere termijn, daar kan ze natuurlijk nog niets van zeggen. Zelf zou ik eerst voor de ring gaan. Dit is toch veel minder ingrijpend en voor veel vrouwen werkt dit prima (vaak terug om schoon te maken? Mijn collega kreeg instructie hoe hij erin en uit moest en maakte hem zelf schoon). Werkt dit voor jou niet, dan kun je altijd nog voor een operatie gaan.
ik sta voor hetzelfde en de operatie gaat hem hier echt niet worden. alleen als het echt, echt niet anders kan en als mn kinderen groter zijn. ik zou in jouw geval dus eerst voor een "makkelijkere" oplossing gaan, die ring. voor hetzelfde geld valt het allemaal wel mee en is die ring de oplossing. en dan valt hij er buiten uit, dan zit hij in je onderbroek, gebeurd verder niks hoor en het zelf inbrengen/goed doen is even een handigheidje. net als een tampon in doen, even oefenen. en dat je een paar keer terug moet komen om ring schoon te laten maken is onzin hoor. hier zei de HA dat een gyn dat wel zegt maar gaat om de centjes. schoonmaken kan je prima zelf hier een ring geprobeerd maar dat was geen succes. het was ook eigenlijk nog te vroeg na de geboorte. was zo'n 6 maanden daarna en het meeste effect heb je als er minimaal 12 maanden na de bevalling zit. je bent anders nog aan het ontzwangeren en de boel is slap dus dan heeft een ring vaak geen houvast. bij mij viel hij er dus uit. voelde hem dwars zitten. geen probleem. ik heb intensieve bekkenbodem-therapie gehad. oefeningen en aan een computer aan gesloten (met ding in mn doos) om te meten hoe mn bekkenbodem op alles reageert op mijn "commando's". heb je dit ook geprobeerd? zo niet dan zou ik dat zeker ook nog uitproberen. mijn klachten zijn echt zo goed als weg. voel het alleen als ik veel getilt heb en rond menstruatie tijd. operatie heb ik teveel negatieve dingen van gehoord en gezien. ik werk in de thuiszorg en heb hier al een aantal mensen geholpen die hieraan geopereerd zijn. viel echt vies tegen. bij sommige kwamen de klachten weer snel terug en een zeeeer lange nasleep. 2 waren al eens geopereerd. nee, persoonlijk bewaar ik dat voor het moment dat mn kinderen groot zijn en geen hulp meer nodig hebben en ik er heeeeeel erg veel last of pijn van ga krijgen.
Zou twee nemen. Eerst ervaren. Werkt het niet. Zou ik toch voor die operatie gaan. Ben van de zelfde leeftijd 41. En anders nog 40 jaar daar problemen. Garatie heb je niet maar na optie 2. Toch ook deels een fijn laatste leven toch. Maar zou het ook lastig vinden. Mijn jongste ouders bijna zes. Ook elke dag halen brengen. Voor ze dit zelfstandig mag zijn we vier jaar verder. Dan operatie in de grote vakantie. Als ze al iets zelfstandiger zijn.
Ik zou eerst de ring proberen. Mocht het niet wat zijn kun je altijd nog kiezen voor een operatie. En optie 1 heb je al geprobeerd en je hebt de stap naar een arts niet zomaar genomen, maar omdat je serieuze klachten hebt. Dat zou dus geen optie zijn denk ik dan.
Ik zou gaan voor die ring ! Proberen kan altijd zo niet dan operatie. Oplossing voor je maandverband probleem: Wasbaar maandverband ! Ideaal
Dan zou ik eerst de ring proberen. Opereren kan altijd nog! En wat voor mij al werd gezegd. Wasbaar maandverband. Vind het wel sneu voor je zeg. Wat een ellende! Sterkte met je beslissing!
Heb je al flink bekkenbodem fysio gehad? mijn jongste is 9 maanden en door chronisch hoesten en een zware bevalling (sterrenkijker) is mijn blaaswand verzakt, daardoor heb ik een zgn. hyperactieve blaas. Ik moet dus heel vaak plassen. Ik ben niet incontinent, ik heb juist erg sterke spieren, maar door dat constante hoesten was er geen houden meer aan. Mijn baarmoeder hangt op 8, normaal is 10 cm. maar dat is juist doodnormaal voor 3 kinderen gebaard te hebben. Mijn HA gaat ook een ring proberen bij me, als dit wat ik nu doe (geef ook nog bv en ben nog geen jaar geleden bevallen) nadat ik geen bv meer geef en het niet verbetert. Je kunt het idd. zelf oefenen met uithalen en hem dan bijv alleen overdag gebruiken. Maar mijn ha zei dat hij ook iedere 3 maanden de ring kan verwijderen, schoonmaken en terugplaatsen. Ik kan nl zelf ook gene tampons inbrengen, ik weet echt niet of ik het zelf doen dan ook zie zitten. Ik vind de klachten wel vervelend, vaak een zeurderig gevoel in mijn onderbuik, veel plassen, als ik teveel doe, kan ik mijn blaas echt voelen zitten, hij komt er niet uit, maar ik hoef dan niet veel moeite te doen zeg maar Operatie vind ik pas een optie als dametje nummer 3 echt groter is en zelfstandig is. En ik veel hulp kan krijgen van mijn andere kinderen. En mijn man desnoods verlof op kan nemen of diensten zo kan draaien dat ik weinig alleen ben. Het is echt ene zware operatie begreep ik. Dat doe ik niet zomaar. Eerst alle andere opties proberen. En voor de menstruatie is er wasbaar maandverband. Een verademing. Kijk eens op cutecotton.nl ik vind vooral het merk fuzzibunz erg fijn.
Ik kan (weer) niet zomaar lange stukken schrijven, die worden niet geplaatst, vandaar even zo. Tja, die ring, ik weet het niet, het lijkt me écht niets. Lees in de folder ook over wondjes, irritaties, aanpassingen omdat hij vaak niet past, over het eruit schuiven.....niks voor mij, dat gepiel. En in de folder staat dat vrouwen die last hebben van obstipatie hem beter niet kunnen gebruiken, geen idee waarom, ik denk omdat je dan echt moet persen, dat ga ik nog wel vragen aan de gyn. Wasbaar maandverband: ik heb inlegkruisjes wasbaar, maar vind het ook nog steeds niet je van het. ik gebruik die om te overbruggen bij licht bloedverlies, zodat ik echt maandverband maar kort hoef te dragen, want echt bloederig maandverband vind ik te smerig voor woorden om te wassen Bovendien vraag ik me af of het wel voldoende is, ik menstrueer nogal flink nl. Wb incontinentie: ik verlies niet maar een paar druppels. Wanneer ik moet, moet ik direct en vaak red ik het dus niet, erg akelig. Het scheelt wel dat ik regelmatig ga, ook al voel ik nog geen aandrang, maar het is dus al een paar keer voorgekomen dat ik dus alles laat lopen (gelukkig niet buitenshuis gebeurd). Ik neig nog steeds naar een operatie omdat je er dan (als alles goed gaat tenminste) wel in 1x klaar bent. Wb de kinderen heb ik wel hulp genoeg. Zij kunnen door opa+oudste broer naar school worden gebracht en gehaald. Huishouden doet mijn oudste zoon, mijn man en mijn vriendin. En als het dan een paar weken wat minder spic en span is: jammer dan. Zou fijn zijn als er nog meer reacties komen
Mijn moeder had hetzelfde alleen nog wel een stuk erger. Zij heeft zich laten opereren. En ze heeft er baat bij. Het is denk ik een jaar of 5 geleden nu.. Zelf nou ik ook kiezen voor de operatie.. Sterkte meis.. das niet niks.. maar wat je nu hebt lijkt me ook zwaar ellendig. Kus!
Oh en die tena dingen dan? Kun je die misschien wel gebruiken? Die hebben volgens mij niet zo'n plastic laagje als wat normaal maandverband wel heeft?
maandverband is zoieso niet goed voor urineverlies. Het absorbeert niet en gaat idd broeien en infecteert de boel. Erg pijnlijk als je daar beneden nog lidtekenweefsel hebt. Dan kom je uit op echt incontinentiemateriaal, vrij prijzig, maar kan door ziekenfonds vergoed worden. Ben je al eens bij een (goede) bekkenfysio geweest?
Als ik het zo lees, ben je er eigenlijk al uit. Niks doen is geen optie. En die ring vind je ook echt niks. En je argumenten pleiten allemaal voor een operatie. Ga er dan ook voor. En kijk praktisch hoe je het kunt regelen. Misschien kunnen ze de operatie plannen vlak voor een schoolvakantie? Of juist niet? Met je omgeving bespreken wat allemaal kan qua bijspringen.