Overzicht van namen die in 2015 zijn gegeven in jouw woonplaats

Discussie in 'Babynamen' gestart door Fides, 29 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.818
    113
    Wat een leuke link, bedankt voor het delen :)

2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    De naam van onze zoon is vorig jaar één keer gegeven in ons postcodegebied en komt maar 64 keer voor in Nederland. Inmiddels zeker 65 keer want een actrice heeft haar zoon onlangs zo genoemd.

Grappig dat ik de namen van kindjes uit de buurt terug zie die ik ook echt ken.

3. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Geinig zeg, ik ben nu natuurlijk wel heel benieuwd hoe je zoon heet! ;)
    De naam van onze dochter die vorig jaar is geboren is in heel Nederland best populair maar is in onze buurt vorig jaar ook maar één keer gegeven. En ik zie inderdaad ook de naam van een jochie uit de buurt die ik ken :)

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ja leuke link! Kun je ook ergens de statistieken van de hele stad zien ipv per postcode?

5. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Uhh in mijn postcodegebied is een jongen geboren die Jood heet.
    Serieus?
    Dat dat mag....

6. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Zo jammer, bij mij doet hij het niet :(

7. Noonaa

Noonaa Niet meer actief

Leuk! Mijn 1ste dochter haar naam is 0 keren gegeven in heel NL vorig jaar! En de naam die we aan mijn 2de dochter gaan geven ook slechts 40 keer in heel NL... Misschien hebben wij een hele slechte smaak, of gewoon unieke namen, haha! :) :)

8. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    Ja dat is hier ook zo :D

9. xZoe

xZoe Actief lid

9 jul 2014
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha same here, naam van onze zoon komt 1x voor in ons gebied en 40x in heel Nederland.
    Staat er ook nog bij: Naam komt 1x voor in dit gebied maar is niet uniek. Hoezo niet uniek?! :p

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Haha ik denk dat ze uniek bedoelen in de zin van de enige in nl.

11. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    populairste naam is Luuk. 9 jongens heten zo. 5 jongens heten Robin, een typische naam voor deze gemeente. De populairste meisjesnaam in Arnhem in 2015 is Emily. 7 meisjes heten zo. 3 meisjes heten Djahlainey, een typische naam voor deze gemeente. De opvallendste unieke naam in deze gemeente is Merk, gegeven aan een jongen.

3 meisjes die Djahlainey heten. Zouden ze vast van elkaar hebben afgekeken. Wie verzint er nou zo'n naam.

En merk is ook sneu zeg!

12. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    #32 maansneeuw, 4 mei 2016
    Laatst bewerkt: 4 mei 2016
    Heb eerst op postcode gezocht. Er zijn blijkbaar 76 kinderen geboren in 2015 in onze buurt.
    9 meisjes en 3 jongens kregen een naam die nergens anders in Nederland voorkomt, ik vind dat veel!
    Voor de meisjes zijn dat Solènn, Djalana, Djaleesa, Laylaa, Leeyana, Lynea, Madjely, Merin, Vijelle. Voor de jongens Noäm, Abderrahim, Ravie.
    Goh, als je nog inspiratie zoekt.. :D Dit is me het buurtje wel :)

In de hele stad is Sam de populairste naam (9 jongens). "6 jongens heten Vigo, een typische naam voor deze gemeente". Voor meisjes was Anna het populairst (12 meisjes). "4 meisjes heten Karlijn, een typische naam voor deze gemeente"
    "De opvallendste unieke naam in deze gemeente is Spijker, gegeven aan een jongen"

13. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    #33 maansneeuw, 4 mei 2016
    Laatst bewerkt: 4 mei 2016
    In de stad waar we naartoe willen verhuizen is de populairste naam Liam (11 jongens). "2 jongens heten Vreginio, een typische naam voor deze gemeente".:(
    Voor meisjes was Lynn het popluairst (6 meisjes). "3 meisjes heten Miray, een typische naam voor deze gemeente"
    "De opvallendste unieke naam in deze gemeente is Rho, gegeven aan een meisje".

Goh, ik vind dat geloof ik geen vooruitgang :D
    Al vind ik Miray en Rho best mooi.

14. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Hahah dit is verslavend, zo leuk om te zien!
    In de gemeente waar ik vandaan kom zijn maar 16 kinderen geboren in 2015.
    Nergens anders in Nederland gegeven zijn voor een meisje Anna-brecht, en voor een jongen Eelke-Jan, Geart, Ridzert, Wander-Mathijs en Yusouf.
    Verder werden de meisjes Fenna, Evi, Eline, Maria, Yenthe, Rixt en Leya geboren, en de jongens Klaas, Gerrit-Jan en Marko.

Bijzonder! Ben echt dol op de naam Rixt :) Wander-Mathijs vind ik ook bijzonder!

In mijn geboortestad is Tim de populairste naam (7 jongens). "4 jongens heten Noël, een typische naam voor deze gemeente." Voor meisjes was Zoë het meest populair (8 meisjes). "4 meisjes heten Ylva, een typische naam voor deze gemeente". Ylva! Hoe cool! :D
    "De opvallendste unieke naam in deze gemeente is Million, gegeven aan een jongen". Miljoen, tja, ik kan me voorstellen dat je je rijk rekent met een zoon, maar om hem nou zo te noemen? :p

15. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Leuk om te zien, alleen heb ik er niet veel aan op postcode gebied. Mijn eigen postcode pakt hij niet eens en postcode een klein stukje verderop is maar 1 kindje geboren in 2015 :p

16. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    In mijn omgeving zijn het voornamelijk kwik, kwek en kwak namen die zijn gegeven (Teun, Tess, Thijs). De enige naam die eruit springt is Szymon, schijnbaar was Simon te eenvoudig of te logisch...

17. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Snik, in mijn geboortedorp is Matz (ja, dat is correct gespeld) de populairste jongensnaam :)

18. Kersje7

Kersje7 Niet meer actief

Grappig om te zien.

De populairste namen hier zijn Willem en Johanna :(

De namen van mijn jongste twee komen hier maar 1x voor :)

19. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Meisjesnamen. Franske en mushtag

Unieke jongensnaam: Prabhnoor

20. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Het zullen wel Poolse mensen zijn, want Szymon is de Poolse schrijfwijze.

Deel Deze Pagina