Hallo, 2 dingetjes. Mijn zoon doet gerust 25 a 30 minuten over de fles (zonder boertjes tussendoor). Hij drinkt alles wel op, maar het gaat niet snel. Nu heb ik vandaag een grotere speen gekocht en gelijk geprobeerd. Hij doet nu 15 minuten over zijn fles, maar heeft daarna nog wel wat zuigbehoefte (niet erg veel). Hij verslikt zich ook niet met de grotere speen, dus dat gaat goed. Is 15 minuten niet aan de krappe kant? Nu had hij wel echt honger, dus denk dat het ook wat sneller gaat dan bv de laatste fles. Andere vraag. Hij smakt altijd tijdens het drinken van de fles. Dit heeft hij vanaf het begin gedaan (dag 11 ben ik op de fles over gegaan) en het maakt ook geen verschil als ik een andere fles gebruik of een bredere speen. Zijn tongriempje lijkt ook niet te kort, hij steekt goed zijn tong uit. Ik heb niet het idee dat hij er meer lucht door binnenkrijgt, en het lijkt erop dat dit gewoon zijn manier van drinken is. Maar kan dit wel? Hij boert trouwens wel flink tussendoor.
Hoi, Je kindje mag gerust 30 minuten over een flesje drinken, dan is er in ieder geval goed voldaan aan zijn zuigbehoefte. het smakken is ook niet erg hoor, wanneer je merkt dat het drinken te vermoeiend is, dan kun je een grotere speen gebruiken. Groetjes Eveline