Hoi, deze ronde iui 7 heb ik voor het eerst met echos en ovitrelle gedaan. Alles verliep goed maar ik heb een vraag over de valse positieve van de ovitrelle. Ik weet namelijk dat het me niet gaat lukken niet te vroeg te testen. Ik weet niet slim want ook een vroege positieve test wil niet zeggen dat alles ook goed is. Maar ben nu op het punt dat zelfs negative test me een rustiger gevoel geven. Nu mijn vraag. Door ovitrelle kan je een valse positief hebben. Maar kan deze ook fluctueren? Dus bijv. Dag 8 wel, dag 9 niet en dag 10 weer wel?? Vanuit gaande dat ik iedere dag zelfde tijdstip met zegmaar 2e plasje van de dag test. Ik mag officieel pas 28 augustus testen. En begint heel erg te kriebelen om te testen. Nogmaals ik weet veel te vroeg maar dat is mijn eigen onrust.
Nee, in principe zal Ovitrelle positieve testen alleen maar gaan aflopen (of in de eerste dagen als je echt heel vroeg bent) misschien gelijk blijven. Zodra je negatief test en daarna weer positief reageert op de test, is dat dan HCG.
Eens met bericht hierboven maar let wel op; ons lichaam is niet elke dag exact hetzelfde, onze lever en nieren kunnen net wat beter of minder filteren, bijv door meer warmte of anders eten/drinken. Dus het kan wel een beetje schommelen per dag.
Vorige ronde heb ik hier een topic over geplaatst. Bij mij was 8dpo donkerder dan 7dpo. Maar 9dpo weer lichter en 10 dpo wit . Helaas kan het streepje echt wel schommelen
Eens met @Basilicum, bij mij schommelde het soms ook wel eens per dag. Dus de vliger gaat niet altijd op met de ene dag negatief en de andere dag positief is eigen hcg.
Ja het kan schommelen de volgende dingen kunnen zijn: s'morgens licht positief, s'avonds blanco en s'morgens weer licht positief maar hetzelfde lijntje daarna afloop (afbraak HCG van ovitrelle s'morgens licht positief, s'avonds blanco en s'morgens weer licht positief minimimale oploop waarna weer afloop (meestal biochemisch) 1 dag licht positief, dag erna negatief, daarna positief met oploop (dat is dan eigen HCG) 1 dag licht positief, volgende dag iets donkerder en daarna oploop (dat is ook eigen HCG) Of afloop tot blanco. (althans dit zijn mijn bevindingen)