hey damess!! Een tijdje geleden had ik een topic geplaatst met de vraag waar ik pipelle/scratcing kon gaan doen. Omdat ik nog 1 cryo over heb wilden ik graag alles proberen.. Nouu ik heb vaker gelezen over het Maasstad ziekenhuis die dit uitvoert. Dus ik belde naar het Maasstad ziekenhuis toen werd er gelijk gezegd van ja dat klopt wij voeten de scratching uit. Met verwijzing van de huisarts en wel moet je met je eigen ziekenhuis bespreken wanneer dit plaats moet vinden.. nou ik helemaal enthousiast.. Ik zou het de volgende cyclus moeten doen omdat cd 21 net in mijn vakantie viel.. dus maand later en ook meerdere keren met mijn eigen Ziekenhuis gebeld omdat ik zeker wilde weten dat ik de goeie datum de scratcing zou krijgen. Ik belde het Maasstad ziekenhuis met de veronderstelling dat ik een afspraak kon maken voor de scratcing maaar.. zo werkte het opeens niet ik moest eerst een soort intake en mijn medische dossier meenemen etc.. (dit begreep ik ook wel want ik vond het al veelste makkelijk gaan) nou oke een afspraak gemaakt.. ik heen en weer gereden voor de doorverwijzin van de huisarts en medische dossier van het ziekenhuis en toen naar Maasstad ziekenhuis ( van utrecht naar rotterdam). Nou wat een personeel daar:S zo chagerijnig en onvriendelijk! En vooral die assistent waar ik de intake mee kreeg deed zo kattig en bot tegen mij.. ik voelde me er helemaal niet prettig bij.. en ze zei we hebben dit nog nooit gedaan voor een patient die bij een ander ziekenhuis loopt.... Maargoedd uiteindelijk zou ik 2 weken later gebeld worden en zou ik te horen krijgen of ze het bij me zouden gaan doen of niet.. En dat was afgelopen donderdag en helaas.. ze doen het niet omdat elk ziekenhuis Pipelle kan doen en ze geloofde bleikbaar niet dat mijn ziekenhuis dat echt niet doet en de scratching hebben ze het al te druk voor met hun eigen patienten dus gaan ze niet iemand van buitenaf daarvoor behandelen -_- dus helaas. Nu ga ik binnekort gwn voor de laatste cryo zonder hulp (pipelle etc) en hopen dat het gewoon gaat lukken Ik wou jullie even de update nog geven Groetjesss en als jullie nog tips voor me hebben hoor ik het graag!
Hi there! Ik loop bij het maasstad, mij hebben ze aangeboden om mee te doen aan dat scratching onderzoek omdat ik eeen mislukte ivf achter de rug heb. Toch niet gedaan want ik heb al genoeg stress van de aankomende ivf en kwam niet goed uit met data etc... Jammer dat ze jou niet willen helpen. Ik begin een beetje het vertrouwen te verliezen in dit zh...lang verhaal... En over de botheid van het personeel: ja ik heb aardigere mensen ontmoet. Het ligt ook wie je treft, sommige zusters zijn wel lief hoor anderen juist niet, ik vraag me soms af of ze zich realiseren dat wij niet voor niks daar zitten...
Oo oke ja ik kan me voorstellen dat je het niet doet.. het is ook nog steeds niet duidelijk eigelijk of het nou echt helpt of niet.. ik wou meer voor me gevoel alles geprobeerd hebben. Jaa ik vond ze echt heel erg bot. Er was wel 1 achter de bali die was wel vriendelijk. Maar waar ik een gesprek mee had was echt heel erg onvriendelijk en geirriteerd naar mij toe ook. Wij komen daar inderdaad niet voor niks. Wij hadden ook gewild dat het niet nodig was.. maargoed. Het ziekenhuis waar ik loop in Utrecht zijn ze wel heel erg vriendeijk en meedelevend altijd.. behalve mijn gyneceoloog is een aparte maar jaa jammer dat je eerste poging mislukt is! Maar blijf positief hoor! Het gaat echt wel lukken!
Niet dat je er iets aan hebt, maar ik wil graag even kwijt dat ik het zeer klantonvriendelijk gedrag vind van Maasstad ziekenhuis! Als ze dit niet wilden doen voor patiënten van een ander ziekenhuis, hadden ze dat meteen telefonisch de eerste keer door kunnen geven. Maar je wel lekker langs laten komen en een intake doen, zal vast wel gefactureerd worden. Nu is eigenlijk jouw kans verkeken om het nog ergens anders te proberen, als je dat had gewild. Goeie reclame voor dat ziekenhuis zeg.
Ieder Nederlands zkh doet een pipelle behandeling. Het is nl al jarenlang een bestaande behandeling om het endometriun van vrouwen in de menopauze te onderzoeken. Nu is de behandeling ook interessant voor vrouwen in het fertiliteits traject. Dus bel je zkh, geef aan dat je dit wil en hoe zij dit voor je kunnen regelen? Ipv een fertiliteitsarts heb je een gynaecoloog nodig om dit uit te voeren. Heb zelf al 5x een pipelle laten doen in mijn eigen streek ziekenhuis.
Ik heb toen ook meegekletst in dat topic en het had ook mijn interesse gewekt! Fijn dat je laat weten dat het dus geen zin heeft, bespaar ik me die moeite weer! Maar wel super vervelend dat jij al die moeite gedaan hebt, ook nog eens onvriendelijk behandeld bent, voor niets Welk ziekenhuis in Utrecht zit jij? Volgens mij zit scratching (pipelle?) nog in de experimenterende fase en kun je alleen meedoen aan het onderzoek na 1 mislukte ivf-poging (met een minimaal aantal mislukte tp's). Dat is balen, want ook ik trek liever nu nog alles uit de kast, dan weer een nieuwe poging te moeten ondergaan!
Ik ken het maasstad niet anders dan met onvriendelijk personeel dat kletst over anderen waar patiënten bij zitten en over de telefoon zeer ongeïnteresseerd overkomt.
Dan heb jij geluk. Of ik bij elk ziekenhuis hier pech. Het idee van een pipelle feitelijk wel hetzelfde als bij een endometriun. Maar niet elk ziekenhuis voert dat uit voor vruchtbaarheidsbehandelingen. Mijn ziekenhuis ook niet. Hoe hoog of laag ik ook sprong. Wel heb ik voor elkaar gekregen dat ze doordat ik toen wel zwanger raakte ze het in een test fase wilden gaan doen. Ik ben naar het Amstelland ziekenhuis in Amstelveen geweest. Zij doen dit dagelijks. Juist ook voor andere ziekenhuizen. Succes!
Ja precies.. dat vond ik ook. Ik heb ook echt spijt dat ik ernaartoe ben gegaan. Bedankt voor je reactie
Jaa mijn ziekenhuis doet het echt niet.. ik loop ook bij een ziekenhuis die ook niet zelf de tp enz doen. Maar misschien moet ik een x met me gyneceoloog gaan praten. Heb jij het ook nog in je eerste poging gedaan? En heeft het geholpen bij jou?
Ik loop bij diakonessehuis in Utrecht. Ja mijn ziekenhuis zegt echt we doen het niet omdat het nog in studie is.. ze vonden het ook heel raar dat maasstad ziekenhuis het wel deed.. ik begrijp er allemaal niks van
Jaa Amstelland zei tegen mij dus dat ze het nog nooit hebben gedaan voor iemand van een ander ziekenhuis en daarom doen ze het bij mij dus niet.. terwijl ik inderdaad vaker heb gelezen dat vrouwen daarnaartoe zijn gegaan alleen voor dat.
Echt, ieder ziekenhuis doet het zeker weten wel! Alleen dan op de afdeling gynaecologie. Het kan dus dat ze patienten in het fertiliteits traject er naar willen laten loten of simpelweg niet proactief aanbieden. Of zelfs zoals Bubblez weigeren, dat kan helaas zo zijn. Ik zou dus zeker een afspraak met de gynaecoloog wagen. Wie weet? En anders het Amstelland, daar hoor ik iedereen op dit forum positief over mbt afspraken maken voor een pipelle. Van de 5 pipelle's ben ik 3 keer zwanger. Ik ben dus gekleurd positief over deze behandeling.
En nog een tip, ik bel altijd minstens 2x. Ik denk dan maar zo, je kunt altijd een assistente treffen die het niet snapt. De tweede kan altijd slimmer zijn, meer weten oid. Als ik me altijd had laten afschepen door een eerste contact had ik nooit het gezin gehad wat ik nu heb
Ah ik loop ook in het diakonesse! En herkenbaar...daar willen ze niets als het niet wetenschappelijk bewezen. Dan zijn we volgens mij aangewezen op het umc, maar dat kan dus pas vanaf ivf 2 en dan is het volgens mij ook nog met loting..en die gaat voor mij niet meer in NL komen. Wij gaan voor een eventuele 2e poging naar Belgie! Ben ik tr toch wel even nieuwsgierig welke gyn jij hebt
Ooo jaa ik heb je vaker gesproken haha!! Ik wil ook als ik de 2e poging in moet naar Gent. Ik heb dr Gerards en jij? Ja klopt jammer is dat he. Diak zegt gwn blijve proberen het moet een x lukken anders heb je pech.. dus ik blijf voor de 2e poging ook zeker niet in NL en al helemaal niet in diak. Ik vind trouwens de meiden wel super lief en vriendelijk altijd. DAMESSSS volgens mij heb ik inderdaad de eerste keer naar Amstelland gebeld en zei zij tegen mij volmondig ja klopt dat kan enz en ben ik daarna in de war geweest met maasstad! OMG ik kan mezelf nu we een klap verkopen Alsnog had maasstad me niet moeten laten komen
Ah dr Gerards, de fertiliteitsarts. Bij haar vraag ik me altijd af of zij ook een leven buiten het ziekenhuis heeft...zij is er altijd! Zij wuifde veel mijn onzekerheden zo weg. Maar moet zeggen dat ze tijdens de punctie wel wat meer van haar vriendelijke kant liet zien. Mijn officiële arts is dr Manger. Altijd moeilijk te bereiken, maar opzicht wel voor reden vatbaar. Mocht van haar uiteindelijk wel utrogestan proberen, terwijl de Gerards stellig tegen was. En de dames (assistentes) zijn schatten! Luisterend oor en altijd vriendelijk Moet wel zeggen dat er het een en ander nogal eens misgaat, ik moet zelf ook goed in de gaten houden! Wie weet hebben wij elkaar wel eens ontmoet in de wachtkamer, gek idee! Begrijp ik nou goed dat je naar het verkeerde ziekenhuis bent gegaan voor de scratching? Oepsie dit zou mij precies zo kunnen gebeuren Kun je niet alsnog naar Amstelland gaan?
Precies hetzelfd heb ik met dr Gerard. Ik vind haar altijd wat missen aan empathie en ook niet met me mee denken of verder kijken. Maar zo zijn alle ziekenhuizen hier in NL denk ik. Wijken nirt af van de protocollen. Inderdaad tijdena de punctie vond ik het opeens een heel ander mens haha. Jaa stom he! Ahaha de eerste x dat ik belde belde ik dus met Amstelland omdat ik daarover gelezen had dat zij een scratcing wel en dat jedaar zo terecht kan. Stom ik had toen zelfs hun nr opgeslagen. Maarja inderdaad dan ga ik alsnog naar Amstelland . Duurt dan wel weer een maandje langer allemaal. Maarja als het me kan helpen..
Haha je bent in ieder geval al helemaal klaar voor zwangerschapsdementie! Nou, gelukkig heb je nog een optie dan, ik geloof er zelf heel erg in dus ik zou er voor gaan!
Ahahaha jaa echt heeel stom van mij.. en het sgoot me net pas te binnen toen iemand in deze topic het over Amstelland had.. maargoed ik ga het inderdaad gewoon doen. Dan heb ik toch voor me gevoel alles geprobeerd.