Vraagje en erg benieuwd!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door manuela6, 16 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,

    Ik zit al een tijdje aan efexor 150 mg (voor een angstoornis en depressie).
    Nu wij besloten hebben om zwanger te worden heb ik al geprobeerd om ermee te stoppen maar dat was echt afschuwelijk.. ik was echt dood en dood ziek.(dacht eerst dat ik griep had)..
    Maar ik slik ze nu om de dag en ik ben benieuwd of er nog meer zijn die dit probleem hebben of hebben gehad en misschien hebben jullie wel tips om ermee te stoppen.
    Er staat namelijk ook niet in de gebruiksaanwijzing of het schadelijk is voor je ongeboren kind.
    Ik hoop dat iemand me kan helpen...
    Groetjes
     
  2. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    mm, sorry, kan ik je niet mee helpen. misschien toch maar voor de zekerheid even de huisarts bellen. succes hoor!
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoihoi

    Ik ook heb medicijnen geslikt voor een angstoornis.
    Om de dag is niet goed.. je moet de mg gaan afbouwen Ik slikte 20 mg ergens van, ben naar 10 gegaan en dat een hele tijd geslikt. Toen ben ik ze in de avond gaan slikken en daarna gestopt. Als je er zo heftig op reageerd moet je echt goed afbouwen.

    Het duurt wel even, je bent er niet zo van af. Het staat misschien niet in de bijsluiter, maar je wil deze troep niet in je kindje, die mag dan direct gaan afkikken als hij uit je buik komt. je weet zelf hoe dat voelt..

    Sterkte ermee, ik ken het.

    groetjes
     
  4. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey,
    Bedankt voor de snelle reactie! ik ga wel eens vragen of ik een lagere dosering kan krijgen..
    Maar toen jij ermee was gestopt kreeg je toen ook van die afkickverschijnselen en gingen die vanzelf over?
    En inderdaad die troep wil ik niet slikken als ik zwanger ben!!
    Groetjes
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik kreeg wel wat verschijnselen, vooral een gevoel van schokjes in mijn hoofd. meer niet. omdat ik het afbouwde. Ik heb zelf het pilletje door midden gedaan, zo had ik al de helft.
    Het gaat vanzelf over.. niet bang worden van wat je voelt, laat over je heen komen!
     
  6. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Okee ik ga het proberen! dank je wel voor de tips!!!

    Groetjes
     
  7. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Succes en als je wilt kletsen, je weet me te vinden!
    Ik vind het knap dat je er mee wil stoppen!
     
  8. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja dat zal ik zeker doen!! ik wil zelf ook gewoon graag stoppen want het is echt troep niet alleen voor je kindje maar ook voor je zelf..
    Jij ook succes met alles!!

    Groetjes
     
  9. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    dit staat bij apotheek.nl over efexor

    Zwangerschap
    Gebruik dit middel NIET tijdens de zwangerschap. Over het gebruik van dit middel tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend. Meld het in ieder geval aan uw arts en apotheker zodra u zwanger bent, of binnenkort wilt worden. Zo mogelijk kunt u tijdelijk overstappen op een ander middel.

    Borstvoeding
    Gebruik dit middel NIET als u borstvoeding geeft, of stop de borstvoeding. Dit middel komt in de moedermelk. Het kan dan bijwerkingen bij het kind geven. Wilt u borstvoeding geven, overleg dan met uw arts of apotheker. Mogelijk kan de arts u tijdelijk een ander middel voorschrijven, waarvan wel bekend is dat u het veilig kunt gebruiken

    en dit staat in een ander medicijn kompas:

    Zwangerschap/Lactatie: Over het gebruik van deze stof tijdens zwangerschap bij de mens bestaan onvoldoende gegevens om de mogelijke schadelijkheid te beoordelen. Er zijn tot dusver onvoldoende aanwijzingen voor veiligheid bij dierproeven.
    Bij de pasgeborene moet rekening worden gehouden met het optreden van onthoudingsverschijnselen indien venlafaxine tot aan de partus is gebruikt.

    Venlafaxine gaat over in de moedermelk. Tijdens gebruik geen borstvoeding geven.


    dus wel belangijk om te gaan afbouwen, Succes!
     
  10. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey!

    Dank je voor de info!
    Ik heb dan wel een hele matige gebruiksaanwijzing gekregen..... raar wel.

    En ik ga zeker afbouwen!

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina